Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JesperKeller
#147800
Highjack skrev: Og nu kommer spørgsmålet: Er der noget nyt omkring Media Connect softwaren i dansk udgave? Der fulgte ikke software med fjernsynet.
Software til dette koster penge. Alternativt kan du købe en Wifi dongle til Philips tv, og der i er der en cd, hvor du får en serial-key som virker op til 10 gange.

Glad for der er nogle der er glade for dette TV :)
Det er også det tv jeg selv har i tankerne for mig selv!
Af Highjack
#147807
Okay, tak for hurtig svar. det er også anbefalelsesværdigt, det er i øvrigt hele familiens synspunkt. jeg har også gået med det tv længe i tankerne indtil jeg sprang ud af skærmen og erklærede mig som philips fan. (B
Af Highjack
#147994
et spørgsmål til testen, har i prøvet energi besparelser profilen i billede menyen. den har også en local dimmings funktion, den er ikke kun en strømsparfunktion, den dæmper lyset i baggrunden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#148008
Highjack skrev:hej rasmus efter flere forsøg med indstilling af min nye 55-7606 efter dine test af philips, så for jeg et synligt bedre skærmbillede efter kalidreringsindstilliner af 9000 serie. på min skærm. men det er måske hvilke øjne der ser ?
Hvis du ikke er vant til at se på korrekte farver, så giv det lige et par dage. Stort set alle Tv i dag kommer med forkerte farver, så hvis det er referencen, så ser man sig hurtigt blind.

Det afhænger ikke af hvad der ser (med mindre du har tonede briller :) ), men nogen mennesker har simpelthen en præference for lidt koldere farver (læs højere farvetemperatur).

Det skal dog også siges, at RGB-værdierne kan varierer fra Tv til Tv. Så selvom vi fik et godt resultat på vores eksemplar, kan det være, at du eksempelvis skal rykke Blå-værdien lidt højere (eller lavere). RGB-værdierne i vores tests er vejledende, men ikke perfekte, når man kopierer dem.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#148009
Highjack skrev:Og nu kommer spørgsmålet: Er der noget nyt omkring Media Connect softwaren i dansk udgave? Der fulgte ikke software med fjernsynet.
Mit råd er at undgå den, med mindre du har et specifik behov for at få billedet over på denne måde. Hvis du vil have film fra en PC/Mac over, så brug i stedet for DLNA-funktionen. Hvis du har behov for et mediecenter, så tilslut det i stedet med HDMI.

Jeg kan hvert fald personligt ikke abstrahere fra den store forsinkelse, der er på signalet.
Og lige et spørgsmål til: Hvad gør "ikke scalerbar" funktionen?
Den gør, at billedet ikke "skaleres". Altså at hver pixel vises som den burde, uden at Tv'et prøve at forstørre billedet. Normalt vises ikke de yderste 2-5 % af billedet, simpelthen fordi man i gamle dage brugte dette som fejlmargin på analoge billedrørs-Tv (der jo som bekendt buede & bøjede billedet). Det hører dog ingen stedet henne i en digital verden, og specielt ikke på Blu-ray eller digitale Tv-kanaler. Her har det faktisk den effekt, at det direkte påvirker skarpheden (læs: detaljegraden) i billedet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#148010
Highjack skrev:et spørgsmål til testen, har i prøvet energi besparelser profilen i billede menyen. den har også en local dimmings funktion, den er ikke kun en strømsparfunktion, den dæmper lyset i baggrunden.
Dæmpe-funktionen findes på alle Tv, og dæmper simpelthen bare lysstyrken på skærmen, når der vises mørke billeder. Det er rigtigt, at det sænker strømforbruget, men vores anbefalede indstillinger bør bidrage til lavere strømforbrug, for i intense scener med meget lys, vil dæmpe-funktionen også intensivere lysstyrken i Tv'et.

Strømspare-funktioner kan som sådan ikke noget særligt, som man ikke selv kan gøre. Hvis man vil spare penge, så er lyssensoren og kalibrerede indstillinger det bedste værktøj.

Der er i øvrigt ikke local dimming i Tv'et :) Jeg ved godt at Philips kalder det for local dimming (det samme gør nogle andre producenter), men når man har et LCD-TV med kant-LED belysning, er local dimming en umulighed. Det kan højest fungere i 12-16 zoner og når det gør det, så påvirker det billedkvaliteten negativt - ikke mindst i mørke scener, hvor man mister detaljer i de mørke områder.
Af Highjack
#148016
Skarpe billeder skabes først og fremmest af et kvalitetobjetiv der er kvalificerede til udmåling af tv selv det beste skærmbillede er aldrig bedre en optikken der ser. du forslår jo næsten at men slår alt fra der hjælper med et bedre skærmbillede gengivelse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#148017
Hvilke dele af dét der foreslås at man slår fra, mener du at der forbedrer billedet? Kunstig skarphed, DNR og andre herligheder forbedrer ikke billedet.
Af Highjack
#148018
dynamisk kontrast - baglys, som er med til at giver et bedre billede.
jeg ved godt at det kan give et kunstigt lys
Derfor spørger jeg også om i har testet med energibesparelse profil.
som har locol dimming. jeg kan godt læse i skiver at den ikke har nogen effekt.
Senest rettet af Highjack 19. sep 2011, 17:26, rettet i alt 1 gang.
Af lennon
#148029
Highjack skrev:dynamisk kontrast - baglys, som er med til at giver et bedre billede
Dynamisk kontrast er normalt noget af det allermestmest destruktive for billedet !
Af Highjack
#148032
Ja det er også min erfaringer på andre modeller jeg har haft.
men det oplever jeg ikke på samme måde med mit nye philips.
de er jo også derfor jeg spørger torben og rasmus om de har prøvet i deres test.
Af Highjack
#148035
for i øvrigt tak for svarene. :o
er vi ikke enige om at jo mer baglys bedre sort hvis man kan bruge dimming.?
Af PUCH
#148344
Meget god test. Jeg overvejer at købe dette TV, men jeg er meget usikker på input lag'et. Du skriver, at input lag'et er OK til "sporadisk spillbrug". Desuden skriver du "spilkonsollen" som en af målgrupperne. Jeg har tænkt mig at bruge TV'et temmelig meget for gaming, sandsynligvis et par timer hver dag. Mostly FIFA, men også lidt skyde/action spil. Tror du input lag'et vil være et stort problem for mig?
Af ivermorten
#148416
Jeg har netop erhvervet mig sådan et tv... kan det passer at jeg skal bruge en dongle for at få trådløs internet på den? - for jeg kan ikke vælge trådløs internet sådan som det ser ud nu?