Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
#139863
Sortniveauet på 0.09 er alt for højt på en skærm i 2011
grunden er nok LG ikke bruger så mange penge på udvikling af deres plasma tv
en vt30 har 0.02

0.07 i forskel lyder ikke af meget
men det behøver man hverken at være nørd eller ekspert
samt måleudstyr for at se en kæmpe forskel i Sortniveauet

Sortniveauet er alså meget vigtig for at give en ordenligt billedekvalitet
Af allando
#140103
Jeg er super overfølsom overfor buzz og spejlning/refleksion...

Ifølge anmeldelsen er der ingen buzz...

Jeg har set en 60PZ250 i Elgiganten og synes spejlning/refleksion er uacceptabelt.

Hvordan opleves spejlning/refleksion på PZ950W?
Af allando
#140840
...anybody...??? er der slet ingen der har købt "vidunderet"? :(
Af THM
#140846
allando skrev:...anybody...??? er der slet ingen der har købt "vidunderet"? :(
den har en antireflektiv behandling, og et godt kontrastfilter, men der vil stadig være lidt reflektioner, omend ikke så mange som på den du har set på 8)
Af allando
#141418
Ifølge www.hifi-forum.de er der en bruger der har købt den tyske version af LG 60PZ950. Han overvejer, at returnere, fordi at skærmen spejler. Han kan i mørke scener altid se sig selv eller sine møbler. Hvordan oplever anmelder reflektionen fra skærmen? Tyskeren er iøvrigt også ked af sortniveauet.

Det lyder lidt mærkeligt hvis man skal mørklægge rummet før man ser TV!

Håber anmelder har kommentar til dette.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141441
Det er der kommenteret på i anmeldelsen
LG PZ950W bygger på et design med en plexiglas-front. Det er naturligvis kilde til reflektioner, som LG dog har prøvet at komme til livs med et nyt filter. Filteret håndterer lys, der kommer fra toppen af skærmen såsom loftslamper. Filteret er imidlertid anderledes end det der bruges af Samsung og Panasonic på deres plasma-Tv. Fra toppen bliver PZ950W ikke blot mørkere, billedet bliver også meget udtværet.

Efter min mening fungerer filteret på Panasonic VT30 bedre, men jeg er dog også positivt stemt overfor LGs bestræbelser på PZ950W. Filteret bidrager til at afskærme en del lys fra loftet og filteret fungerer tilmed bedre end på tidligere LG plasma-Tv.
Af allando
#141449
yakken skrev:Det er der kommenteret på i anmeldelsen
LG PZ950W bygger på et design med en plexiglas-front. Det er naturligvis kilde til reflektioner, som LG dog har prøvet at komme til livs med et nyt filter. Filteret håndterer lys, der kommer fra toppen af skærmen såsom loftslamper. Filteret er imidlertid anderledes end det der bruges af Samsung og Panasonic på deres plasma-Tv. Fra toppen bliver PZ950W ikke blot mørkere, billedet bliver også meget udtværet.

Efter min mening fungerer filteret på Panasonic VT30 bedre, men jeg er dog også positivt stemt overfor LGs bestræbelser på PZ950W. Filteret bidrager til at afskærme en del lys fra loftet og filteret fungerer tilmed bedre end på tidligere LG plasma-Tv.
Ved du om der er markant forskel i spejlning på PZ250 versus PZ950?
Det er ikke loftslys der er problemet. Det er spejlrefleks der er problemet (man kan se sig selv på skærmen i mørke scener).
Jeg har set en PZ250 i Elgiganten som spejler uacceptabelt meget (imo).
Eller siger du på en pæn måde at du også synes at spejlningen er uacceptabel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141455
Uacceptabelt er jo individuelt. Der er TV, som klarer sig dårligere og TV der klarer sig bedre. Mange nyere TV har fået en kontrastberigende coating på fronten, som samtidigt gør skærmen meget blank. Til forskel fra disse, så er lysreflektionerne en anelse mere diffuse på PZ950.
Af allando
#141512
det er sgu sjovt hvordan du sir': ikke godt nok...er du jurist?... ::l

jeg beholder mit gamle 50" Pioneer fra 2006 i stuen indtil videre... 8)
Af Toocooldk
#164299
I testens kalibreringsforslag, skal gamma og sort sættes til lav. Hvordan gør jeg det, for de to felter kan jeg ikke få lov at ændre?
Brugeravatar
Af Koluda
#164611
Det kan jeg heller ikke.
Alle andre funktioner kan jeg da ændre, samt punkter som ikke nævnes i hans indstillings forslag.

Købte lige dette TV i dag nedsat til 5.500,- det er sku et okay TV til den pris...:)
Af THM
#165085
Koluda skrev:Det kan jeg heller ikke.
Alle andre funktioner kan jeg da ændre, samt punkter som ikke nævnes i hans indstillings forslag.

Købte lige dette TV i dag nedsat til 5.500,- det er sku et okay TV til den pris...:)
hvor har du fundet pz950w til den pris?
Brugeravatar
Af Koluda
#165093
Bilka i næstved.
De havde 3 stk tilbage, som blev solgt til 5.500,-

Demoén i Slagelse ville de have 4000,- for, men havde en stor ridse i midten af skærmen, og de havde smidt orig. emballagen ud, så ville bestille fjernbetjeninger og brillerne hjem.

Valgte dog at betale 1500,- mere, også få et helt nyt, uden ridse i skærmen.
Af Mysen
#165094
Det er jo en komplet latterligt lav pris... Tillykke med købet. Det kunne nok ikke gøres bedre :)