Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#161965
Fixfinn skrev:Kan man via A Tv streame musik fra Ipad/Iphone ud til sit stereo-anlæg?
Uden at tænde fjensynet?

Der er jo Optisk/Aux udgang boksen så den burde vel kunne afspille musik og styres via Ipad?
Det kan du godt. Apple TV er altid tændt og står ellers i stand-by. I så fald skal du naturligvis bare tilslutte et anlæg med f.eks. optisk.

En anden løsning - hvis der er for langt mellem enheder - er at sætte en AirPort Express op henne ved dit anlæg. Dermed får du to enheder på hjemmenetværket som du kan streame til via AirPlay.
Af Fixfinn
#161996
Hej Rasmus

Tak for svaret.

Jeg har tænkt på express'en. Men er det ikke noget med at den bruger rimeligt meget strøm?

Jeg ved at A-TV "bare" er en ekstra enhed på dit trådløse netværk, men mht. express'en er jeg tvivl om den kan bruges som extender eller forstærker til dit trådløse netværk?

Så kunne den være interressant på trods af mere forbrug
Af frugtkompot
#161997
For at give mit besyv med på spørgsmålene, da jeg både har haft en Airport Express og nu har et Apple TV.

1. Jo, Airport Express bruger meget (rigtig meget, faktisk) mere strøm. Og den er altid "på".

2. Apple TV er en langt bedre, mere fleksible og strømsparende løsning. Den går i standby, når den ikke bruges, og kan aktiveres / tændes let og hurtigt via enten remote eller direkte fra iPhone, iPad, PC (iTunes) eller Mac.

3. Du kan sagtens afspille musik fra både PC, iPad og iPhone uden at tænde fjernsynet. Du tænder blot ved at trykke Airplay ikonet i iOS / PC / Mac.

Mit setup er således: 2 iPhones, 1 iPad og 1 PC koblet på netværket. Apple TV sat til receiver via HDMI. Ønsker jeg at høre musik er processen så simpel: a) tryk play b) tryk airplay c) tænd receiver.

Apple TV er måske ikke Apple's vildeste gadget, men det den er tænkt til, gør den rigtig godt. Et af mine bedste køb de sidste mange år.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#161998
Jeg er meget enig i frugtkompots betragtninger, og jeg benytter en tilsvarende løsning. Her hos mig har jeg bare en Apple TV sat til Tv'et og en AirPort Express sat til musikanlæg (den blev tidligere anvendt på min printer). AirPort Express bruger mere strøm, men er også en lidt mere router-agtig løsning fordi den også kan benyttes til at oprette og forlænge et netværk. På AirPlay er den dog begrænset til lyd.

Det eneste der er lidt irriterende er, at jeg ligesom frugtkompot skal tænde for hhv. anlæg og Tv, når AirPlay skal bruges. Den ideelle løsning var naturligvis, at alle komponenter i systemet kunne tændes op fra stand-by så snart man valgte at sende noget indhold via AirPlay - det er naturligvis ude af Apples hænder, men hvis Apple f.eks. åbnede op for a licensere AirPlay til video til Tv-producenter, kunne der komme spændende muligheder - eller hvis Apple naturligvis lavede deres eget Tv.

Derudover må jeg også sige, at Apple TV er et af mine egne bedste køb i mange år - hvert fald i forhold til prisen. Det er kæresten i øvrigt enig i 8)
Af Fixfinn
#162000
Jeg havde i første omgang tænkt mig at købe en express for at se om det virkede.
den kunne jeg så senere bruge til højtalere i køkkenenet og så anskaffe et eller siger man en? Apple Tv til stuen.
Efter hvad jeg kan se bruger Express strøm for ca. 200,- kr om året og A-TV bruger for ca. 50,- kr

Men mit wi-fi er lidt svagt i stuen så det kunne måske være pengene værd i forstærkning af nettet?

Planen var på sigt helt at afskaffe mit stereo anlæg og kun bruge aktive højtatlere.

Men jeg ved ikke om det er en god ide eller kan lade sig gøre hvis man også vil have surround
Af Andersss
#162016
Rasmus Larsen skrev:Jeg er meget enig i frugtkompots betragtninger, og jeg benytter en tilsvarende løsning. Her hos mig har jeg bare en Apple TV sat til Tv'et og en AirPort Express sat til musikanlæg (den blev tidligere anvendt på min printer). AirPort Express bruger mere strøm, men er også en lidt mere router-agtig løsning fordi den også kan benyttes til at oprette og forlænge et netværk. På AirPlay er den dog begrænset til lyd.

Det eneste der er lidt irriterende er, at jeg ligesom frugtkompot skal tænde for hhv. anlæg og Tv, når AirPlay skal bruges. Den ideelle løsning var naturligvis, at alle komponenter i systemet kunne tændes op fra stand-by så snart man valgte at sende noget indhold via AirPlay - det er naturligvis ude af Apples hænder, men hvis Apple f.eks. åbnede op for a licensere AirPlay til video til Tv-producenter, kunne der komme spændende muligheder - eller hvis Apple naturligvis lavede deres eget Tv.

Derudover må jeg også sige, at Apple TV er et af mine egne bedste køb i mange år - hvert fald i forhold til prisen. Det er kæresten i øvrigt enig i 8)
Angående udlecensering af AirPlay teknologien, så er der sket i 2011 til lyd og pioneers top model har vist endda til videoteknologien. Desværre er konceptet langt bedre på papiret end i praksis. Har selv en Pioneer surround receiver og her virker det forfærdelig dårligt, så jeg skal snart ud og investere i er ATV3 selvom jeg har funktionere jeg skal bruge allerede.