Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#150684
Testen af LGs LW980W med Nano LED-teknologi er nu online. Vi har testet 55" 55LW980W. Nano-modellerne byder også på Cinema 3D, Smart TV, USB-optagelse, Dual Play og meget mere.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1319114529

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af Karizma
#150686
Tak for en fed test Rasmus.
Kan se at det var værd at vente på :)
Jamen så må man begynde at spare op til december måned, hvis kære LG ikke udskyder dato for levering af tv'et IGEN IGEN :)
Af kskruger
#150687
Som altid, rigtig flot test Rasmus. Utroligt at LCD/LED her 2011 har rykket så meget i billedekvaliteten.
Prisen er dog stadige ret høj hvis man skal ha en stor skærm så koster det ca. 20.000,- for et 55" Hvis man istedet vælger plasma, så kan man få en Samsung 51D8005, den fåes for omkring 10.000,- altså det halve.
Af Mysen
#150692
Fin test igen. Rart at få bekræftet, at det er et tv, der er hver at vente på, og jeg mener, at den største opgradering ift. 2010 er, at banding næsten er elimineret. Det er 2000 kr dyrere end 55" VT30, men det er jo tjent ind på strøm i løbet af 4-5 år, så det er vist en ok merpris, når man tænker på, at "lydløs" og "passiv 3D" virker til at være vigtige parametre for mange folk.

Med: "det udkonkurrer langt størstedelen af Edge LED-baserede Tv", mener du så ikke: "det udkonkurrerer ALLE EDGE-LED baserede tv"?

Og hvordan er det i forhold til HX920?. Jeg læser det som, at LG virker som det bedste af de to, men til 4000 kroner mindre, kan jeg jo tage fejl.
Af Letten
#150698
kskruger skrev:Som altid, rigtig flot test Rasmus. Utroligt at LCD/LED her 2011 har rykket så meget i billedekvaliteten.
Prisen er dog stadige ret høj hvis man skal ha en stor skærm så koster det ca. 20.000,- for et 55" Hvis man istedet vælger plasma, så kan man få en Samsung 51D8005, den fåes for omkring 10.000,- altså det halve.
Den er jo også mindre!

Tager man Panasonics plasma topmodel VT30 i 55" så koster den 18.000 i skrivende stund og det er med 2 sæt 3D briller regn selv ud hvad 5 yderlige sæt koster - det ender vist på den anden side af 20.000kr.

I øvrigt er der ingen der har den på lager endnu, prisen skal nok falde lidt når den først kommer til landet.
Af Remmerboy
#150706
jeg ved hvad jeg skal have til julegave :)
IPS-panelerne lider normalt af et fald i kontrast, når de betragtes fra en vinkel. Men fordi sort er kulsort på skærmen, lider LW980W ikke af dette problem (så længe LED local dimming er sat til medium eller high).
menes der ikke medium eller low?

der blev nævnt at det kun er bland de bedste lcd-tv. hvis man ser bort fra b&o (primært fordi de er temmelig dyre), hvilket andre modeller overgår LW980?
Af kaja69
#150709
Tak for en god test, Rasmus. Du skriver at I vil afklare hvordan det placerer sig ift bedste Plasma (VT30) og bedste egde LCD (Sonys?). Jeg savner den helt skarpe konklusion. Jeg syntes at kunne læse mellem linjerne at det er det bedste LCD der findes, men at du foretrækker billedet på VT30. Med andre ord, at det pt. er nummer 2 af alle TV på planeten jorden i almindelig handel. Er det korrekt?
Af Mysen
#150734
kaja69 skrev: Med andre ord, at det pt. er nummer 2 af alle TV på planeten jorden i almindelig handel. Er det korrekt?
Jeg tror også PSXXD8005 og GT30 ligger over... Men af forskellige årsager er det jo ikke altid modeller folk ønsker at købe.
Af Holm86
#150736
Kan der på nogen måde ændres på input lag via en fremtidig firmware opdatering?? Eller er det udelukkende hardware som bestemmer dette??
Af klinge
#150743
Tak for en super test.

Det lyder bestemt som et panel til ønskesedlen i str. 47 ;-)

Jeg er noget overrasket over at den performer så dårligt under dualplay når alm. 3D er så godt. Nogen idé til hvad det kan skyldes? Hvordan virker teknologien? Er det PS3 som står for at splitte signalet eller er det noget billedbehandling i panelet?

Generelt ang 3D ligger man så mærke til at det kører halv opløsning på nogen måde. Umiddelbart kan jeg læse imellem linjerne at det gør man ikke, korrekt?

-Morten
Af allando
#150744
Øv....hader kraftige reflektioner....

Er reflektioner på samme niveau som f.eks. LG's PZ950W?
Af klinge
#150753
Hvordan fik du "afføder lidt reflektioner" til kraftige reflektioner?
Af allando
#150755
Uddrag fra en bruger på Hifi-forum.de:

- Spiegelt recht stark. Hab aber fast imemr den Rollo unten wenn ich TV schau. Daher für mich kein Problem.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13