Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142962
Testen af Apple TV er nu online. Apple TV er en lille Smart TV-boks, der kan tilsluttes til fladskærms-Tv'et og give adgang til en verden af internet-tjenester (herunder Netflix). Den har desuden AirPlay og Home Sharing.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1311069888

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af DonR
#142966
Er der nogen der ved om der evt. kommer en opdateret version af Apple TV her til september, eller om det har været på tale/rygte?

I øvrigt nice at du har posted i Leet (1337) time :-)

Pft.

Mvh
Thomas
Af HJaLTe_DK
#142982
Skal lige skynde mig at sige at der sidder et micro USB stik under HDMI porten. :)
Jeg har selv ATV2 og det fungerer upåklageligt.
Af ctacta
#143013
Vil lige påpege at du tager grundig fejl på flere punkter.
ATV 2 bruger ca 6W ved drift, det du måler med er upræcist. Det kræver highend måleudstyr at måle så lave forbrug på en switchmode psu.

Der er micro usb stik lige under hdmi stik bagpå.

Det er muligt at afvikle PLEX og XBMC på ATV 2. Ligeledes findes der andre kommercielle programmer så apple økosystmet kan brydes og flere codecs afspilles. F.eks. er 1080p materiale muligt, det bliver bare downscalet til 720p.

F.eks. http://firecore.com/atvflash-black som pt. er i beta men snart final.

Så vær lidt mere grundig i reviews fremover.
Af ctacta
#143014
"Fjernbetjeningen er skabt i samme aluminiums-kabinet, som Apple Macbook-maskiner, og det gør, at fjernbetjeningen føles eksklusiv."

Her udtaler du dig på gyngende grund og uden begreb om hvad det er hvad!

Macbook Pro laptops er CNC-fræst ud af en extruderet hård aluprofil. Legeringen er meget anerledes og hårdere end den du har på remoten, eller bagsiden på en iMac.

Årsagen er den at remoten og bagsiden, og for nu at tage Mac mini 2010 edition med, er trykstøbte. De er ikke extruderede. Når man trykstøber bruger man en anden legering og type alu, der er meget mere blød.
Af PhDream
#143015
ctacta skrev:"Fjernbetjeningen er skabt i samme aluminiums-kabinet, som Apple Macbook-maskiner, og det gør, at fjernbetjeningen føles eksklusiv."

Her udtaler du dig på gyngende grund og uden begreb om hvad det er hvad!

Macbook Pro laptops er CNC-fræst ud af en extruderet hård aluprofil. Legeringen er meget anerledes og hårdere end den du har på remoten, eller bagsiden på en iMac.

Årsagen er den at remoten og bagsiden, og for nu at tage Mac mini 2010 edition med, er trykstøbte. De er ikke extruderede. Når man trykstøber bruger man en anden legering og type alu, der er meget mere blød.
Godt nok er der fejl i artiklen, men man behøver ikke fluekneppe. Enig, det er ikke samme materiale som en MacBook Pro, men du misser pointen, som er, at fjernbetjeningen til ATV2 er udført i eksklusivt materiale og er meget mere lækker end fjernbetjeninger til samtlige TV-apparater på markedet - måske bortset fra B&O (men hvornår har de lavet en medie-boks til 900 kr.?).
Af ctacta
#143016
Jeg har ikke misset noget, men når man sammenligner noget skal man være faglig i en anmeldelse. Jeg er ikke enig i at remoten er så lækker, jo førstehåndsindtrykket, men når man som jeg har haft den i over 1 år, så dømmer man den på:

1) knapperne holder ikke, det er boble-knappe-switch der går istykker.
2) remoten er for lille, den forsvinder nemt i sofa m.m.

Dog er rækkeviden fantastisk og jeg har endnu ikke skiftet batteri nogle af mine. Men jeg foretrækker til enhver tid min iPhone som remote.

Endelig kan man med fordel fremhæve ATV2 til også bare streaming af audio, fremfor Airport Express, der bruger vanvittig meget strøm (op til 42W) mod ATV2's sølle 6W i drift og under 0,6W i standby.

Har af samme grund skiftet alle mine Airport Express units til streaming af audio med ATV2 units. Prisdifferencen mellem 930,- og 719,- er hurtigt tjent ind på standby og reelt effektforbrug ved anvendelse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#143023
Det er fint at komme med rettelser, men det kan gøres på flere måder. Den lidt nedladende tone er unødvendig.
ctacta skrev:Det er muligt at afvikle PLEX og XBMC på ATV 2. Ligeledes findes der andre kommercielle programmer så apple økosystmet kan brydes og flere codecs afspilles. F.eks. er 1080p materiale muligt, det bliver bare downscalet til 720p.

F.eks. http://firecore.com/atvflash-black som pt. er i beta men snart final.

Så vær lidt mere grundig i reviews fremover.
Kritikken af manglende 1080p-understøttelse går ikke på inputformater, men outputformatet. XBMC og Plex ændrer ikke på dette. Rasmus nævner allerede muligheden for afspilning af andre formater via XBMC i teksten.

Manglen på USB burde nok have været formuleret således, at det er manglende understøttelse af 3. parts HDD eller lignende. Det der skrives er
personligt mener jeg, at der mangler en USB-port, så f.eks. USB-nøgler kan tilsluttes.
hvilket jo ikke er forkert, så længe sidste del af sætningen medtages.

Du har ret i, at ATV2 rent faktisk har en micro-USB port, som også er den der bruges ved eks. Jailbreak. Pt. er der dog ikke nogen mulighed - hverken med eller uden jailbrak - for at bruge porten til noget konstruktivt i dén retning. På den gamle ATV kunne man via aTV Flash få en USB-disk sat til, men ikke på ATV2.

Vi får naturligvis rettet teksten til, så det fremgår at der er en USB-port.

Vær dog OBS på, at vi tester produktet as-is, dvs. uden at jailbreake det. Brugen af Netflix er i den sammenhæng ikke en modifikation af ATV2, men nærmere en forudsætning for at kunne bruge boksen til noget i det hele taget. Det ville være temmelig flabet, hvis man som anmelder begynder at hacke de produkter der modtages. Samsung ville nok heller ikke finde det specielt tillidsvækkende, hvis vi lagde en custom firmware på deres TV for at få lov at optage på USB-dics på de TV, som ikke understøtter det pr. default.
ctacta skrev:Her udtaler du dig på gyngende grund og uden begreb om hvad det er hvad!

Macbook Pro laptops er CNC-fræst ud af en extruderet hård aluprofil. Legeringen er meget anerledes og hårdere end den du har på remoten, eller bagsiden på en iMac.
Igen en lidt nedladende måde at komme med konstruktiv kritik på, men det er jo fint at du kan uddybe forskellene på de to fremstillingsmetoder. Det er klart, at ATV-remoten ikke kan fræses, da den jo er hul, men det ændrer nu ikke på, at materialet er aluminium og at dét i sig selv får fjernbetjeningen til at virke noget mere eksklusiv end 99% af alle remotes på markedet. Jeg ser det også som flueknepperi, at du hidser dig så meget op over ordet "samme" i sætningen
Fjernbetjeningen er skabt i samme aluminiums-kabinet, som Apple Macbook-maskiner, og det gør, at fjernbetjeningen føles eksklusiv. Jeg vil faktisk gå så langt som at sige, at den er bedre end næsten samtlige fjernbetjeninger jeg har siddet med fra en Tv-producent.
Vi kan ændre det til "et" i stedet - vil det fjerne den gyngende grund?

Du klandrer derudover Rasmus for ikke at se de negative sider ved folie-switches, men hvordan skal vi kunne udtale os om langtidsholdbarhed af et produkt? Igen er det fint, at du så kan bidrage med disse erfaringer.

Effektforbruget kan jo maksimalt blive på 6 W, da strømforsyningen kun er dimensioneret til dette.
Senest rettet af Torben Rasmussen 20. jul 2011, 09:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#143026
DonR skrev:Er der nogen der ved om der evt. kommer en opdateret version af Apple TV her til september, eller om det har været på tale/rygte?

I øvrigt nice at du har posted i Leet (1337) time :-)

Pft.

Mvh
Thomas
Der er rygter, men de er ret svage. Apple gav heller ikke nogen indikationer på, at der skulle komme en ny i forbindelse med deres regnskabsfremlæggelse i går. Til gengæld blev det mere end kraftigt indikeret, at iPhone 5 lander på markedet før september er ovre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#143027
HJaLTe_DK skrev:Skal lige skynde mig at sige at der sidder et micro USB stik under HDMI porten. :)
Jeg har selv ATV2 og det fungerer upåklageligt.
Så vidt jeg har forstået, er micro-USB kun til service. Men det kan da være jeg tager fejl?

Uanset, micro-USB giver ikke mulighed for at tilslutte en USB-nøgle direkte :((
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#143028
ctacta skrev:Vil lige påpege at du tager grundig fejl på flere punkter.
ATV 2 bruger ca 6W ved drift, det du måler med er upræcist. Det kræver highend måleudstyr at måle så lave forbrug på en switchmode psu.
Vi måler med udstyr der kan håndtere switch-mode.
Det er muligt at afvikle PLEX og XBMC på ATV 2. Ligeledes findes der andre kommercielle programmer så apple økosystmet kan brydes og flere codecs afspilles. F.eks. er 1080p materiale muligt, det bliver bare downscalet til 720p.

Så vær lidt mere grundig i reviews fremover.
Det er jeg godt klar over, og hvis du læste anmeldelsen ville du også se, at jeg nævner XBMC, og specifikt siger, at det er muligt. Vi henviser endda til Google,hvis folk vil vide mere.

Det ændrer dog ikke på, at 1080p ikke er muligt. Det er fuldstændig lige meget om 1080p kan håndteres, når det sendes ud i 720p.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#143030
ctacta skrev:"Fjernbetjeningen er skabt i samme aluminiums-kabinet, som Apple Macbook-maskiner, og det gør, at fjernbetjeningen føles eksklusiv."

Her udtaler du dig på gyngende grund og uden begreb om hvad det er hvad!

Macbook Pro laptops er CNC-fræst ud af en extruderet hård aluprofil. Legeringen er meget anerledes og hårdere end den du har på remoten, eller bagsiden på en iMac.

Årsagen er den at remoten og bagsiden, og for nu at tage Mac mini 2010 edition med, er trykstøbte. De er ikke extruderede. Når man trykstøber bruger man en anden legering og type alu, der er meget mere blød.
Du har formentlig ret, men prøv at fald lidt ned på jorden, Christian.
ctacta skrev:Jeg har ikke misset noget, men når man sammenligner noget skal man være faglig i en anmeldelse. Jeg er ikke enig i at remoten er så lækker, jo førstehåndsindtrykket, men når man som jeg har haft den i over 1 år, så dømmer man den på:

1) knapperne holder ikke, det er boble-knappe-switch der går istykker.
2) remoten er for lille, den forsvinder nemt i sofa m.m.
Jeg har haft Apple TV længe. Artiklen på forsiden om, at Apple TV er modtaget er blot et udtryk for, at der kommer en anmeldelse. Jeg har vel haft den stående siden december-januar. Knappen på fjernbetjeningen her holder sig godt, men jeg må dog også erkende, at iPhone bruges i langt de fleste tilfælde som remote.
Af SiMONDRENGEN
#143162
"På den måde kan man få adgang til filmudlejning samt Netflix, der giver alle de film, Tv-serier og Tv-dokumentarer man kunne tænke sig for blot 8 dollars om måneden."

- citat fra konklusionen. Man er vel nød til at betale for VPN for at få det til at virke? Det skriver du i anmeldelsen koster 5 doll hairs. Så Netflix i stuen koster 13$. Det er omkring 70 kr.

Jeg har ikke prøvet det, er det overhovedet 13$ vær?

Når man nu har så mange abonnementer i forvejen (spotify, internet, store tv-pakke osv.) Nye film koster ekstra oven i de 13$, ikke sandt?

Ellers er det rart med en god anmeldelse af Apple tv - men hvad så med Boxee Box eller lign, når vi nu er kommet igang?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#143168
Du skal se det som et alternativ til leje af film. Hvis du ikke lejer film normalt, så det nok ikke noget for dig. Prisen er for ubegrænset brug af deres film og serier.