Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#11802
Flatpanels har som en af de første fået Samsungs nye Blu-Ray afspiller, BD-P1000, ind til test. Gennem testen har vi afprøvet den på Viewpia Silver Edition, Samsung M61 serien og endelig Sharps XD1 serie.

Læs hele testen her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1165825561

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#11825
Jeg har læst andre anmeldelser af denne afspiller hvor lige præcis den manglende forskel imellem 1080i og 1080p blev fremhævet - hvis der virkelig ikke er nogen synlig forskel, så er det svært at argumentere voldsomt for at alt absolut SKAL være progressivt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11827
Jeg har efterfølgende læst lidt mere om modellen og det ser også ud til at 1080p behandlingen internt ikke er helt optimal, hvilket måske også kan være medvirkende i den manglende forskel. Men som sådan kan 1080i jo også sagtens give et lige virkelig godt resultat, hvis deinterlacingen foretages korrekt.

Men jeg håber også på, at fremtidige udgivelser kan vise lidt mere. For jeg hele potentialet i 1080p signaler vises ikke med de medfølgende titler. Jeg fandt i min søgen en liste over udgivelser der kommer på dual-layer skiver, så det kunne være meget interessant at se hvad de byder på frem for disse single layer Blu-Ray skiver.
Af Tape Connection
#11833
yakken skrev:Jeg har læst andre anmeldelser af denne afspiller hvor lige præcis den manglende forskel imellem 1080i og 1080p blev fremhævet - hvis der virkelig ikke er nogen synlig forskel, så er det svært at argumentere voldsomt for at alt absolut SKAL være progressivt.
To ting: For det første, så leverer Samsung'en ikke "ægte" 1080P, og er således en dårlig eksponent for hvad 1080P kan levere. Dekoder-chippen understøtter ikke 1080P ud, men spytter højst 1080i ud. Dette 1080i signal bliver så af en anden chip de-interlaced til 1080P. Det betyder at hvis tv'et nu har en chip der de-interlacer 1080i lige så godt som samsung'en, så er der ingen fordel ved at køre 1080P ud.

For det andet: Forskellen på 1080i og 1080P, selv lavet rigtigt, er en dårlig indikator for hvilken fordel progressive generelt giver - ikke mindst når kilde-materialet er film, hvor et interlace signal i princippet altid kan de-interlaces korrekt og dermed opnå nøjagtigt samme resultat som et "ægte" progressivt signal. Progressiv opdatering har meget mere at sige for TV-udsendelser, og derfor er det så ærgeligt at tv-kanalerne generelt lader til at tro mere på salgspotentialet i 1080i.

Kort sagt: du har ret i at fokuseringen på 1080P er vildt overdrevet, i forhold til hvor stor en forbedring det reelt giver i praksis. Men progressive som sådan er på ingen måde noget der skal nedprioriteres, tværtimod.
#11834
Jeg er iøvrigt meget enig med de ting Rasmus skriver i artiklen: HDTV, HD-DVD og Blu-Ray er ikke noget der på magisk vis får et dårligt tv til at blive godt. HDTV er noget der kan give dig bedre billeder, HVIS tv'et rent faktisk er godt nok til at udnytte de bedre signaler. Det gælder ikke mindst hvis vi f.eks. sammenligner 720P med 1080P. Hvis billedet ikke er godt nok med 720P, så hjælper det ikke en dyt at smide 1080P signaler ind - så ligger flaskehalsen et helt andet sted.
Af FaceLight
#11874
Vi er enige om at kvaliteten ikke er bedre end skærmen er. Men hvilke af de skærme BP P1000 blev testet på kunne så håndterer signalet fra afspilleren bedst??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11876
Sharp XD1 klarede opgaven klart bedst. M61 serien fra Samsung var jeg faktisk ret skuffet over. Viewpias Silver Edition klarede heller ikke opgaven optimalt, nok lidt under M61.

Men der er ingen tvivl om, at der er en verden til forskel på en god og dårlig skærm.

Det frister mig vel også til at sige: glem HD Ready. Det har intet med om skærmen er klar til "HD", men blot at den overholder de absolutte minimumskrav. Det er en lidt anden tanke end den nyhedsmedierne har proppet ind i hovedet på folk, men sådan er det jo så tit.
Af jengell
#11891
1. Den har da ikke Scart indgang?.. der står flueben ud for det, men er sikker på den ikke har!

2. Er ikke enig i at den følger R7x-serien i designet. Den serie har bløde kanter, hvorimod M-serien er mere firkantet. M-Serien er også Samsungs ypperste, så sys da mere den høre til den serie, for slet ikke at nævne F71 og M91 med alu-kant!
Af samsungdk
#14182
jengell skrev:1. Den har da ikke Scart indgang?.. der står flueben ud for det, men er sikker på den ikke har!

2. Er ikke enig i at den følger R7x-serien i designet. Den serie har bløde kanter, hvorimod M-serien er mere firkantet. M-Serien er også Samsungs ypperste, så sys da mere den høre til den serie, for slet ikke at nævne F71 og M91 med alu-kant!
Hej

Er fuldstændig enige med hvad du siger.

Samsungdk
Af parasound
#17375
denne samsung blu-ray den har da ikke dolby digital plus dts HD og true HD vel så er den da ikke fremtidssikret eller vil der komme en fireware til denne maskine