Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Holm86
#138448
Synes godt nok det er svært at vælge om dette skal være ens næste tv.
Ifølge testen her er det helt sikkert et tv jeg ville vælge pga der ingen backlightbleed er. Men har bare set så mange andre steder at dette tv lider voldsomt af det.

Så det er jo lidt et panel lotteri om man får en god eller dårlig model. Og det gider jeg sku ikke rigtigt risikere. Meget ærgeligt synes jeg.
Af pixagf
#138548
Jeg har nu fået byttet mit 4 gange. de 3 første havde 70 - 85 % clouding det jeg har nu har ca 35 - 40 %. Jeg skrev til Samsung det her er hvad de skrev tilbage..

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

Man kan desværre ikke sikre at clouding opstår, det er desværre sådan
denne type tv fungerer. Derfor vill det ikke nytte noget at blive ved
med at skifte den ud i forretningen, da du aldrig kommer til at finde én
som er helt fri for clouding.
At du har byttet tv'et ud for 4. gang at du har en meget god forhandler
der yder dig en ekstra service. Da det ikke anses som fejl er
forhandleren ikke forpligtet til det at bytte den, og især så mange
gange.
Hvis man er den type der lægger meget mærke til det, skal man overveje
om man ikke skal have plasma i stedet for. Denne type tv fungerer på en
helt anden måde hvor clouding praktisk set ikke opstår....

Ikke helt fri for clouding NEJ DET VED JEG SGU GODT MEN 80% DET KAN SGU IKKE VÆRE RIGTIG AT DE SENDER SÅDAN NOGET UD:-( lorte svar
Af THM
#138550
ja det er lige voldomt nok 8)
ærgeligt at de ikke alle har lige så lidt clouding som det eksemplar rasmus havde til test ::l
Af supermoy
#138557
Hejsa..

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Ser en del live sport i HD over nettet, så kunne godt tænke mig at vide om internet delen i 8005 modellen kan klare at vise det i ordenlig kvalitet, eller om jeg stadig skal bruge min computer til at streame det ind på tv'et???

På forhånd tak.
Af Gustav
#138656
Som skrevet tidligere i denne tråd, har jeg gentagne gange oplevet, at når man går ind i SMART HUB funktionen bliver man bedt om at vælge netværk. Dette på trods af at netværket allerede er valgt. Slukkes fjernsynet og tændes det igen straks efter, er netværksopkoblingen i orden.

Har nu talt med Samsung som meddeler, at der pr 17. maj er frigivet en Firmware opdatering.

Det henstår at afprøve om opdateringen har afhjulpet ovenstående problem.
Brugeravatar
Af KristofferA
#138773
Kan Samsungs LED LCD skærme for 2011 egentlig afspille You Tube i HD?
Det synes jeg nemlig jeg så et sted. :)
Af TheSleeper
#139245
Hej alle ...

Så modtog jeg mit D8005 55" idag DAMN det er virkeligt lækkert ...

Men jeg har et problem ? Jeg kan ikke finde alle kanaler på det, både digitale - analoge - og HD kanaler :0(.

Nogen der har en løsning på det problem ... :0)
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#139256
det skulle vel ikk være fordi du har sat dit land til dk i stedet for at vælge sverige som land....

prøv det....

Latterligt de aldrig får det ændret
Af TheSleeper
#139268
Ok jeg fik styr på det med kanalerne :0)

Er der nogen herinde der ved hvordan jeg får Serviio DLNA op at kører med det her TV ?

Serviio kan godt finde TVét men TVét kan ikke se Serviio ... ?

Nogen ideer ?
Af Maestroelite
#139296
Hej Rasmus (Eller andre).

Jeg synes der var noget om at inden disse TV kom, havde du fået bekræftet fra Samsung at de højere modeller ville komme med Analog Audio out, altså via RCA.

Kan også se det står i specs i din anmeldelse, men ellers nævnes det ikke...

Andre websites siger der ikke er !?

Så kan du bekræfte om der er eller ej?
Af Pape
#139297
pixagf skrev:Jeg har nu fået byttet mit 4 gange. de 3 første havde 70 - 85 % clouding det jeg har nu har ca 35 - 40 %. Jeg skrev til Samsung det her er hvad de skrev tilbage..

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

Man kan desværre ikke sikre at clouding opstår, det er desværre sådan
denne type tv fungerer. Derfor vill det ikke nytte noget at blive ved
med at skifte den ud i forretningen, da du aldrig kommer til at finde én
som er helt fri for clouding.
At du har byttet tv'et ud for 4. gang at du har en meget god forhandler
der yder dig en ekstra service. Da det ikke anses som fejl er
forhandleren ikke forpligtet til det at bytte den, og især så mange
gange.
Hvis man er den type der lægger meget mærke til det, skal man overveje
om man ikke skal have plasma i stedet for. Denne type tv fungerer på en
helt anden måde hvor clouding praktisk set ikke opstår....

Ikke helt fri for clouding NEJ DET VED JEG SGU GODT MEN 80% DET KAN SGU IKKE VÆRE RIGTIG AT DE SENDER SÅDAN NOGET UD:-( lorte svar
Det var dog rimligt vildt.. dette er et fjernsyn til 23000 kr. så burde de sgu have styr på sådan nogle problemer, eller kigger deres produktions anlæg og metoder grundigt igennem. lige der er grunden til at jeg vælger IKKE at købe det tv.. havde ellers haft kigget efter det.. to bad sumsung..
Af pixagf
#139301
Ja:-( jeg syntes simpelthen det er for dårligt at de er så ligeglad. jeg har har brugt 23000 kr og det er deres topmodel......Når jeg ringer siger de bare at sådan er det:-((((((
Af budtz80
#139392
Når der i anmeldelsen af tv'et står Inputformater: 480p/i, 576p/i, 720p, 1080i & 1080p (50, 60 & 24p. Betyder dette så at tv'et kan skifte sin frekvens til 24hz eller bare at det konvertere (3:2 pulldown) signalet om til 50 eller 60?

Ved nogen hvad status er på dette generelt på nye tv. Er det ved at være almindeligt at nye tv kan køre en opdateringsfrekvens på 24 hz eller konverterer de fleste bare 24p til 60 og ødelægger signalet?

Jeg syntes egentligt det er utroligt at hverken producenter, leverendører eller andre skriver noget klart om dette.
Af Novatic
#139394
pixagf skrev:Ja:-( jeg syntes simpelthen det er for dårligt at de er så ligeglad. jeg har har brugt 23000 kr og det er deres topmodel......Når jeg ringer siger de bare at sådan er det:-((((((
Også underligt at Rasmus model intet fejlede - mon Samsung har luret på skærmen inden den blev sendt til test? I så fald er det jo ikke en rigtig "repræsentat" for modellen, hvis det er sådanne svar de giver ud.

Men jeg anede det komme. Edge LED skærme lider voldsomt af clouding. Derfor jeg anbefaler gammel LCD eller full-LED - sidstnævnte er clouding sikret.

Har 8005 skærmen ikke også noget der hedder Microdimming?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15