Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af erazmuz
#141537
Har du prøvet at slå "sub pixel kontrol" fra?
Ja, det er slået fra.
Nu er menuen i TV'et jo ikke et velkontrolleret grafisk element, så du ved reelt ikke hvordan det skal se ud. Du bør stadig undersøge skarpheden med et PC-signal, så du selv har fuld kontrol over det billede der vises.

For mig ser det ud som om du kører med en ældre firmware? Din DVB-C menu ligner en ældre version, hvor den nyeste blot giver mulighed for eks. at vælge DVB-C for Yousee eller Stofa, og så klarer den selv resten. Tjek Sharps hjemmeside eller søg efter opdateringer direkte i TV'et (hvis det har netadgang).
Du har ret i, at jeg ikke ved hvordan menuerne skal se ud. Jeg var også i tvivl om jeg skulle vise dem. Mit håb var, at nogen med det samme kunne se, de deres menuer ser bedre ud, og dermed kunne jeg bedre konkludere, at der ER noget galt med mit TV.

Jeg har forsøgt at tilslutte 3 forskellige PC'er, både med HDMI- og VGA-kabler, og alle kombinationsmuligher giver samme dårlige resultat. Samme kombinationsmuligheder giver på andre skærme/TV ingen problemer.

Jeg har også forsøgt at opdatere firmwaren,via netadgang, men får at vide, at jeg allerede har nyeste udgave. Underligt hvis din menu ser anderledes ud??

Har efterhånden konkluderet, at der MÅ være en fejl på mit apparat, og vil kontakte leveandøren senere i dag med henblik på en ombytning/reparation.

Tak for hjælpen gutter ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141541
Nu er mit jo et 820'er og ikke 831'er, så der kan være lidt forskelle, men min DVB-opsætning ser i hvert fald anderledes ud.
Af NemliJa
#141593
yakken skrev:Nu er mit jo et 820'er og ikke 831'er, så der kan være lidt forskelle, men min DVB-opsætning ser i hvert fald anderledes ud.
På mit TV ser det ligesådan ud som på billederne ovenfor. Lagde dog ikke mærke til, om teksten var så mudret i kanterne.
Af Krakemutjohn
#141604
Jeg har ligeledes købt et Sharp tv hos Elgiganten ved deres U21 tilbud. Jeg har til tv'et købt et vægophæng hos av-connections.dk - et Vogels: http://www.vogels.com/web/Consumer/Prod ... LAT-LC.htm

Angiveligt skulle vægophænget passe til samtlige modeller - men jeg kan kun finde 2 huller bagpå mit tv, hvor der i instruktionsvidoen på hjemmesiden vises 4 huller.

Hvad gør jeg?

På forhånd tak :)
Af Snurrerundtlyd
#141629
Krakemutjohn skrev:jeg kan kun finde 2 huller bagpå mit tv, hvor der i instruktionsvidoen på hjemmesiden vises 4 huller.

Hvad gør jeg?
Læser brugervejledningen O_O
Specielt afsnittet Ophængning af fjernsynet på væggen på side 80:
http://www.sharp.dk/cps/rde/xbcr/docume ... _OM_DK.pdf
[img]http://img21.imageshack.us/img21/4782/ophngning.png[/img]

For at anvende dette fjernsyn hængt op på væggen, skal man først fjerne ledningsholderen og dækslerne de 4 steder på bagsiden af fjernsynet, og derefter anvende de medfølgende skruer, som følger med vægbeslaget, til at fastgøre beslaget til bagsiden af fjernsynet.
Af bantam
#141657
erazmuz skrev:Her er et SS, der illustrerer mit problem.
Læg mærke til den "hvide" linje, der kører umiddelbart over proceslinjen, samt skyggerne efter ikon-navnet.

Tryk på billedet for fuld størrelse
Billede


Her er et andet SS fra min 22". Linjen er helt hvid og lige. Ikon-navnet står meget mere skarpt.
Billede

Begge SS'er er fra samme PC, 1920x1080 og med samme grafikkort.

Ligner det ikke en ommer?
Det er ikke helt ligetil at sammenlligne de to screenshots, da der er anvendt forskellige farveskemaer og eksponeringen eller kontrast/lys-indstillingerne er forskellige.

Når jeg kigger på billedet fra TV'et synes jeg, at det man kan umiddelbart se, er resultatet af, at Sharp har valgt at bruge noget mere af pixelarealet til at få plads til den gule subpixel (Y) - og dermed mindre plads til RGB. Organiseringen af sub-pixels er lidt svær at bedømme, men dit screenshot giver indtryk af, at de ligger diagonalt (hvilket ikke passer med marketingmaterialet fra Sharp), men måske kan dette for lave lysstyrker komme til udtryk som zig-zag-linier og -kanter?

Kan du tage nogle screenshots, der er baseret på helt de samme betingelser (farver etc.) - og gerne så skarpe at man kan se subpixels-strukturen? Billeder af med ren hvid, ren rød, ren grøn, ren blå og ren gul kan måske fortælle mere.

Korrekt farvekalibrering må som udgangspunkt have stor betydning for om den gule subpixel er (korrekt) i spil - eller om den kommer til at give lokale lysstyrkeproblemer pr. pixel. Der er ganske givet megen signalbehandling i gang for at understøtte/opfinde den gule subpixel, som ikke er en del af kildesignalet.

Mit umiddelbare indtryk er dog, at dit panel er i orden - men det er som sagt meget svært at bedømme uden at se det i virkeligheden.
Af erazmuz
#141660
Hej Lars

Tak for dit indlæg! Jeg vil prøve at tage nogle billeder i aften, som du beskriver.

I mellemtiden har jeg et par billeder fra DR HD på hhv. LC-22LE430E
og LC-46LE831S - igen synes jeg jo nok at det lille 22" stå meget bedre, og hvis den gule sub-pixel medfører dette zik-zak, så er det ikke noget for mig


LC-46LE831S:
Billede

LC-22LE430E :
Billede

Jeg uploader nogle nye billeder i aften eller i morgen formiddag, og så håber jeg det giver mere klarhed.
Jeg har allerede aftalt med Elgiganten, at de kommer på tirsdag og henter det, men hvis vurderingen er, at det er i orden, vil jeg inden da benytte mig at min 14-dags returret.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141662
bantam skrev: Når jeg kigger på billedet fra TV'et synes jeg, at det man kan umiddelbart se, er resultatet af, at Sharp har valgt at bruge noget mere af pixelarealet til at få plads til den gule subpixel (Y) - og dermed mindre plads til RGB. Organiseringen af sub-pixels er lidt svær at bedømme, men dit screenshot giver indtryk af, at de ligger diagonalt (hvilket ikke passer med marketingmaterialet fra Sharp), men måske kan dette for lave lysstyrker komme til udtryk som zig-zag-linier og -kanter?
Deres pixels består af 4 rektangulære subpixels, hvor RGB har fået lidt mindre plads for at gøre plads til den gule. Se herunder
Billede

Link til større billede: http://www.flatpanels.dk/billeder/sharp ... arge10.JPG

Den ekstra subpixels burde ikke give anledning til mere hakkede billeder - og slet ikke i den udstrækning du fremviser her. Det er en subpixel simpelthen for lille til.
Af bantam
#141663
Men det er tydeligt på billedet, at det ser ud itl at være det, der sker - måske mere pga. den røde. Men billederne er ikke sammenlignelige, da der er anvendt forskellige farver etc.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141664
Jeg skal prøve at tage et billede af mit eget eksemplar i aften, så kan vi sammenligne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141672
Lad mig lige forstå hvad det rent faktisk er I klager over:
På billedet af DR HD er der en slags fuzziness over kanterne, men det er jo ikke dét der ses på de to andre billeder. Det er nærmere et skaléringproblem hvor fonten ser mytisk ud. Sidstnævnte er jo noget Sharp selv har lavet i forbindelse med deres GUI.

Jeg ser ikke samme kantfænomener på disse billeder, som jeg gør på billedet af DR HD, så blot fordi du synes teksten ser mærkelig ud, så er det nok bare "sådan den ser ud".

Jeg skal, som sagt, nok prøve at huske at tage et billede af min 820'er så vi kan sammenligne.
Af NemliJa
#141675
yakken skrev:Lad mig lige forstå hvad det rent faktisk er I klager over:
Jeg klager skam ikke - jeg lavede bare nogle billeder, som kan bruges til sammenligning, for at hjælpe med at løse dette "problem" :)

Jeg vil lige prøve at smide min bærbar til via HDMI og melde tilbage lidt senere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141676
Jeg er med på hvad det er I vil vise, men måske du kunne forholde dig til om problemet på DR HD er det samme som i menuerne? Det ser IKKE sådan ud på dine billeder og i så fald, så er det IKKE den ekstra subpixel, der er skyld i det hele. Så er det billedbehandlingen, som jo ikke bruges i menuen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9