Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#148637
Testen af 23" Dell U2312HM er nu online. U2312HM er en prisbillig IPS-baseret skærm med 16:9-format og 1920x1080 opløsning. Skærmen kommer også med LED:
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1317114458

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af Ehlers
#151177
Jeg spiller af og til RTS spil og lidt FPS, men ikke på noget seriøst niveau.

Og jeg kan se det er dig der har anmeldt både denne skærm og Dell U2412M, så jeg ville høre om 2412M er væsentligt bedre til spil, eller det ca er det samme ?

(En vigtig faktor i at jeg kigger på disse skærme er designet af såvel skærm som fod, da jeg synes mange af de "rigtige" gamer skærmer er meget klodsede at se på, så har du andre forslag til skærme i denne størrelse, men med et nogenlunde elegant design så sig endelig til)

På forhånd tak.
Af Mech0z
#152305
Dirty screen look er det når hvid ser ud som om det "bevæger" sig? Feks når jeg kigger på den her side på en 19" dell ultrasharp, så er hvid trælst at kigge på.. eller har jeg misforstået noget, og kan man få billige 1920x1200 skærme hvor det ikke er et problem?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#152309
Ehlers skrev:Og jeg kan se det er dig der har anmeldt både denne skærm og Dell U2412M, så jeg ville høre om 2412M er væsentligt bedre til spil, eller det ca er det samme ?
Der er marginale forskelle, men ikke noget som virkelig har betydning. Der er derimod en del forskel på disse to skærme og så eksempelvis 120 Hz skærme.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#152310
Mech0z skrev:Dirty screen look er det når hvid ser ud som om det "bevæger" sig? Feks når jeg kigger på den her side på en 19" dell ultrasharp, så er hvid trælst at kigge på.. eller har jeg misforstået noget, og kan man få billige 1920x1200 skærme hvor det ikke er et problem?
Ja, det kan godt se ud som om hvide flader på skærmen er lidt urolige - som om der er noget grums, der rykker sig rundt.

Der er ikke et problem i samme omfang på de skærme som er baseret på VA-paneler - eksempelvis Eizo EV2333W, som du kan finde på anbefalingslisten her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Af Maestroelite
#156782
Rasmus jeg sidder og prøver at finde ud af om jeg skal have denne skærm eller en 120Hz (F.eks Asus VG236HE som dog ser ud som om den er ved at udgå).

Jeg kommer primært til at spille Diablo3, senere hen i 2013 skal jeg nok have det nye Command & Conquer Generals 2.
Udover det kommer jeg muligvis, men ikke sikkert, til at spille lidt andre spil såsom MMO eller first person shooter.

Men som sagt er main fokus på Diablo 3 O_O

Tager jeg fejl når jeg tror at jeg ikke får noget ud af en 120Hz skærm til D3 eller C&C?
Hvorimod hvis jeg vælger en IPS skærm så får man bedre farver osv i netop de her isometriske eller "set oven fra" strategispil.
Af Rommel
#156948
Hvor godt er dit grafikkort og processor? Fordi hvis du har en dårligt grafikkort, så er der ingen grund til at købe en 120 hz skærm. Når du skal bruge det til generals, og Diablo.
Af Maestroelite
#156957
@ Rommel> Jeg skal også købe ny PC inden D3 rammer gaden, jeg regner med at købe en iCore5 3.4Ghz og ser lige an om det skal være et af de nye 7xxx kort fra AMD, eller om det bliver et GFX570/580 eller 560TI i SLI.
Af daxheide
#157041
Maestroelite skrev:@ Rommel> Jeg skal også købe ny PC inden D3 rammer gaden, jeg regner med at købe en iCore5 3.4Ghz og ser lige an om det skal være et af de nye 7xxx kort fra AMD, eller om det bliver et GFX570/580 eller 560TI i SLI.
Vælg et grafikkort fra nvidia hvis du overvejer denne skærm, da du så har mulighed for 3d vision som er fra nvidia :)
http://www.nvidia.co.uk/object/3dtv-pla ... ts-uk.html
Af Maestroelite
#157087
Regner nu også med at tage et Geforce, men om ikke andet så kunne det være release af AMD's nye kort påvirker priserne på nVidia's.

Er der slet ingen med mere input på U2312HM?

Den er på tilbud hos Dell selv til 1592,-

http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... 3ebf0dad96)

Skal man købe den eller ej? (vs 120Hz).
Af daxheide
#157117
personligt overvejer jeg asus vg278h, meeen venter lige og ser hva denne CES bringer af nyheder :)
Af Maestroelite
#157452
Ville lige smide en update om at jeg har bestilt skærmen i nat.
Selvom der står 5-7 dage levering på Dell's hjemmeside, så har jeg fået en mail om at de leverer den i morgen allerede :)

Bestilte den direkte hos Dell da jeg tror det vil være meget nemmere i henhold til evt. rma/garanti i forhold til at spare 50-100,- kr ved at købe den hos tredje part firma. (3 års garanti + Panel garanti osv).

Der vil gå noget tid før jeg kan komme med noget konkret feedback på skærmen da jeg stadig ikke har fået en ny PC.
Min gamle kørte med et Geforce 6800 som men det stod af så den kører pt med et endnu ældre TI4200 så der vil ikke være så meget performance der O_O