Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dk_iceman
#152230
b|g1 skrev:Nå har jeg fått min Philips 55PFL7606T TV.

1. Loungelight fungerer ikke. Den slår seg av etter ca. 10 sekunder
2. ARC (Audio return channel) fungerer ikke selv om den skal ha støtte for det.
3. Det finnes ikke 2D->3D konvertering
4. Den spiller ikke av MKV eller har støtte for undertekster.
5. Spiller du av noe på TV'n gjennom internett eller USB så blir lyden nedskalert til 2-kanals stereo dersom du har receiver/forsterker tilkoblet.
6. "Dual-gaming" funksjonen kunne vært bedre, bildet er ikke helt optimalt.
7. Det går ikke å spille av 3D fra USB.

Min konklusjon: Spar pengene, du får en like god TV for 3000,- når de ovennevte funksjonene på denne tv'n ikke fungerer.

Kanskje de ovennevte tingene blir fikset i en fremtidig softewareoppgradering?
mange af de ting kan jeg slet ikke genkende..


1. det virker fint hos mig.. bruger det dog ikke

2. ARC ved jeg faktisk ikke hvad skulle gør men mangler det nok ikke da jeg ikke bruger det.

3. 2D til 3D konv. synes jeg er dårlige på de tv jeg har set kunne gøre det, så hvorfor ha det..

4. MKV filer har jeg endnu ikke set et tv kunne tage hverken mit forrige LG plasma 50pk950 eller mine venners nyere tv.. (køb dog en medie afspiller f.eks. WD Live tV 599 kr)

6. Dual gaming funktionen er fed synes jeg og noget vi bruger meget, ja billedet er ikke så godt som 1 player full hd, men seriøst det er bedre end to små skærme..

7. har du prøvet at vælge 3D funktionen manuelt ?? og ved ikke helt hvor man får lovligt 3D film på usb men hvis det er nogle du selv har lavet backup af så husk det skal være HALF SBS... men igen hvis du vil ha det så prøv med en WD LIVE TV til 599 kr ca...

hvis jeg skal være ærlig så er det nogle mildt latterlige punkter at nedgøre tvet på... mange af de kritik punkter er der vist alligevel ikke ret mange andre tv der kan...

så vis mig gerne et tv til 3 kilo med Ambilight, god 3D og synes jeg meget godt billede...

jeg er meget kritisk når det kommer til tv, men er sgu glad for dette tv og må sige den er noget bedre end min forrige LG 50" pk950 selv min kammerat med Samsung 50" 7705 synes bedre om mit tv angående billede.

Mit er dog 47" 7606
Af b|g1
#152232
ARC er audio return channel. Dvs. at tv'n sender lyd til receiver fra HDMI 1. Da slipper man optisk kabel mellom tv og receiver.
Af dk_iceman
#152234
b|g1 skrev:ARC er audio return channel. Dvs. at tv'n sender lyd til receiver fra HDMI 1. Da slipper man optisk kabel mellom tv og receiver.
okay lyder fedt nok.. det vil sige hvis jeg har min ps3 på HDMI 2 på tvet og har ARC slået til sender den lyden til Reciver ???

skal det være en speciel resiver man skal have for at bruge det ?
Af droner
#152372
Valget var egentligt truffet og Samsung D7005 så godt som bestilt, MEN... Ekspedienten advarede mod D7005 pga. det blanke glas kombineret med en forholdvis lys stue. I stedet anbefalede han Philips 47PFL7666T til samme pris. Smart TV skulle i følge ham være bedre på Philips. Jeg kender hverken Philips eller Samsung hvad dette angår. Det skal primært bruges til filmleje. Jeg er ikke feinschmecker hvad angår 3D aktiv/passiv. Det er dagligsdagsbruges og især billedet under fodboldkampe, der er vigtigt. Hvad siger I? Skal jeg lade mig skræmme væk fra Samsung pga. den blanke overflade og hvilken Smart TV platform er bedst?
Af heik1
#152384
jfr de efterhånden mange bedømmelser, test og kommentarer gennem de seneste dage vil jeg mene at samsung har bedre smart tv platform, den roses som en af de bedste, men som tv generelt, tror jeg philips er den bedste af de 2.

Jeg er dog på ingen måde ekspert, jeg søger selv lignende pt hvorfor jeg har læst pænt meget på det sidste, det er sgu svært :o
Af PUCH
#152622
Har netop modtaget min nye 55PFL7606T. Tenkte jeg skulle prøve meg litt frem med kalibrering. Derfor har jeg et spørgsmål. Hvis jeg vælger Biograf-profilen, og kalibrerer den, vil jeg da miste instillingene hvis jeg går over på Spil-profilen og derefter tilbage til Biograf?
Af Tkrollen
#154223
Har endelig fået min 55 7606T skærm. Står med et problem med farvenurancen. Kan simpelthen ikke indstille den i min menu , den er nærmest lukket. Er der nogle som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre ?

Vh. Thomas K.
Af heik1
#156058
Jeg har haft dette tv i 6 uger, super TV, SÆLGES nu da fruen ikke mener farven på rammen passer til stuen !!! se under køb og salg og gør en god handel !!!
Af kirneh
#162590
Jeg fik dette tv hjem i går.
Jeg har dog et problem med billedet jeg ikke forstår.
Når jeg ser programoversigten på min selector.. Eller menuen på min xbox hvor der også er tekst så står det så utydeligt at man føler man har et par dårligt briller på. Fatter ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg har justeret opsætningen ind præcis som i anmeldelsen her på siden. Jeg har også prøvet de andre presets...

Det virker næsten som om tv'et ikke får et hd signal men et meget lavt opløsning... Jeg kan ikke nogen steder i opsætningen se hvad opløsning jeg kører med...
Af kirneh
#162649
Det virker som om mit tv ikke kører 1080p men en eller anden lav opløsning. Jeg kan dog ikke se hvor det skal ændres...
Af Arrakis
#164104
Hej Rasmus.

Her lige købt 47pfl7606t og kæmper lidt med indstillingerne.

Prøver at indstille efter dit kalibreringsforslag, men har følgende spørgsmål:

1) Når du skriver "sædvanlig" ved punktet "Farvetone" mener du så "brugerdefineret ? Ingen steder står der "sædvanlig"..

2)Der er både et punkt der hedder "Farve" og her kan 50 vælges. Der er også et punkt der hedder "Farvenuance", men det er ikke highlightet og kan IKKE vælges. Jeg forstår ikke helt :) Hvad der er hvad...

3) Under "Brugerdefineret farvetone" kan rød/grøn/blå rigtig nok vælges, men også rød-bl/grøn-bl/blå-bl kan indstilles. Hvad er det og hvordan skal de stå ?

Hjælp :)

Synes det er svært at indstille :(

Er i øvrigt irriteret over lodrette "skyggebjælker" ved fodboldkampe. Er der noget at gøre ved det ? Tager nærmest hele fornøjelse da mine øjen hel tiden fanger bjælkerne i stedet for det der foregår i kampen.

Håber nogen kan hjælpe...

MVH Kim
Af Toranaga
#166874
Det undrer mig egentligt at Ambilight ikke er nævnt af nogen? Det ville være hovedårsagen til at skulle vælge et Philips TV for mig. Hvordan er det ambilight? Bruger i det? Er det noget værd?
Af minnal
#168085
Jeg synes også at der ikke bliver fremhævet Ambilight nogen steder.

Jeg er lige blevet den heldig ejer af et 47PFL7696T med netop Ambilight Spectra 2.

Jeg synes det giver helt klart en ekstra dimension til film/tv oplevelsen.

Jeg undrer mig bare over, når Philips og LG deler det samme 3D panel, hvorfor Philips har efterladt muligheden for 2D til 3D konvertering, som findes i LG variant. Det er ærgeligt... måske kommer det med en firmware opdatering, håber jeg.