Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Globulus
#143752
Rasmus Larsen skrev: Jeg er meget enig mht. HTPC, som også i min verden er for besværligt.

Jeg ved godt hvad Apple TV kan levere på billedkvalitet og bruger den personligt meget til Netflix, hvor findes en del dokumentarer i HD. Vi kan bare ikke basere en anmeldelse på, hvad der sker i fremtiden, med mindre der har en meget kort tidshorisont. Hvilket grundlag har vi til at gå ud fra, at kvaliteten på DRs podcasts stiger med tiden? Med det tempo, som DR ligger for dagen i deres web-Tv satsninger tror jeg ikke det er noget vi skal gå og få ondt i maven af spænding over. Lige nu arbejder DR på en løsning til smartphones og tablets. Jeg siger det gerne igen: smartphones og tablets. Det er da til grin. Skulle de ikke hellere koncentrere sig om den platform, hvortil folk betaler masser af deres tjente kroner; nemlig Tv-platformen.

Vi roder ikke med VPN. :) Vi indtaster blot et lille DNS-nummer i Apple TV-boksen under indstillinger. Når det er indtastet skal det aldrig opsættes igen. Det tager maks 2 minutter. Det er i min verden det værd for at slippe for filmtrailere, der vist godt kan kaldes en utrolig fesen erstatning for noget, der rent faktisk er ret brugbart (med det mener jeg selve filmudlejningsdelen, som vi ikke har i Danmark).

Vores pointe i anmeldelsen er netop, at man ikke behøver besværlige VPN-opsætninger. En DNS-opsætning er langt lettere. :)
Min pointe var/er, at der findes 720p-materiale (video podcasts, YouTube-kanaler og filmtrailere) som i dag kan vise ATV2 i sit bedste lys uden man som dansk bruger skal pille ved noget som helst. Vi kan blive enige om, at filmtrailere ikke er meget værd (andet end som demonstration). Om man kan finde tilstrækkeligt mange video podcasts og YouTube-kanaler afhænger mest af interesser og vilje, men det var alene pga. disse to funktioner, at jeg købte min egen.

Anmeldelsen giver mest det indtryk, at boksen ikke er meget værd med mindre man ofrer ca. 800 kr/år (($8 (Netflix) + $5 (DNS)) * 12) for adgang til Netflix og heri er jeg uenig.

Jeg er heller ikke sikker på, at det overhovedet er værd at nævne XBMC som en mulighed for at tilføre ekstra funktionalitet. Jeg er helt enig i, at anmeldelsen skal baseres på boksen som man får den - uden hacks. Jeg har selv engang prøvet at køre XBMC på min egen og det var den mest ustabile, besværlige og ubrugelige løsning jeg længe har prøvet. Man kan da håbe, at det er blevet bedre siden da, men den første oplevelse gjorde, at jeg ikke gad rode med det igen. ATV2 er ingen erstatning for en mediestreamer med en dedikeret chip (f.eks. Sigma) og derfor bruger jeg selv en ATV2 som supplement til en anden streamer.
Af Mbl
#143971
Hej
Jeg går og drømmer om at købe et AppleTv men pt har jeg mobiltbredbånd og jeg er i tvivl om appleTv kan gå på nettet via en bredbåndsforbindelse.
Nogle kloge bud?
Marie
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#143981
Mbl skrev:Hej
Jeg går og drømmer om at købe et AppleTv men pt har jeg mobiltbredbånd og jeg er i tvivl om appleTv kan gå på nettet via en bredbåndsforbindelse.
Nogle kloge bud?
Marie
Hvis du har en router til dit mobile bredbånd, som laver et trådløst netværk i dit hjem, så kan du sagtens.
Hvis du blot har en USB-nøgle med mobilt bredbånd, så kan det ikke lade sig gøre.

Har du begrænsning på datatrafik på dit mobile bredbånd? Du skal jo være opmærksom på, at streaming over internettet bruger ret meget data.
Af Mbl
#144079
Øv det var ærligt, er bundet lidt endnu til 3's mobilebredbånd. Og ja det er en begrænsning på 2 gb.
Tak for svaret
Marie
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#144081
Mbl skrev:Øv det var ærligt, er bundet lidt endnu til 3's mobilebredbånd. Og ja det er en begrænsning på 2 gb.
Tak for svaret
Marie
Hvis du har en begrænsning på 2 GB, så rækker det ikke til meget mere end 1 film. Det fungerer ikke. Hvis du vil bruge 3G, skal du have fat i en router, men det er nærmest et krav, at man har ubegrænset trafik, hvis man vil streame film over nettet.
Af Bolt
#145003
Fin lille anmeldelse - og rart at se, at der er en del der har erfaringer med Apple TV herhjemme.

Jeg oplever ofte, at det tager urimeligt lang tid inden mit materiale er klart til at blive afspillet (sidder pt. på en 10 mb-forbindelse) Er det noget I har haft erfaringer med - og har haft held med at gøre noget ved, eller er det blot fordi, jeg ser film fredag/lørdag aften.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#145012
Bolt skrev:Fin lille anmeldelse - og rart at se, at der er en del der har erfaringer med Apple TV herhjemme.

Jeg oplever ofte, at det tager urimeligt lang tid inden mit materiale er klart til at blive afspillet (sidder pt. på en 10 mb-forbindelse) Er det noget I har haft erfaringer med - og har haft held med at gøre noget ved, eller er det blot fordi, jeg ser film fredag/lørdag aften.
I mit hjem tager det omkring 5-6 sekunder gennem Netflix. Hvor lang ventetid oplever du?

Jeg sidder på en 25 Mbit/s internetforbindelse.
Af mbm
#145035
Kører p.t. med en lille atombaseret windowsmaskine (står tændt 24/7) til afspilning af musik via itunes til mit anlæg (styres med ipod touch)
Denne kunne jeg godt tænke mig at lukke ned for og gå over til en lille musikafspilningsboks.
Spørgsmålet er om apple TV kan gøre dette istedet?
Problemet er vel at musikken skal ligge et andet sted da apple tv ikke har noget lager.
Jeg har en WD TV som jeg bruger som filmafspiller fra tilsluttet USB disk. Denne er delt over netværket så mine pcére kan afspille filmene også.
Kan apple tv connecte til min WD TV og spille det materiale der ligge på USB disken? Både musik og film
Og vil jeg stadig kunne benytte min Ipod touch som remote og styre min musik med albumarts osv som jeg gør p.t., så jeg slipper for at tænde mit tv?
Brugeravatar
Af edinger
#153827
Jeg overvejer at anskaffe mig en AppleTV-boks alene med det formål at kunne se ishockey fra den nordamerikanske liga, NHL.

Inden jeg fyrer en ordre af, kunne jeg derfor godt tænke mig at høre fra én, som allerede har boksen, om I har mulighed for at vælge app'en "NHL GameCenter Live".

NHL GameCenter LIVE™ er officielt... "available for purchase globally with the exception of Denmark, Finland, Norway and Sweden."

[img]http://assets.ilounge.com/images/featur ... tv44/3.jpg[/img]
Af kofoed
#156196
Kan ikke rigtig finde ud af om man kan bruge viaplay på ens Apple TV?

Og jo, ved godt at Viasat har udsendt et app til iPhone, men du kan ikke se ligeså mange film på iphonen, som du f.eks. kan fra viaplay.dk.