Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af herbstmeister
#160955
Har læst hele tråden igennem, men ikke rigtig fået svar.

Havde helt sikkert valgt plasma modellen, hvis det ikke lige var for buzz faren. Hvad kan man sige om billedkvaliteten på LED vs. plasma? Kan LEDen hamle op? Det kan nemlig godt tolkes på denne tråd at det er billedkvalitet Vs. driftsikkerhed (ingen buzz, retention mm.). Er dette en rigtig opfattelse?
Af Tsunami85
#160956
herbstmeister skrev:Har læst hele tråden igennem, men ikke rigtig fået svar.

Havde helt sikkert valgt plasma modellen, hvis det ikke lige var for buzz faren. Hvad kan man sige om billedkvaliteten på LED vs. plasma? Kan LEDen hamle op? Det kan nemlig godt tolkes på denne tråd at det er billedkvalitet Vs. driftsikkerhed (ingen buzz, retention mm.). Er dette en rigtig opfattelse?
Personligt synes jeg billedet på plasmaen er flottere end på LED'en. Selvom plasmaen kan have problemer med buzzing, så har LED'en også fare for fx clouding. Retention tror jeg ikke skærmen lider særlig meget under, jeg er bare overforsigtig... :)
Af MortenOJ
#161644
Er der nogen af jer med 64", som har fået den nye alu-fjernbetjening med? Jeg har lige købt en 64" ved Hifi-Klubben, og der var som standard 1 par briller med(jeg fik 1 ekstra par gratis) og den kedelige plast-fjernbetjening. Jeg synes, at trådene her ang. fjernbetjeningen primært drejer sig om 51"-udgaven...
Af Niels A
#161648
Jeg har i går modtaget et PS64 fra Wupti, der var 2 briller samt en fj. betj. med stålkant med. Denne levering var erstatning for samme men fejlbehæftede model jeg fik fra samme firma i Januar, dette havde samme tilbehør.
Af Tsunami85
#161649
MortenOJ skrev:Er der nogen af jer med 64", som har fået den nye alu-fjernbetjening med? Jeg har lige købt en 64" ved Hifi-Klubben, og der var som standard 1 par briller med(jeg fik 1 ekstra par gratis) og den kedelige plast-fjernbetjening. Jeg synes, at trådene her ang. fjernbetjeningen primært drejer sig om 51"-udgaven...
Til min fulgte alu fjernbetjening og 2 stk 3D briller. Du skal ikke stille dig tilfreds med den grimme sorte plast remote. Det er den nye der skal følge med.
Af PhDream
#161664
Tsunami85 skrev:
MortenOJ skrev:Er der nogen af jer med 64", som har fået den nye alu-fjernbetjening med? Jeg har lige købt en 64" ved Hifi-Klubben, og der var som standard 1 par briller med(jeg fik 1 ekstra par gratis) og den kedelige plast-fjernbetjening. Jeg synes, at trådene her ang. fjernbetjeningen primært drejer sig om 51"-udgaven...
Til min fulgte alu fjernbetjening og 2 stk 3D briller. Du skal ikke stille dig tilfreds med den grimme sorte plast remote. Det er den nye der skal følge med.
Fik du byttet det tv, du havde problemer med? Hvordan er det nye?
Af Tsunami85
#161675
PhDream skrev:
Tsunami85 skrev:
MortenOJ skrev:Er der nogen af jer med 64", som har fået den nye alu-fjernbetjening med? Jeg har lige købt en 64" ved Hifi-Klubben, og der var som standard 1 par briller med(jeg fik 1 ekstra par gratis) og den kedelige plast-fjernbetjening. Jeg synes, at trådene her ang. fjernbetjeningen primært drejer sig om 51"-udgaven...
Til min fulgte alu fjernbetjening og 2 stk 3D briller. Du skal ikke stille dig tilfreds med den grimme sorte plast remote. Det er den nye der skal følge med.
Fik du byttet det tv, du havde problemer med? Hvordan er det nye?
Smider lige for god ordens skyld linket til tråden, hvor jeg skrev om min første-gangs oplevelse: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 5&start=20

Men ja, jeg fik det nye hjem - og det buzzer også. Jeg bemærkede, at hvis man sad præcis midt for TV'et, og sænkede hovedet lidt, så blev buzzing en hel del lavere! Det har været noget af en mærkelig oplevelse, at teste den buzzinglyd - ét sted kan den stort ikke høres - 10cm til en side, og den er høj og irriterende...
Nå, men jeg fandt mig et nyt lækkert TV-bord på den blå avis, som er små 20cm højere end mit gamle. Og efter TV'et er kommet på det nye bord, er buzzing ikke et issue mere. TV-bordet er i øvrigt 62cm højt.

Jeg er komplet mystificeret over det her buzzing fænomen - men glad, for nu spiller det bare, for some reason. :)

Brightness pops er der også. Men har ikke taget luft ind til at installere Zods firmware - så meget generer det mig ikke endnu. Men hvis jeg med tiden føler mig mere og mere generet af det, vil jeg forsøge mig med den omtalte firmware. (Zods firmware til løsning af brightness pops på Samsungs D plasmaer: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1389562)

Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds. Hjemmebiograf-feeling? Tjek!

//Jesper
Af PhDream
#162490
Har også tænkt på at købe et 64D8005.

Hvilken FW kører du med, Tsunami? Hvornår er dit tv produceret?
Brugeravatar
Af JohnnyB2000
#162511
har sådan en dejlig skærm på væggen min og FlatPanels er velkommen her til at teste min skærm, hvis det skulle ha' interessen ?
- kaffe og andet godt kan frembringes.

;) ;) ;)
Af Lafenear
#163190
Jeg har installeret Zod's logic board update og det har fjernet de brightness pop's der forekom da jeg så Sex Drive.

Det ska lige siges at den logic board update er noget Samsung har lavet selv, og ikke Zod.

Har også PS64D8005.
Af stephanpetersen
#165396
Jeg har netop købt dette lækre TV. Efter at have prøvet LED i 14 dage måtte jeg simpelthen tilbage til plasma. LED'en havde store problemer med at vise fodbold, idet den lavede mørke lodrette striber når kameraet rykkede sig hurtigt hen over banen.

Nå, men mit konkrete spørgsmål vedrører afspilning af film fra et medie. Jeg bruger en Xtreamer og det har fungeret helt perfekt på min gamle plasmaskærm, og selve billedet er stadig fremragende på det nye TV.

Problemet er dog, at der en lille forsinkelse i synkroniseringen mellem billede og lyd. Jeg skal indrømme at jeg endnu ikke har rodet alt for meget med indstillingerne på TV'et, men hvis der nu var nogle kloge hoveder herinde der haft samme udfordring hører jeg gerne på en løsning. Jeg forestiller mig, at det har noget at gøre med de avancerede indstillinger. Dog har denne plasma jo ikke noget motion-system som LED'en. Kunne det også have noget med indstillingerne i outputtet på Xtreameren at gøre?
Af xy
#165836
Jeg ved ikke hvad jeg gør forkert, men sætter jeg mit Samsung tv til at optage på en ekstern disk, kan jeg ikke skifte kanal, uden optagelsen afsluttes.

Kun hvis antennekablet er tilsluttet en dvd-afspiller. Men så er det dvd afspillerens fjernbetjening der skal bruges. Derved forsvinder mange muligheder, med f.eks smart tv.

Tænker at det ikke kan være rigtigt at et tv til næsten 25.000 kr ikke er smartere.
Så hvis nogen har et svar på hvordan det kan ændres, ville det være rigtig fint for os. :)
#165850
xy skrev:Jeg ved ikke hvad jeg gør forkert, men sætter jeg mit Samsung tv til at optage på en ekstern disk, kan jeg ikke skifte kanal, uden optagelsen afsluttes.

Kun hvis antennekablet er tilsluttet en dvd-afspiller. Men så er det dvd afspillerens fjernbetjening der skal bruges. Derved forsvinder mange muligheder, med f.eks smart tv.

Tænker at det ikke kan være rigtigt at et tv til næsten 25.000 kr ikke er smartere.
Så hvis nogen har et svar på hvordan det kan ændres, ville det være rigtig fint for os. :)
du kan ikke optage og se noget andet på samme tuner samtidig...
Af Niels A
#165864
PhDream skrev:
Tsunami85 skrev:
MortenOJ skrev:Er der nogen af jer med 64", som har fået den nye alu-fjernbetjening med? Jeg har lige købt en 64" ved Hifi-Klubben, og der var som standard 1 par briller med(jeg fik 1 ekstra par gratis) og den kedelige plast-fjernbetjening. Jeg synes, at trådene her ang. fjernbetjeningen primært drejer sig om 51"-udgaven...
Til min fulgte alu fjernbetjening og 2 stk 3D briller. Du skal ikke stille dig tilfreds med den grimme sorte plast remote. Det er den nye der skal følge med.
Fik du byttet det tv, du havde problemer med? Hvordan er det nye?
Undskyld den lange svartid.

Det nye har siden jeg har haft det, været behæftet med flere fejl, har haft besøg af Samsungs tekniker for et par uger siden. I dag har jeg så haft kontakt til dem igen, nu skal tvet sendes ind til spec. softwareopdatering.
Mit største problem er at tv'et "smider" forbindelsen til min usb harddisk, det er efterhånden sket mange gange, hver gang mister jeg alt jeg har optaget, kan kun komme i kontakt med den ved at gen-formattere. Jeg fik først at vide at problemet lå i min harddisk da det var en med extern strømforsyning, kunne ikke forstå det da den havde kørt upåklageligt med mit 63" Jeg købte så en ny 2,5" samsung usb2 hdd, den kørte så i 2 uger inden problemet viste sig igen, altså var der intet galt med den gl. hdd. Jeg fik skiftet mainboardet, det har så kørt i 2 uger og nu er den gal igen.
Den anden fejl jeg oplever, er at når jeg har disse fejl, bliver mit internet stort set ubrugeligt, alt er ekstremt langsomt, ved ikke hvordan det kan hænge sammen, men det er ligegyldigt om jeg bruger kabel eller trådløst.
Jeg er efterhånden ved at være så pissetræt af disse fejl. Den eneste hag der er ved det hele, er at billedkvaliteten simpelthen er så forrygende at det overskygger mine problemer.
Mvh
Niels
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12