Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#142657
Testen af Samsungs D8005 plasma-TV er nu online. D8005 er topmodellen og findes i 51" PS51D8005 og 64" PS64D8005. Begge kommer med slankt design, Smart TV, 3D og meget mere.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1310640314

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Brugeravatar
Af westahn
#142663
Endnu en god og grundig test :) men skuffende sortniveau. Surt at du ikke fik 64"-udgaven ind til test. Gad godt vide hvor meget dybere den større udgaves sorte er.
Af TheSleeper
#142664
Tak for en super test :0)

Kan denne test bruges som "Guideline" til en PSxxD7005 ?

Eller kommer der en TEST af PSxxD7005 senere ?

Mvh TheSleeper

PS. PSxxD7005 har ikke "Micro Dimming" som D8005 har, så en TEST ville måske være meget relevant !
Af Sploink
#142669
Undrer mig lidt over at i igen ikke er inde og rode i 10 punkt white balance og sætter color space til auto ?
Af xcardman
#142674
TheSleeper skrev:Tak for en super test :0)

Kan denne test bruges som "Guideline" til en PSxxD7005 ?

Eller kommer der en TEST af PSxxD7005 senere ?

Mvh TheSleeper

PS. PSxxD7005 har ikke "Micro Dimming" som D8005 har, så en TEST ville måske være meget relevant !
det håber jeg da ikke findes på deres plasma model

alt det der dynamisk kontrast burde forbydes
Af TheSleeper
#142676
xcardman skrev:
TheSleeper skrev:Tak for en super test :0)

Kan denne test bruges som "Guideline" til en PSxxD7005 ?

Eller kommer der en TEST af PSxxD7005 senere ?

Mvh TheSleeper

PS. PSxxD7005 har ikke "Micro Dimming" som D8005 har, så en TEST ville måske være meget relevant !
det håber jeg da ikke findes på deres plasma model

alt det der dynamisk kontrast burde forbydes
Micro Dimming er ikke Dynamisk Kontrast :0)

PSxxD8005 har "Micro Dimming" og "Auto Kontrast"

Rigtig mange brokker sig over "Auto Kontrast" da den feature ændrer på kontrast niveauet og giver det de kalder "Brightness Fluctuations" som er en rigtig dårlig feature, men da det ikke er nævnt i denne test, må det ikke være et problem, på de mindre størrelser ...
Af Maestroelite
#142679
Så det lyder som om konklusionen er at Panasonic VT30 er et bedre TV overall.

Mit spørgsmål til dig Rasmus er om man vil savne noget fra denne Samsung i forhold til Pana VT30 hvis man vælger det istedet?

Mit nuværende tv er også et plasma, et alfaview med 6 år på bagen, hvori der er Samsung panel.
Der er reflektioner fra vinduerne i dagtiden , selv når jeg har mine lamelgardiner trukket for, det kunne dog være værre.
Vil der være en fordel ved at vælge Samsungs med den højere lysstyrke eller er der ikke den store forskel?

PS: Du fik ikke nævnt noget om analog audio out mulighederne, er det virkelig kun enten headphone stik (og så ingen lyd fra selve TV) eller en converter fra SPDIF til RCA?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142680
westahn skrev:Endnu en god og grundig test :) men skuffende sortniveau. Surt at du ikke fik 64"-udgaven ind til test. Gad godt vide hvor meget dybere den større udgaves sorte er.
Desværre havde vi kun mulighed for 51", men ja det forlyder, at 64-tommeren klarer sig endnu bedre. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142681
TheSleeper skrev:Tak for en super test :0)

Kan denne test bruges som "Guideline" til en PSxxD7005 ?

Eller kommer der en TEST af PSxxD7005 senere ?

Mvh TheSleeper

PS. PSxxD7005 har ikke "Micro Dimming" som D8005 har, så en TEST ville måske være meget relevant !
Nej, der er ikke planlagt en test af D7005, men denne kan sagtens bruges som guideline.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142682
Sploink skrev:Undrer mig lidt over at i igen ikke er inde og rode i 10 punkt white balance og sætter color space til auto ?
Det helt avancerede farve-menuer holder vi os altid fra, da det ikke giver nogen mening for brugerne at se hvad vi kan komme frem til her. Det kan folk jo alligevel ikke derhjemme, med mindre de har avanceret udstyr. De kan ikke genbruge vores indstillinger alligevel.

Color space skal også sættes til Native (Indbygget på dansk). Det får jeg lige rettet. Det er en fejl i tabellen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142683
Maestroelite skrev:Så det lyder som om konklusionen er at Panasonic VT30 er et bedre TV overall.

Mit spørgsmål til dig Rasmus er om man vil savne noget fra denne Samsung i forhold til Pana VT30 hvis man vælger det istedet?

Mit nuværende tv er også et plasma, et alfaview med 6 år på bagen, hvori der er Samsung panel.
Der er reflektioner fra vinduerne i dagtiden , selv når jeg har mine lamelgardiner trukket for, det kunne dog være værre.
Vil der være en fordel ved at vælge Samsungs med den højere lysstyrke eller er der ikke den store forskel?

PS: Du fik ikke nævnt noget om analog audio out mulighederne, er det virkelig kun enten headphone stik (og så ingen lyd fra selve TV) eller en converter fra SPDIF til RCA?
Jeg synes, at VT30 er bedre - men det er naturligvis også en del dyrere, og personligt synes jeg D8005 giver mere lidt mere for pengene.
Jeg synes ikke der er deciderede mangler - måske kun THX-profilerne og det dybere sortniveau, men jeg tror rigtig mange vil være godt tilfredse med D8005.

Ja, jeg tror du vil opleve færre reflektioner fra D8005 i forhold til dit Alfaview, men du kommer ikke helt uden om dem.

Jeg kan kun se en mulighed for analog audio in (og optisk lydudgang). Det kan muligvis lade sig gøre at hive lyden ud gennem scart-stikket (som tilsluttes med en adapter), men det skal jeg lade være usagt.
Brugeravatar
Af bang
#142701
Har selv 64"-modellen.. og oplever altså ikke at der er det der problem med "auto-kontrast" !? med mindre jeg ikke har forstået hvad det præcist er?
Jeg går ud fra, at der menes, at skærmen lyser/blinker op, når en scene skifter fra klar/lys til en mørk scene !? ( og evt. undertekster kommer og går) eller? For hvis det er hvad der hentydes til, er dette ikke korrekt, ikke på mit tv i hvert fald.
Jeg er super glad for dette fjernsyn og kan ikke se hvorfor jeg skulle vælge VT30 fremfor PS64D8005... overhovedet! :s
Af kskruger
#142703
TheSleeper skrev:
xcardman skrev:
TheSleeper skrev:Tak for en super test :0)

Kan denne test bruges som "Guideline" til en PSxxD7005 ?

Eller kommer der en TEST af PSxxD7005 senere ?

Mvh TheSleeper

PS. PSxxD7005 har ikke "Micro Dimming" som D8005 har, så en TEST ville måske være meget relevant !
det håber jeg da ikke findes på deres plasma model

alt det der dynamisk kontrast burde forbydes
Micro Dimming er ikke Dynamisk Kontrast :0)

PSxxD8005 har "Micro Dimming" og "Auto Kontrast"

Rigtig mange brokker sig over "Auto Kontrast" da den feature ændrer på kontrast niveauet og giver det de kalder "Brightness Fluctuations" som er en rigtig dårlig feature, men da det ikke er nævnt i denne test, må det ikke være et problem, på de mindre størrelser ...
Rasmus, så du noget til dette "Micro Dimming" og "Auto Kontrast" i tv'et du havde til test?
Af Maestroelite
#142705
Rasmus Larsen skrev: Jeg synes ikke der er deciderede mangler - måske kun THX-profilerne og det dybere sortniveau, men jeg tror rigtig mange vil være godt tilfredse med D8005.
Tak for svarene.

På dette spørgsmål mente jeg dog, hvis man vælger Pansonic VT30, er der så noget man vil savne fra Samsung TV'et eller er Panasonic'en lige så god eller bedre på alle områder?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12