Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wagner545
#148661
Hjælp!!

Jeg har købt dette fjernsyn, men mine digitale kanaler bliver ikke fundet når jeg søger efter dem. Det er kun DR1, DR2 og TV2 der bliver fundet digitalt.

Jeg havde en Zaptor boks før og der havde jeg alle mine kanaler digitalt og jeg havde også omkring 6 HD kanaler.
Nu kan jeg ikke finde nogle HD kanaler, og alle mine analoge kanaler er helt vildt dårlige med sne på.

Jeg har prøvet at søge efter kanaler med specifikationer fra Stofanet(som er min udbyder) men det hjalp ikke på sagen. Det er med symbolerate på 6900. Netværksfrekvens er på 346 MHz.
Jeg kan dog ikke indtaste netværks ID(0) nogle steder?
QAM modulation skal være 64 men kan ikke indtastet.

Der er jo DVB-C og MPEG4 tuner i fjernsyn så jeg skal da ikke ud og have CA moduler og alt muligt andet skal jeg det?
Min far har et samsung fjernsyn i huset med DVB-C tuner og han kan se alle vores kanaler digitalt også dem i HD uden noget CA modul.

Hvis nogle har en løsning til mit problem så skriv endelig.

(Ps undskyld hvis jeg har postet forkert. Jeg er ny her inde)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#148662
Wagner525: Dit problem er et typisk resultat af, at Tv'et ikke har fået netværks-ID'et. Jeg kan ikke huske præcis, hvor netværks-ID'et indtastes på Philips-modellen, men prøv at søg lidt rundt i menuen.

Jeg er 99 % sikker på, at du får alle dine kanaler igen, når du finder det rigtige felt til at indtaste nummeret.
Af Wagner545
#148664
Hej Rasmus Larsen

Jeg har lige snakket med Philips.
Når jeg indtaster symbolrate og frekvenser finder fjernsynet automatisk ud af signalet kommer frra Stofa.
Derfor bliver jeg ikke promtet for at indtaste Netværks ID som fx hos Yousee.
Philips manden forklarede mig at Yousee har forskellige netværks ID rundt omkring landet, hvor Stofan kun har et Netværks I.
Derfor kan det ikke indtastet.

Philips manden kunne hellere ikke besvare hvor jeg skulle indtaste mit netværks ID
Af Christopher B
#149053
Er denne model grundlæggende den samme som 7906T?

Jeg er ikke den store ekspert, men de to modeller ser teknisk set ud til at være den samme, ud over at 7906T er en design model og koster lidt mere.

Kommer der en anmeldelse af 7906T? Har ikke kunne finde en nogen steder.
Af pertm
#149133
Hej har også lige fået sådan et tv, men hvor kan man indstile de forskellige farve nuancer, altså rød
blå o.s.v
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#149178
Christopher B skrev:Er denne model grundlæggende den samme som 7906T?

Jeg er ikke den store ekspert, men de to modeller ser teknisk set ud til at være den samme, ud over at 7906T er en design model og koster lidt mere.

Kommer der en anmeldelse af 7906T? Har ikke kunne finde en nogen steder.
7906T (DesignLine) er bygget på teknikken i 7606T, så det er billedmæssigt samme skærm. Derfor kan du også sagtens bruge betragtningerne fra testen af 7606T mht. billedkvalitet og funktionalitet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#149180
pertm skrev:Hej har også lige fået sådan et tv, men hvor kan man indstile de forskellige farve nuancer, altså rød
blå o.s.v
Det gør du under farvetone. Den skal først indstilles til "Sædvanlig" (jeg har ingen idé om hvorfor Philips har oversat Custom til Sædvandlig), og dernæst bliver menupunktet lige under aktivt. Her kan du indstille rød, grøn og blå.
Af Christopher B
#149184
Hvis den eneste forskel er designet, og alle specifikationer og features er de samme, så vil jeg hellere vælge 7606T og spare nogle tusinde eller evt. gå en størrelse op. 7606T har jo også et meget elegant design.

Er dog også meget fristet af Sony NX720.
Af pertm
#149201
Rasmus Larsen skrev:
pertm skrev:Hej har også lige fået sådan et tv, men hvor kan man indstile de forskellige farve nuancer, altså rød
blå o.s.v
Det gør du under farvetone. Den skal først indstilles til "Sædvanlig" (jeg har ingen idé om hvorfor Philips har oversat Custom til Sædvandlig), og dernæst bliver menupunktet lige under aktivt. Her kan du indstille rød, grøn og blå.
Nu har jeg indstillet tv præcist som der står i kalibering i testen men syntes det ser meget mørkt ud, selv konen da hun kom hjem spugte hvorfor er det så mørkt på fjernsynet ?!? :-) er det bare sådan det ser ud med den kalibering ?
Af Hr_Nordstrand
#149398
Rasmus Larsen skrev:
Nyhuus skrev:Er det korrekt forstået at det er nogle seperate 3d briller man skal have for at kunne benytte denne multi view gaming funktion?

Iså fald, ved du hvad det er fornogle og hvor man kan anskaffe sig dem.
Jeg har kigget på phillips hjemmeside, og googlet diverse ting, dog uden held.
Ja det er rigtigt. Man skal have et par briller med 2 venstre-glas og et par med 2 højre-glas. Jeg ved faktisk ikke hvad Philips kalder dem og er ikke selv stødt på dem.

Jeg er i øvrigt 99 % sikker på, at du også kan bruge LG (hvis du kan finde dem).
Da jeg købte dette fjernsyn, prøvede jeg i butikken at se en 3D film med et par passive brillere fra biografen. Det virkede meget overbevisende.
Da jeg har små børn med venner som også gerne vil se 3D, fik jeg fat i 7 par biograf brillere. Så kan de få hver deres par uden jeg skal tænke på om de går i stykker eller ej. Nu er det blevet til et billigt stykke legetøj.

Jeg har lavet to par briller om, så de bestå af henholdsvis 2 venstre glas og 2 højre glas. De er blevet af prøvet på en 3D film og en HD Kanal (ejer desværre ikke noget 2P spil) med det resultat at filmen nu ses i 2D. Ved still billeder kan der godt ses forskel om det er "venstre" eller "højre" brille man bruger. Der er minimalt gennemskin ad hvidt fra det ene billede til det andet, tror der er tale om små justeringer for at få det væk.

Det er derfor noget som bør afprøves på et spil inden vi/I bruger for mange penge på ægte ” game briller”
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#149748
pertm skrev:
Rasmus Larsen skrev:
pertm skrev:Hej har også lige fået sådan et tv, men hvor kan man indstile de forskellige farve nuancer, altså rød
blå o.s.v
Det gør du under farvetone. Den skal først indstilles til "Sædvanlig" (jeg har ingen idé om hvorfor Philips har oversat Custom til Sædvandlig), og dernæst bliver menupunktet lige under aktivt. Her kan du indstille rød, grøn og blå.
Nu har jeg indstillet tv præcist som der står i kalibering i testen men syntes det ser meget mørkt ud, selv konen da hun kom hjem spugte hvorfor er det så mørkt på fjernsynet ?!? :-) er det bare sådan det ser ud med den kalibering ?
Indstillingerne er ikke optimeret til en meget oplyst stue. Slå eventuelt lyssensoren til eller hæv indstillingen kaldet kontrast :)
Af Christopher B
#149755
Fungerer Netflix tricket egentlig på samme måde på Philips, som på Sony og Samsung?
Af dk_iceman
#149862
har lige modtager mit 47" 7606 og er faktisk meget glad for den..

har fulgt indstillingerne på testen her fra siden.. men kan simpelthen ikke finde der hvor jeg skal styrer RØD, GRØN og BLÅ farven som står i testen, hvor finder i dem ???

angående Bleeding så har jeg et par "små" pletter i bunden som stråler få cm op på skærmen, det ses ikke når der er normalt billede på skærmen, det er mest synligt når hele skærmen er sort.. ved ikke om det kan betale sig at reklamere over ? chancen for at jeg får en der også har problemet igen er vel stor...
Af Rommel
#149873
Jeg vil ikke ombytte tv'et på grund af bleeding, da du højst sandsynligvis vil opleve det samme problem igen.

Farvetone skal sættes til: Costum/sædvanlig, for at få adgang til farveprofilerne.