Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af web_1
#163879
Billedprofil: Personlig
Kontrast 53
Farvenuance 50
Lys: 51
Skarphed: 0
Støjreduktion Fra
Farvetone Sædvanlig
HD Natural Motion Fra
100 Hz Clear LCD Til
Adv. skarphed Fra
Dynamisk kontrast Fra
Dynamisk baglys Fra
MPEG støjreduktion Fra
Farveforbedring Fra
Gamma 0
Rød 119
Grøn 84
Blå 42
Lyssensor Til/Fra
Jeg har brug for at forstå dette.
Hvordan kan en frakobling af alle de funktioner der netop er lavet for at forbedre, i stedet gør det dårligere? Kan se stort set alt er slået fra ...

Jeg spørger fordi jeg overvejer at købe tv'et.

På forhånd tak.
Af THM
#164229
web_1 skrev:
Billedprofil: Personlig
Kontrast 53
Farvenuance 50
Lys: 51
Skarphed: 0
Støjreduktion Fra
Farvetone Sædvanlig
HD Natural Motion Fra
100 Hz Clear LCD Til
Adv. skarphed Fra
Dynamisk kontrast Fra
Dynamisk baglys Fra
MPEG støjreduktion Fra
Farveforbedring Fra
Gamma 0
Rød 119
Grøn 84
Blå 42
Lyssensor Til/Fra
Jeg har brug for at forstå dette.
Hvordan kan en frakobling af alle de funktioner der netop er lavet for at forbedre, i stedet gør det dårligere? Kan se stort set alt er slået fra ...

Jeg spørger fordi jeg overvejer at købe tv'et.

På forhånd tak.
fordi disse systemer ødelægger billedet, har selv lige lavet en lynkalibrering af et philips tv sidste weekend. 5 minutter og billedet var forvandlet fra lort til udemærket...
Af astrolux
#199489
Hej Gutter,

Jeg har haft mit 40PFL6606H i 3 år og det har fungeret fint og gør det stadig bortset fra TV delen. Dvs. at der er problemer med "se tv" mens HDMI 1og 2 arbejder fint. Jeg modtager kabel tv direkte i antennestikket.

Efter de seneste opdateringer af kabel tv indholdet hvor der nu kun er digitale og HD kanaler, er der opstået et problem jeg troede havde noget med dekodning at gøre. Når jeg vælger en kanal, vises billedet i 4-8 sek. hvorefter det forsvinder og skærmen bliver sort. Efter 2-4 sekunder kan man se at der er lys i skærmen, som om den forsøger at vise noget, men den vedbliver med at være sort og efter 5-6 sekunder kommer billedet igen. Og så starter det hele forfra. Nogen gange kan jeg se 3-4 sekunder og andre er det 7-8 men aldrig mere og perioden hvor det ikke virker er så tilsvarende længere.

Og mens det er sort, reagerer fjernsynet ikke på nogen taster på fjernbetjeningen. Jeg kan ikke engang slukke det. Kun når billedet er der virker fjernbetjeningen.

I starten virkede det som om dette problem kun forekom på de kanaler der var dekodet og det virkede som om fjernsynet forsøgte at finde et rent billede, men nu er det på alle kanalerne og hele tiden.

Når jeg vælger HDMI og ser f.eks. en DVD, virker fjernsynet fint og uden problemer, så problemet relaterer sig til tv-signalerne på en eller anden måde.

Jeg har en fornemmelse af at det er et opsætningsproblem men kan ikke se hvad jeg kan ændre eller hvor jeg kan gøre det.

Er det noget der har oplevet noget i samme stil og som evt. har forslag til hvad der kan gøres ved det ?

Hilsen
Søren