Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af torlovin
#145202
Stein skrev:Hejsa

Enten er jeg dum ellers er det Sony.
Jeg har kikket på HX920 , 923 og 925 , men kan ikke sammenligne dem , som man eks kan på LG side.
En der kan fortælle den nøjagtige forskel?????



Stein
Eneste forskjell som jeg kan finne er hvilke tunere som er innebygget.

920:
DVB-T (digitalt bakkenett)
DVB-C (digital kabel)

923:
DVB-T (digitalt bakkenett)
DVB-T2 (digitalt bakkenett)
DVB-C (digital kabel)

925:
DVB-T (digitalt bakkenett)
DVB-S2 (digital satellitt)
DVB-C (digital kabel)
Af torlovin
#145204
torlovin skrev: Så hvordan er HX920 med tanke på det blå/gråe skjæret? Var dette spesielt for EX720, eller er alle Sony sine skjærmer rammet av det samme?

Har pr nå en Samsung UE55D8005, men den går nok også i retur til Elkjøp (Elgiganten) på grunn av ekstrem clouding.
Da kan jeg selv svare på spørsmålet ettersom UE55D8005-en ble byttet mot en 55HX920. Nei, HX920 har ikke et blå/grått skjær.

På HX920-en er hvitt hvitt og svart svart! Ikke noe spor av clouding slik som på Samsungen.

Et par ting jeg kan sette fingeren på med Sonyen:
- Den virker å ikke ha fullt så god kontroll på oppdateringsfrekvens som D8005-en, spesielt ved tilkobling av PC.
- SMART TV er ikke like omfattende som hos Samsung. Hos Samsung var det for eksempel en 3D-app med masse 3D-filmer man kunne se gratis. Sony har ikke noe slikt.
- Og så det viktigste; på TV-sendinger med masse panoreringer, for eksempel fotball, kan jeg se enkelte ujevnheter i bildet. Nesten som at det er støv på linsa, eller at glasset på skjermen har fingermerker eller er skittent på enkelte omtåder. Dette fenomenet la jeg også merke til på Samsungen, faktisk verre der, så jeg vet ikke om dette noe alle TV-er er rammet av?

Så Sony 55HX920 er ikke helt 100% perfekt, men uten tvil den beste av 55EX720, UE55D8005 og 55HX920 som jeg alle har hatt i sommer(!). Kan jeg noen gang bli 100% fornøyd...? ;;)
Af MPedersen
#150979
Rasmus Larsen skrev:
JesperKeller skrev:Det er en soundbar, men ikke som vi kender den fra andre firmaer.

Der er ikke strøm til Sony's alu foot, og den forstærker ikke lyden. Den bare bare en masse huller foran, således at den skubber lyden ud i mod publikum.
Så den forbedre lyden, men forstærker den ikke :)
Uden at være 100% sikker, så tror jeg det er ændret i 2011 modellerne. Det er rigtigt, at på 2010 modellerne blev lyden blot forbedret og ikke forstærket, men så vidt jeg forstår, kommer foden i 2011 med indbyggede højttalere.
Den nye model fod er med højtaler indbygget en aktiv bas og dts lyd.. klart forbedring af lyden....

Jeg har selv HX920 med tilhørende fod og det er alle pengene vær.

Gav 24 for 55" hvilkede jeg sys er alle pengene vær.


Dog kan jeg ik forstå i anmeldelsen der bliver skrevet billig plastik fjernbetjening?

Er der plastik med til 46" modellen? for til mit 55" er der brugt samme matriale som på selve tvets kant.(Tvrammen) Alu vil jeg gå ud fra det er. virker ik som plastik da.

samt skype cam. er ligeledes jevnt tungt og af samme matriale.