Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#138761
Testen af LG PZ950W er nu online. Vi har testet 50-tommer varianten 50PZ950W, men der findes også en 60" kaldet 60PZ950W. PZ950W serien kommer med Smart TV, Rammeløst design, 3D og USB-optagelse.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1305798346

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af Chabar
#138764
Tak for en gennemført test som altid Rasmus...

... Men jeg kan ikke sige andet end jeg er utrolig skuffet over den her test, havde forventet mere af LGs top plasma-model. Håber deres Nano LED TV bliver bedre.
Af Novatic
#138767
Damn, 0.9 sort niveau? For en topmodel? Fra 2011? Ikke godt nok.
Af Maestroelite
#138769
Novatic skrev:Damn, 0.9 sort niveau? For en topmodel? Fra 2011? Ikke godt nok.
Det, og så retention fik desværre fjernet min interesse... Det er lidt ærgeligt, der er ellers masser potentiale, flot design osv.
Af mbmahs
#138772
Man kan jo håbe på at 60'eren har bedre sort niveau - det er jo set et par gange før at 60'ere har bedre sort end 50'ere..

Retention har aldrig været et problem for mig i praksis - og jeg har haft plasma side 2.gen samsung ;) Men det er selvfølgelig individuelt..

Derudover synes jeg da at testen er yderst positiv. Godt lys-styrke niveau, ingen slør eller pixel-artifacts og et fedt design, koblet sammen med et genialt menusystem og en fed smartTV platform :)

Jeg glæder mig til min 60'er bliver leveret og der er ikke umiddelbart noget der får mig til at annullere min ordre.
Af MKT
#138774
Det var godt nok et skuffende resultat.

Det lader til de knap nok har udviklet sig fra sidste års modeller (stik bagud, retention, reflektioner og dårligt sort niveau) hvorimod alle deres konkurrenter har taget skridt fremad (bl.a. har Panasonic kommet efter deres længe kritiserede design).

Måske ikke helt tilfældigt at prisen starter så lavt?

Kommer der forresten ikke N-modeller igen? Kan se pz950 kommer med og uden W bagved.
Af mart198i
#138778
Rasmus: Hvor længe havde lavet break-in på skærmen inde du testede? Og hvor lang tid tror du der går fra at retentionen bliver kritisk og nærmere sig burn-in?
Af Pape
#138779
Det overraskede mig godt nok også at sortniveauet var som det var.. 0,09 er jo ikke særligt imponerende taget i betragtning af at det skulle være en flagskibsmodel..

mht. retention så forsvinder det vel i stor grad når man har brugt fjernsynet en del timer? :)

man kunne jo så diskutere om det bedre sortniveau og 3d i vt30 er de ekstra 5000 kr. værd da man jo også får meget andet oven i pz950 som vt30 ikke har:)

Men har desværre ikke set så gode fjernsyn til at kunne vurdere om de 0,07 point gør en forskel for mit utrænede øje, eller om det bare er Rasmus´ knivskarpe test kalibrerede øjne der kan se sådan en forskel :p

Skal lige sige at jeg sidder med zeptos gamle z-view skærm så er 100 på at der ville kunne mærkes en kæmpe forskel uanset :D

Til Rasmus:

Fandt du nogen pixelfejl eller var alt tiptop? :)

MKT <-- et W i enden på serie nummeret betyde at det er den nordiske model, og derfor også den højere pris..
Senest rettet af Pape 19. maj 2011, 18:31, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af bang
#138781
Jeg synes der mangler lidt om den ekstra remote kontrol, og et billede af den måske( evt sammen med den alm.), og hvordan den fornemmes - tænker på responstiden, og om den kan afløse den standard der er med tv´et.. på alm facon !?

Synes egentligt der er for lidt i disse test på flatpanels, om hvordan fjernsynene fornemmes ved det almindelige dagligdagsbrug..
Jeg tænker (eventuelle irritationsmomenter eller det modsatte) på respons ved kanalskift, volumerespons og volumedisplay (hvor længe det forbliver på skærm efter +/- vol.regulering) Er tekst-tv navigering ok, er EPG hurtig . og hvad med 3D brillerne? osv. i den dur..

Disse test er efterhånden kedelige at læse.. Jeg mener, det er ok at sammenligne ned i detaljer på div. fænomener omkring god billed-kvalitet, men synes absolut også selv tilfredsheden i det alm. brug er mindst ligeså vigtig.. og burde også være nogle faste punkter i en anmeldelse.

Altså lidt tilbage som med mobilmarked-kampen Nokia/Sony Ericsson, hvad er skønt at betjene i det daglige (menu)funktionsmæssigt.. hvis i er ved at forstå hvor jeg vil hen..

Jeg synes ikke dette tv skuffer fælt.. har da flere punkter hvor dyrere mærker ikke er på niveau.. Og prismæssigt synes jeg bestemt du får mest her!
Af Mysen
#138796
Jeg er slet ikke enig i, at det er en fail. Der er mange ting, der burde være ændret såsom stikkenes retning og fjernbetjeningen.
Men på billedkvaliteten er det jo kun sortniveauet, der fejler. Her skal man altså også huske, at filteret på skærmen jo stadigvæk tillader en masse lys at slippe ud, og 130cd/m2 kalibreret lysstyrke samt et antireflektivt filter gør den jo fuldt egnet til tv i dagslys. Det var jo nok akilleshælen for 2010-modeller at vise tv i dagslys.

Man kan selvfølgelig prøve at designe et filter, som Panasonic har, der næsten ikke slipper lys ud ved 0 IRE. Men deres modeller, kan jo heller ikke levere mere en maks 80cd/m2 ved 100 IRE.

En mellemting havde nok været at foretrække.
Til gengæld synes jeg bestemt at dithering og farvenuancering samt responstid er vigtige ting, og her klarer den jo det til UG.

Jeg støtter iøvrigt bang's konstruktive forslag til "hverdagsting" i en test. Jeg synes eksempelvis den ELENDIGE EPG i mit eget tv kunne være nævnt i den test, når nu internetdelen får så meget spalteplads.
Af Rod1983
#138800
Hej Rasmus fin test. Jeg må indrømme at jeg havdet forventet mere af LG. Med tanke om at der er tale om deres top model så er sort niveauet og retention den største skuffelse for mig ::l. Men mht farve præcisionen så kan jeg da umiddelbart se på resultaterne at tv'et godt kunne trænge til en ISF kalibrering. Men lad os nu se hvad samsung har at byde ind med :p.. tror dog ik at de slår pana i samme prisklasse 8)
Af madass32
#139047
Sort niveau??

virker utroligt mærkeligt, at det skulle være så meget dårligere, vi snakker om over en fordobling af lysstyrke i forhold til PK/PX og så slår de sig stadig med Tru-black filter som en af deres hoved spec´s. kunne man forestille sig det var et defekt filter på test moddelen, den havde jo også et meget Lysstærkt panel eller er det simpelt hen det nye fosfor der ikke er til at styrer.

gik bare og ventede på en god anmeldelse før jeg slog til, men nu må man vente på 51D8005 og se om den kan klare en flatpanels test:) ellers bliver det en Pana
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#139847
mbmahs skrev:Man kan jo håbe på at 60'eren har bedre sort niveau - det er jo set et par gange før at 60'ere har bedre sort end 50'ere..
Det tror jeg nu ikke. 60-modellerne har jo ofte bare lidt ekstra funktionalitet. Plasma-panelet er det samme.