Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kskruger
#156606
ridderen skrev:Så nu har jeg fået testet lidt på skærmen.

og det er 55 udgaven.

jeg har brugt flatpanels indstillinger.

første indtryk var hold op et flot billede og det var i dagslys. der var en del reflektioner men det er ikke noget der kan hidse mig op.

da det så var mørkt udenfor. så fik jeg slukkede alt lyset og det var helt mørkt. der fik jeg testet med the dark knight. og nogle gysere som er meget mørke i deres scener.

jeg begyndte nu at kunne se ujævn lys når billedet var helt mørkt.

lokal dimning stod på lav. og jeg prøvede at sætte den på medium istedet, og det hjalp. nu var der MEGET tydelig glorier rundt om alt hvidt. billedet så meget forkert ud. så jeg satte den på lav igen.

jeg prøvede at skrue lidt ned for baggrunds belysning og det hjalp. men så begyndte jeg at smiste nogle detaljer i billedet :(

jeg håbede bare på at det kun var et tilfælde med dette tv.

Jeg besluttede mig for at pakke tvet ned igen og kører det ud til elgiganten. og fik en ny. samme størrelse og mærke.

jeg har nu siddet og testet det her til aftenen. og den lider fuldstændig af samme fejl. :(

det er især træls når film har sorte bjælker, og så man kan se lys skygger/kegler eller hvad man nu kalder det i bjælkerne.

Tror desværre jeg må ud og få og pengene tilbage nu.

jeg har nu prøvet 3 vt30 55 og 2 lg 980 55. jeg tror nu jeg venter til 2012 modellerne kommer.
Hvordan oplevede du den generelle billedkvalitet på 55LW980 i forhold til VT30, når vi snakker i dagslys?
Af ridderen
#156608
Jamen jeg synes 980 har bedre billede kvalitet end vt30 i dag timerne også selvom at 980 havde mere genskind end vt30. men når det blev mørkt så gav vt30 det mest præcise billede. men det summede/rislede for meget til mig.
Af kskruger
#156612
ridderen skrev:Jamen jeg synes 980 har bedre billede kvalitet end vt30 i dag timerne også selvom at 980 havde mere genskind end vt30. men når det blev mørkt så gav vt30 det mest præcise billede. men det summede/rislede for meget til mig.
I dagslys og i slukket tilstand, var panelet på LG 980 så gråt, eller helt sort?
Af ridderen
#156614
980 var grå, og vt30 var næsten helt sort
Af kskruger
#156621
ridderen skrev:980 var grå, og vt30 var næsten helt sort
Hmm...lader til, at LG stadige ikke benytter noget anti-refleks belægningen, som Panasonic og Samsung gør.
Min Samsung 51D8005 er skærmen også knaldsort, når det er slukket. Hvilket giver en meget flot sort gengivelse i dagtimerne...altså når det er tændt . O_O
Af Frank Sommer
#161004
ridderen skrev:980 var grå, og vt30 var næsten helt sort
Min LG 980 55" I dagslys og i slukket tilstand altså ikke grå :o
Af ridderen
#161005
hmm det lyder mærkeligt, men det er vel også fordi, man har nogle forskellige meninger om hvad sort er. Kul sort, sort, mørk, mørke grå
Af Frank Sommer
#161009
ridderen skrev:hmm det lyder mærkeligt, men det er vel også fordi, man har nogle forskellige meninger om hvad sort er. Kul sort, sort, mørk, mørke grå
Ja tror jeg også. Har læst en hel del om 980 og der er godt nok delte meninger om dette tv. Men er mere end tilfreds med mit 980 :)
Lyder måske dumt, men syntes faktisk det er blevet bedre efter det har været brugt i en masse timer ;)
Genskinnet på skærmen er dog noget ged, men ikke så slemt igen.
#165633
Nu har jeg læst alle indlæg i denne tråd og kan se at det er ret delt med meninger som der også bliver nævnt.
Da jeg så denne skærm i weekenden var den desværre defekt, den ene halvdel af skærmen kunne ikke give den samme mængde baggrundslys som den anden halvdel, så kunne ikke beslutte om skærmen var noget for mig der.
Men så sagde sælgeren at skærmen er ved at udgå, så de ikke får flere i elgiganten ihvertfald. Er dette generelt i alle butikker nu, udgår tv'et allerede efter kun omkring et års tilstedeværelse, til trods for det skulle være deres topmodel sidste år?

Mest vægter mit spørgsmål sig på, kan det betale sig at købe denne skærm til den nuværende sum af 16.000,- i 55", eller er jeg bedre stillet med Sonys hx855 i 55" til samme pris?
Vi snakker ren billedemæssig kraft, både i 2d men i særdeleshed også i 3d?
Eller skal man thy til et helt tredje alternativ?
Det skal nævnes, at jeg så Sonys hx855 i butik, og synes den er konkurrencedygtig med Samsungs topmodeller (efter de få indstillinger jeg fik lavet i butikken for at skabe det billede jeg søgte) så jeg er på ret bar bund nu hvor denne skærm måske udgår, om man skal slå til med det samme eller finde en anden.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13