Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#141010
Testen af Sharps LE831 TV er online. LE831 erstatter sidste års LE820 og kommer med LED, Quattron-panel, 3D og Net+ internet.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1308735729

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af madass32
#141015
må sige hvis man ser på bedste billedkvalitet for E-LED tv til prisen så er det satme godt:-), men der er jo ingen der kommer i nærheden af samsung D7/8 E-LED på design.
Af Snurrerundtlyd
#141016
Sidste år uddelte vi generel ros til LE820 (forgængeren), men kritiserede Sharps Quattron panel. Den ekstra grønne pixel i skærmen, betød, at billeder havde en overmætning af grøn.
Der er vel tale om en ekstra gul sub-pixel?

Alle paneler har røde, grønne og blå sub-pixels, men ikke gule som Sharp Quattron panelerne desuden har.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141018
Snurrerundtlyd skrev:
Sidste år uddelte vi generel ros til LE820 (forgængeren), men kritiserede Sharps Quattron panel. Den ekstra grønne pixel i skærmen, betød, at billeder havde en overmætning af grøn.
Der er vel tale om en ekstra gul sub-pixel?

Alle paneler har røde, grønne og blå sub-pixels, men ikke gule som Sharp Quattron panelerne desuden har.
Jo, naturligvis. Jeg har rettet det med det samme. :)
Af THM
#141028
madass32 skrev:må sige hvis man ser på bedste billedkvalitet for E-LED tv til prisen så er det satme godt:-), men der er jo ingen der kommer i nærheden af samsung D7/8 E-LED på design.
Det er jo en smagssag, Sony's NX820 er pænere ;) (igen en smagssag)
Af Senic
#141033
Rasmus - du skriver at du ikke har forsøgt dig med den avancerede 10 IRE farveindstilling - det kunne nu have været spændende at se hvor langt farvepræcisionen kunne komme. Hvad er egentlig grunden til at du ikke har gjort det - det betyder måske ikke det "vilde" i forhold til billed-kvaliteten ?
Af NemliJa
#141037
Jeg har nu leget lidt med mit TV i et par timer, og jeg har fundet en ting, som jeg ikke mener er nævnt:

På lyse billeder / i lyse sekvenser, kan der langs kanterne på panelet anes en mørkere stribe på omkring 1,5-2cm ud i billedet. I hjørnerne hvor disse linier overlapper hinanden er der derfor nogle små mørkere firkanter, som kan genere indtrykket af det ellers "perfekte" TV.

Striberne og firkanterne kan også tydeligt ses på flere af de lyse billeder i testen.
Af ssboisen
#141038
Sørme en god pris for de "små" tv men ved i noget om hvad prisen bliver på 52"?

Et svensk site (http://www.idg.se/2.1085/1.384807) rapporterer at 60" vil koster 32K svenske hvilke ca. svarer til 26.000 kr. Så hvis prisen stiger så voldsomt med antallet af tommer så er et 52" måske ikke billigere end 55" UEd7000 (som koster 17K).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141039
Senic skrev:Rasmus - du skriver at du ikke har forsøgt dig med den avancerede 10 IRE farveindstilling - det kunne nu have været spændende at se hvor langt farvepræcisionen kunne komme. Hvad er egentlig grunden til at du ikke har gjort det - det betyder måske ikke det "vilde" i forhold til billed-kvaliteten ?
Så omfattende kalibreringer kaster jeg mig ikke ud af af to grunde:
Det er tidskrævende
De kan alligevel ikke kopieres på andre eksemplarer af Tv'et. Det skal gøres individuelt for hvert Tv.

Skulle jeg gøre det, skulle det være af ren nysgerrighed - ikke for at bekræfte at man kan komme langt. For det ved jeg man kan :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141040
NemliJa skrev:Jeg har nu leget lidt med mit TV i et par timer, og jeg har fundet en ting, som jeg ikke mener er nævnt:

På lyse billeder / i lyse sekvenser, kan der langs kanterne på panelet anes en mørkere stribe på omkring 1,5-2cm ud i billedet. I hjørnerne hvor disse linier overlapper hinanden er der derfor nogle små mørkere firkanter, som kan genere indtrykket af det ellers "perfekte" TV.

Striberne og firkanterne kan også tydeligt ses på flere af de lyse billeder i testen.
Jeg så dem godt fra kort afstand, men jeg bemærkede dem ikke fra normal afstand. Ser du dem virkelig her?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141041
ssboisen skrev:Sørme en god pris for de "små" tv men ved i noget om hvad prisen bliver på 52"?

Et svensk site (http://www.idg.se/2.1085/1.384807) rapporterer at 60" vil koster 32K svenske hvilke ca. svarer til 26.000 kr. Så hvis prisen stiger så voldsomt med antallet af tommer så er et 52" måske ikke billigere end 55" UEd7000 (som koster 17K).
Jeg kender ikke priserne på de helt store modeller, men normen er at LCD-TV bliver markant dyrere jo større de er. Det er først i år, hvor LCD-TV på 50+ tommer er kommet ned i fornuftige prislejer. Næste skridt bliver 60", men jeg tror først vi ser dem komme ned i spiselige prislejer i 2012-2013.
Af NemliJa
#141043
Rasmus Larsen skrev:
NemliJa skrev:Jeg har nu leget lidt med mit TV i et par timer, og jeg har fundet en ting, som jeg ikke mener er nævnt:

På lyse billeder / i lyse sekvenser, kan der langs kanterne på panelet anes en mørkere stribe på omkring 1,5-2cm ud i billedet. I hjørnerne hvor disse linier overlapper hinanden er der derfor nogle små mørkere firkanter, som kan genere indtrykket af det ellers "perfekte" TV.

Striberne og firkanterne kan også tydeligt ses på flere af de lyse billeder i testen.
Jeg så dem godt fra kort afstand, men jeg bemærkede dem ikke fra normal afstand. Ser du dem virkelig her?
Jeg kan ane både kant-striber og (specielt) hjørne-firkanterne på 5 meters afstand - hvilket er det længste jeg kan komme væk i min stue. Jeg synes, at kant-striben er særlig tydelig i den venstre side, og jeg vil gætte på, at det kommer fra noget afskærmning af bagbelysning (for at forhindre backlight-bleeding?). Det er noget, jeg / man kun kan se, hvis der direkte fokuseres på at se det - men stadig lidt en øv'ert ;)
Af lrev 1-2
#141048
hej.
Du skriver at modellen 831 s har "fungerende digitale tunere"...har du da testet den indbyggede sat tuner denne gang? Det fungerede jo netop IKKE på 925 modellen(selvom din test intet beskrev herom)

mvh

lrev
Af chrjoh03
#141049
Tak for en meget fin anmeldelse.
Billedkvaliteten lyder ret overbevisende :)
Den manglende understøttelse af flash, er det noget der rent teknisk er muligt for Sharp (og andre firmaer hvis tv lider af samme fejl), at lave i en softwareopgradering?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9