Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#144165
Testen af Philips 6000-serien er nu online. Philips 6000-serie kommer uden 3D, men med NET TV. Tv'et findes i 6606H og 6606T (med DVB-T2 tuner) varianter.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1312273696

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af JesperKeller
#144192
Flot flot test!
Syntes at det er imponerende hvor god en skærm Philips 6000 series er, i forhold til prisen!

Sikke en skam NET+ ikke er så udbredt endnu!

En anden ting jeg også ville spørge dig om. Fik du leget med Philips Media Connect?
Det er en måde hvor på du kan få din computers skærm billede, linked op på din Philips skærm, TRÅDLØST!

Har set det, men har ikke selv prøvet det!
Af kaja69
#144217
Tak for testen, Rasmus! Jeg har tre spørgsmål:

1) Jeg kigger mere på 7606 modellen som har passiv 3D. 6606 kommer i 40/46" mens 7606 kommer i 42/47". Et 42" 7606 koster 1.500 kr mere end et 40" 6606. Størelsesforskellen taget i betragtning er det nærmest samme pris. Spørgsmålet er om 7606 har et bedre billede, herunder en bedre respons tid (ser meget fodbold). Ved du hvordan de to modeller adskiller sig?

2) Fik du afprøvet USB pause/optagelse funtionaliteten? Der er mange problemer med Samsungs PVR, og da det er en vigtig funktionalitet for flere og flere kunne det tale for Philips.

3) Jeg forstår at Philips bruger en IP-EPG som kræver Internetforbindelse. Er det et problem i almindelig brug - eller måske en fordel?
Af mcpe
#144347
Jeg har også lige et par spørgsmål.

Jeg har et 40" 5605H og vil gerne have en meget større skærm.
Enten 5605 i 52" eller 6606H i 55"

Den skal bruges til gaming og film.

Er 6606H ligeså god til gaming som 5605 ? ellers skal man op i et 52PFL8605H ? . Det drejer sig om bilspil på seriøst plan.

mvh

Peter Persson
Af Jonan
#145023
Tak for anmeldelsen. Er lidt skuffet over at høre det med input lag, da jeg har tænkt mig at benytte min PS3 på tv'et.

Har lige bestilt 32" 6626T hos elgiganten(et kompromis på hjemmefronten ;) ). Men er der nogen der ved hvad forskellen mellem de to modeller 6606 og 6626 er?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#145024
JesperKeller skrev:Flot flot test!
Syntes at det er imponerende hvor god en skærm Philips 6000 series er, i forhold til prisen!

Sikke en skam NET+ ikke er så udbredt endnu!

En anden ting jeg også ville spørge dig om. Fik du leget med Philips Media Connect?
Det er en måde hvor på du kan få din computers skærm billede, linked op på din Philips skærm, TRÅDLØST!

Har set det, men har ikke selv prøvet det!
Jeg har prøvet det et par gange tidligere. Det fungerer som sådan fint, men det er bedst egnet til at vise billeder eller bruge Tv'et som en udvidet PC-skærm. Der er en del forsinkelse på billedet, hvilket også betyder, at synkroniseringen mellem billede og lyd i f.eks. film bliver skæv. Og så opdateres der ikke lige så hurtigt, som gennem et kabel, hvilket medfører, at spil bliver en noget hakkende oplevelse.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#145026
kaja69 skrev:Tak for testen, Rasmus! Jeg har tre spørgsmål:

1) Jeg kigger mere på 7606 modellen som har passiv 3D. 6606 kommer i 40/46" mens 7606 kommer i 42/47". Et 42" 7606 koster 1.500 kr mere end et 40" 6606. Størelsesforskellen taget i betragtning er det nærmest samme pris. Spørgsmålet er om 7606 har et bedre billede, herunder en bedre respons tid (ser meget fodbold). Ved du hvordan de to modeller adskiller sig?

2) Fik du afprøvet USB pause/optagelse funtionaliteten? Der er mange problemer med Samsungs PVR, og da det er en vigtig funktionalitet for flere og flere kunne det tale for Philips.

3) Jeg forstår at Philips bruger en IP-EPG som kræver Internetforbindelse. Er det et problem i almindelig brug - eller måske en fordel?
1. 7606 bruger et LG panel, så den primære forskel vil hvert fald være,a t sortniveauet på 7606H er noget svagere. Til gengæld har panelet så passiv 3D. Umiddelbart kan jeg forestille mig, at 7606 klarer sig meget ligesom LG LW650W, som vi har testet. Jeg har forespurgt på en 7606H til test, men min Philips kontakt er pt. på ferie.

2. Det er vist først fra 7000 serien, at der er USB-optagelse så vidt jeg husker.

3. Tænker du på det man også kalder Hbb-TV? Det er en udvidet form af tekst-Tv. Det kræver dog, at tv-udbyderne sender et Hbb-tv signal til Tv'et og det er der endnu ingen i Danmark der gør. :((
#145027
mcpe skrev:Jeg har også lige et par spørgsmål.

Jeg har et 40" 5605H og vil gerne have en meget større skærm.
Enten 5605 i 52" eller 6606H i 55"

Den skal bruges til gaming og film.

Er 6606H ligeså god til gaming som 5605 ? ellers skal man op i et 52PFL8605H ? . Det drejer sig om bilspil på seriøst plan.

mvh

Peter Persson
Hvis du vil have optimal spilydelse så synes jeg altså ikke rigtig du kommer uden om plasma-TV. Selv de hurtigste LCD/LED modeller har dels mere sløring, dels større forsinkelse på signalet i forhold til plasma-TV.

8605 er ikke meget anderledes på dette område. Det niveau af input lag vi målte på 6606H er en tand over normalt, men alligevel ret typisk på LCD/LED modeller.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#145028
Jonan skrev:Tak for anmeldelsen. Er lidt skuffet over at høre det med input lag, da jeg har tænkt mig at benytte min PS3 på tv'et.

Har lige bestilt 32" 6626T hos elgiganten(et kompromis på hjemmefronten ;) ). Men er der nogen der ved hvad forskellen mellem de to modeller 6606 og 6626 er?

På forhånd tak
Uden at vide det 100 % vil jeg gætte på at det blot er El Gigantens variant af samme skærm, der i så fald sikrer, at forbrugerne ikke kan sammenligne butiks-modellen med "internet-modellerne". Det bruges i stadig stigende grad af forhandlerne - desværre.

Forskellen kan dog også ligge i f.eks. en DVB-T2 tuner i 26'eren varianten? Som sagt er jeg ikke sikker, så det er blot et gæt.
Af Jonan
#145029
Rasmus:

Tak for hurtigt svar :)

Kan se der er DVB T2 i min model (6626T), så måske er det bare det.

Nu sidder jeg bare og håber at jeg stadig kan nyde at spille spil, da det er min første fladskærm (Gisp! Sagde han virkelig det? Ja, det gjorde han!) og jeg synes PS3 spil har fungeret fint nok på min gamle 55kg tunge 32" panasonic omend de har været lidt utydelige mht tekst mv. Men vi får se ;)
Af Plym
#145030
Rasmus har rett i begge sine antagelser.

Bokstaven til slutt forteller hva slags tuner man får. Det siste tallet er årsmodell (6=2011, 5=2010) og det nest siste tall er enten et "butikk-nummer" (f.eks er 6626 Elgiganten sin variant, 6636 er Expert, mens 6606 er den "generiske" variant), men det kan visstnok også være farge. Jeg har for øvrig ikke sett 66xx i noen annen farge enn den børstede aluminiums-look som vises i omtalen her på side. Det er ingen forskjell i spesifikasjoner eller features på de ulike modellene.

Jeg fikk vite dette via en mail til Philips Customer Support.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#145032
Jonan skrev:Rasmus:

Tak for hurtigt svar :)

Kan se der er DVB T2 i min model (6626T), så måske er det bare det.

Nu sidder jeg bare og håber at jeg stadig kan nyde at spille spil, da det er min første fladskærm (Gisp! Sagde han virkelig det? Ja, det gjorde han!) og jeg synes PS3 spil har fungeret fint nok på min gamle 55kg tunge 32" panasonic omend de har været lidt utydelige mht tekst mv. Men vi får se ;)
Ja, så er det som Plym også er inde på pga. T'en i slutningen. T i slutningen af modelnavnet er lig med DVB-T2. H i slutningen er uden (altså blot med DVB-T).

"26" ser imidlertid ud til blot at være El Gigantens variant, som Plym nævner. :)

Jeg tror sagtens du kan nyde spil generelt. Det er primært hvis man går lidt mere op i sagerne, at man vil opleve problemerne i f.eks. skydespil. Et godt råd er dog at slå HD Natural Motion fra, når du benytter skærmen sammen med en spil-konsol, som det også nævnes i testen :)
Af Hammershøj
#146032
Er der nogen, der kan fortælle lidt om tv'ets ydeevne i forhold til sport? Primært fodbold!

Det virker som et fornuftigt tv til mit behov, men vil gerne høre om folks erfaringer i forhold til at se sport på det, da det er det jeg gør mest.