Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DinGo
#158681
jeg sidder mellem 2 og 4 meter fra skærmen, det kommer an på hvordan jeg har lyst til at ligge/sidde.

Første gang, opdagede jeg det tilfældigt da jeg så en sort/hvid musik video, ca 10 dage efter køb, 2. anden gang med det samme, da jeg havde snuden helt fremme, da jeg mener, at det ikke er ok at der er døde pixels fra dag 1, og det var der så.

Idag fik jeg den ombyttet for 2. gang og jeg havde jeg en kammerat hos mig og sammen satte vi en pixel-fejlfinder dvd fra recordere.dk på og opdagede de 3 pixel-fejl.


Jeg har det sådan, at ja, der kan forekomme døde pixels med tiden, efter 30 dage, whatever, men synes ikke det er er i orden, hvis det er fra dag 1.

Grunden til jeg spurgte, er for at se om der måske var en general produktionsfejl.

Læste i en anden tråd på engelske om en der der havde fået sin 4. Ps59D8000 pga. døde pixels fra dag 1.
Af PhDream
#158707
Nej, det er ikke en generel (produktions)fejl, da man sjældent hører om pixelfejl på Samsung plasma. IMO er det værre på LG.

Dog er det en ret almindelig og ufarlig fejl. Mange folk har sikkert pixelfejl på deres tv, men ser det ikke, da de aldrig kommer så tæt på tv'et.

Sådan ser jeg på det: kan du se de døde pixels fra din sidde/liggeposition? Hvis ja, er det helt legitimt at bytte tv'et. Du bruger dog div. metoder til at finde fejl. Med den indstilling vil du aldrig blive tilfreds, da man altid finder fejl, hvis man leder efter dem. Der er "dirty screen effect", buzzing, "floating blacks", "brightness shift", plasmastøj, retention, you name it - en eller anden irritation skal nok være der.

Forstå mig ret, jeg kan godt relatere til dit problem. Jeg går selv op i at mine apparater skal være så fejlfri som muligt, men gider ikke pakke et tv ned pga. et par døde pixels, uanset hvad producenten giver af garanti.
Af Kimnyhuus
#158893
Jeg har lige et spørgsmål til skarpheden i billedet.

Jeg kører efter flatspanels henvisninger og bruger egentlig min "film"-profil hver dag, til tv, film, sport, spil etc.

Bemærker nu hvor jeg sidder og ser NFL, at skarpheden i billedet egentlig mangler en smule .. Slår jeg over på standardprofilen bliver billedet en del skarpere, dog virker det som om at farverne bliver en smule uvirkelige ..

Men flatpanels har i indstillingerne sat skarpheden til 5 ud af 100, hvor den på standard-profilen ligger på 50.

Skruer jeg film-profilen fra 5 og deropad til 50 bliver billedet også skarpere synes jeg .. Er der en grund til at den er sat til 5 eller hvordan? Nogen ulemper ved at have den på 50?

Og til sidst: Er der nogen der egentlig har en af profilerne, som de anvender til sport med egne indstillinger?
Af PhDream
#158940
Til den almindelige seer har det ikke den store ulempe at lade skarpheden stå højere end 5, alt afhængig af hvor langt man sidder fra tv'et.
Af Kimnyhuus
#158974
Okay super ! :)

Men hvis der nogen der har specielle indstillinger til når de ser sport, må de gerne lige skrive det herinde :)

Er der egentlig nogen der har erfaringer med ophæng til tv'et?

Har set på dette: http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... all-mounts

Eller er det bedre at købe et "normalt" ophæng?
#159386
Jeg købte et PS64D8005 i november og jeg må sige overordnet er glad for mit TV. Billedet og designet er rigtig godt og selv om der er lidt brummen kan jeg godt leve med det. Desværre har jeg lidt problemer med andre dele af tvet.

1. S2 dekoderen virkede ikke ordentligt på HD kanalerne. Det har Samsung været ude at fikse. De skulle lige lodde en komponent på mit mainboard.

2. TVet kan finde på at gå i sort og fryse. Det kan klares ved at slutte TVet på kontakten. Desværre smider den Hardisken hver gang denne fejl opstår og den kan ikke genkende indholdet af den bagefter.

3. TVet kan finde på at reboote sig selv uden varsel.

4. Tvet bliver ved med at vise samme kanel og reagerer ikke på fjernbetjeningen. Igen skal jeg slukke på kontaktet for at få det til at virke igen.

Så som samlet vurdering må jeg sige godt TV men en kende ustabilt. Jeg har lige firmware opdateret Tvet igen så nu håber jeg på ikke at se fejl 2-4 mere. Det skal til Samsung forsvar siges at de smider RIGTIG mange firmware opdateringer ud.
Af Plasman1978
#159767
Det fremgår ikke af de kalibrerede indstillinger hvad FARVE er sat til.

Er det 50 (default)?

Farverne virker overmættede i NATIVE-indstillingen når værdien er sat til 50........? AUTO virker mere korrekt/præcist.

Og kan disse indstillinger overføres til 64" modellen?
#159768
Kvin skrev:Jeg købte et PS64D8005 i november og jeg må sige overordnet er glad for mit TV. Billedet og designet er rigtig godt og selv om der er lidt brummen kan jeg godt leve med det. Desværre har jeg lidt problemer med andre dele af tvet.

1. S2 dekoderen virkede ikke ordentligt på HD kanalerne. Det har Samsung været ude at fikse. De skulle lige lodde en komponent på mit mainboard.

2. TVet kan finde på at gå i sort og fryse. Det kan klares ved at slutte TVet på kontakten. Desværre smider den Hardisken hver gang denne fejl opstår og den kan ikke genkende indholdet af den bagefter.

3. TVet kan finde på at reboote sig selv uden varsel.

4. Tvet bliver ved med at vise samme kanel og reagerer ikke på fjernbetjeningen. Igen skal jeg slukke på kontaktet for at få det til at virke igen.

Så som samlet vurdering må jeg sige godt TV men en kende ustabilt. Jeg har lige firmware opdateret Tvet igen så nu håber jeg på ikke at se fejl 2-4 mere. Det skal til Samsung forsvar siges at de smider RIGTIG mange firmware opdateringer ud.
Umiddelbart, tror jeg ikke at de fejl du oplever, vil blive afhjulpet med nye firmware. Jeg har samme tv, bare i 51" udgaven, også fra november og jeg har slet slet ikke oplevet de fejl du beskriver. Så det lyder desværre mere som om, at du har fået et mandags eksemplar. Derfor skal du nok ha fat i Samsung næste gang det driller igen, så de en gang for alle, kan få lavet dit tv.
Af MartinSH
#159779
Hej derude har lige købt et ps51d8005

Selvom jeg har læst de fleste tråde herinde, der omhandler plasma, er jeg stadig meget i tvivl. Jeg er første gangs køber af plasma så derfor vil jeg gerne lige høre om man kan lave en break in ved at se normalt tv, men med zoom funktion aktiveret. Havde bare læst at hvis man ville se tv de første 100-200 timer skulle man undgå de sorte bjælker?

tak på forhånd
#159787
MartinSH skrev:Hej derude har lige købt et ps51d8005

Selvom jeg har læst de fleste tråde herinde, der omhandler plasma, er jeg stadig meget i tvivl. Jeg er første gangs køber af plasma så derfor vil jeg gerne lige høre om man kan lave en break in ved at se normalt tv, men med zoom funktion aktiveret. Havde bare læst at hvis man ville se tv de første 100-200 timer skulle man undgå de sorte bjælker?
Denne tråd er ret god om emnet: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... c&start=40

På side 3 bliver nogle ting ret godt opsummeret, synes jeg.

...og denne gennemgang af burn-in procedure: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1167305835

//Jesper
#159789
Tsunami85 skrev:
MartinSH skrev:Hej derude har lige købt et ps51d8005

Selvom jeg har læst de fleste tråde herinde, der omhandler plasma, er jeg stadig meget i tvivl. Jeg er første gangs køber af plasma så derfor vil jeg gerne lige høre om man kan lave en break in ved at se normalt tv, men med zoom funktion aktiveret. Havde bare læst at hvis man ville se tv de første 100-200 timer skulle man undgå de sorte bjælker?
Denne tråd er ret god om emnet: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... c&start=40

På side 3 bliver nogle ting ret godt opsummeret, synes jeg.

...og denne gennemgang af burn-in procedure: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1167305835

//Jesper


Mange Tak Tsunami85

Så jeg kan godt se normal tv så længe der ikke er nogen sorte bjælker og logoer som Torben Rasmussen skriver?
Igen mange tak for hjælpen
#159801
MartinSH skrev:Så jeg kan godt se normal tv så længe der ikke er nogen sorte bjælker og logoer som Torben Rasmussen skriver?
Ja, det skulle jeg mene. Når du ser almindeligt TV skal du bare bruge Rasmus' indstillinger. Når du kører en break-in dvd bør man bruge den dynamiske profil, da den lyser kraftigere og derved ældes plasmaen hurtigere (er som jeg har læst og forstået det :))
#159806
Tsunami85 skrev:
MartinSH skrev:Så jeg kan godt se normal tv så længe der ikke er nogen sorte bjælker og logoer som Torben Rasmussen skriver?
Ja, det skulle jeg mene. Når du ser almindeligt TV skal du bare bruge Rasmus' indstillinger. Når du kører en break-in dvd bør man bruge den dynamiske profil, da den lyser kraftigere og derved ældes plasmaen hurtigere (er som jeg har læst og forstået det :))

mange tak for hjælpen ;)
Af Tsunami85
#159947
Kan nogle smide et link til hvor man skal hente firmware til PS64D8005 fra? Jeg har ledt på Samsungs hjemmeside, men der skal man skrive et specifikt modelnummer. PS64D8005 fremgår i hvert fald ikke på listen.

Så, et link til hvor I finder firmware til denne skærm?

Mvh,
Jesper
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12