Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#147574
Testen af Philips 7606T (7000 serien) er nu online. Vi har testet 47" 47PFL7606T. Serien kommer med Easy 3D (passiv 3D), Ambilight, NET TV, USB-optagelse og 2-player full-screen gaming.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1316001881

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af allando
#147588
Hvad ville du vælge: LG 55LW650 eller Philips 55PFL7606?
Jeg skal primært bruge skærmen til Blu-ray film i både 2D og 3D.
Af MortenJA
#147590
Jeg står i samme situation som allando - dog ser jeg en del fodbold, hvor jeg bemærker PFL7606 er bedre.

Er der nogen fysiske butikker, hvor man kan sammenligne modellerne?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#147592
allando skrev:Hvad ville du vælge: LG 55LW650 eller Philips 55PFL7606?
Jeg skal primært bruge skærmen til Blu-ray film i både 2D og 3D.
Jeg overvejede at inkludere lidt ord i konklusionen omkring dette, men undlod det, da det hurtigt bliver for specifikt og snævert. Men som du nok også selv har bemærket, så er ligheden mellem de to Tv ret slående. Det er hvert fald to Tv som man kan stille nogenlunde lige op overfor hinanden.

På billedkvalitet synes jeg ikke der er den store forskel. Philips har lidt dårligere sortniveau og dårligere standardindstillinger. LGs Tv havde til gengæld lidt ujævnt lys, men det kan naturligvis opstå på Tv med Edge LED.

På 3D-fronten er de to Tv identiske lige nu, men når LGs opdatering til deres Cinema 3DTV frigives, så bør den hæve sig lidt over Philips. Til gengæld har Philips den ret smarte 2-player full-screen gaming-funktion.

Philips NET TV platform er ikke særlig god i mit hoved. Her er LGs Smart TV platform bedre (men dog langt fra perfekt). Omvendt har LG LW650W ikke USB-optagelse. (Rettelse: LGs Tv har USB-optagelse, beklager forvirringen).

Jeg kan således ikke pege på en klar vinder af de to. Jeg synes begge to har fordele, og Philips 55" er lidt billigere lige nu, så jeg tror det må komme lidt an på, hvad der vægter højest hos dig. Når det er sagt, så minder de to Tv dog billedmæssigt utroligt meget om hinanden.
Senest rettet af Rasmus Larsen 16. sep 2011, 09:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#147593
MortenJA skrev:Jeg står i samme situation som allando - dog ser jeg en del fodbold, hvor jeg bemærker PFL7606 er bedre.

Er der nogen fysiske butikker, hvor man kan sammenligne modellerne?
Ja, måske en tand, men ikke meget. Hvis du vælger Philips Tv'et bør du dog efter min mening huske at slå HD Natural Motion fra, hvis du primært ser sport.
Af allando
#147594
Rasmus Larsen skrev:
allando skrev:Hvad ville du vælge: LG 55LW650 eller Philips 55PFL7606?
Jeg skal primært bruge skærmen til Blu-ray film i både 2D og 3D.
På 3D-fronten er de to Tv identiske lige nu, men når LGs opdatering til deres Cinema 3DTV frigives, så bør den hæve sig lidt over Philips.
...kommer Philips mon med en opdatering til deres 3D...det er jo samme panel? eller...?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#147595
allando skrev:
Rasmus Larsen skrev:
allando skrev:Hvad ville du vælge: LG 55LW650 eller Philips 55PFL7606?
Jeg skal primært bruge skærmen til Blu-ray film i både 2D og 3D.
På 3D-fronten er de to Tv identiske lige nu, men når LGs opdatering til deres Cinema 3DTV frigives, så bør den hæve sig lidt over Philips.
...kommer Philips mon med en opdatering til deres 3D...det er jo samme panel? eller...?
Jeg har ikke hørt noget, men umiddelbart kan jeg ikke se noget teknisk barriere, der skulle forhindre det. Men om LG vil dele - og om de har patent på den - ved jeg ikke, så indtil videre er svaret nok nej. Der er hvert fald ikke lagt op til det i de meldinger jeg har hørt.

Jeg kan også forstå, at LGs opdatering ikke er frigivet til forbrugerne særlig mange steder (hvis overhovedet nogen) endnu. Jeg ved ikke præcis hvornår den kommer.
Af sickchild
#147596
Har lidt spørgsmål angående briller. Du skriver man skal have speciale briller når man skal bruge det til dual gaming. Hvor kan man købe dem? og hvad er forskellen på de almindelige. og vil man kunne bruge lg passive briller til dette tv?
har set man kan få en kasse med 5 i for 300kr.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#147598
sickchild skrev:Har lidt spørgsmål angående briller. Du skriver man skal have speciale briller når man skal bruge det til dual gaming. Hvor kan man købe dem? og hvad er forskellen på de almindelige. og vil man kunne bruge lg passive briller til dette tv?
har set man kan få en kasse med 5 i for 300kr.
Ja, LGs 3D-briller kan også bruges på Philips Tv - og omvendt. De her vil også kunne bruges:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1315488298

De specielle briller til "2-player gaming" er som sådan kun "2D-briller". Den ene brille har to venstre-glas i og den anden brille har to højre-glas i. Det er derfor de kan give to forskellige billeder. Jeg ved ikke præcis hvad Philips kalder dem, men LG lader dem følge med til de Tv, som understøtter det, kan jeg forstå (pt. kun Nano LW980W modellen).
Af kskruger
#147605
Ved ikke om det er kun mig, men efter at ha læst testen, så synes jeg godt nok, at det lyder som en middelmådig skærm, som ikke er værd at købe.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#147609
kskruger skrev:Ved ikke om det er kun mig, men efter at ha læst testen, så synes jeg godt nok, at det lyder som en middelmådig skærm, som ikke er værd at købe.
Jeg synes heller ikke Tv'et skiller sig voldsomt ud fra gennemsnittet, hverken negativt eller positivt. 3D-delen er nok den der er mest interessant i mine øjne.
Af Pniels
#147614
Vides der noget om der er stor forskel hvis man tager den i 55"

Og er lg's lw650 de 1000 til 2000 mere vær?
Af RasmusMJ
#147637
Først og fremmest tusind tak for en hurtig test, det lader til at være et udemærket tv. Har ikke indtryk af du mener noget direkte skriger no-go ved det, ej heller must-have!

Sagen er den at jeg har fjernsynet tilbudt til 3.300,- kr under onlineprisen, så på baggrund af din anmeldelse her vurderer jeg at jeg i høj grad vil få et godt tv til prisen.

Tak igen!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#147643
RasmusMJ skrev:Først og fremmest tusind tak for en hurtig test, det lader til at være et udemærket tv. Har ikke indtryk af du mener noget direkte skriger no-go ved det, ej heller must-have!
Ja, det skitserer som sådan ret præcist min holdning :)

Til folk der søger lidt yderligere brugererfaringer, kan jeg også nævne, at brugeren Pete Mate har lagt en brugeranmeldelse af 7606T her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=22919