Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sophus009
#139692
Hej hej!

Nogen der ved hvordan dette tv er i forhold til Beovision 10 - hvis man ikke sammenligner pris og er ligeglad med 3d - skal primært bruge det som alm tv - dvs. til alm. fjernsynsprogrammer og film...??

Vh John
Af Topform
#139757
Jeg overvejer 7005, men efter at have læst en masse om clouding og bleeding, er jeg blevet lidt usikker.

For en uerfaren bruger som mig, hvordan tjekker jeg så for disse ting, således man er 100% sikker på man ikke står med sådan et problem.

Det jeg mener hvad skal jeg kigge efter ?

Hvad skal være slået til og hvad skal være slået fra ?

Når man pakker en 8005 eller 7005 ud af kassen, er local dimming/micro dimming eller hvad det hedder på Samsung slået til ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#139764
Clouding kan ses på mørke baggrunde som plamager af lys hvor der burde være mørkt, men det er også nemt at se på ensfarvede baggrunde i almindelighed.
Af Topform
#139791
Jeg syntes da at alle Edge LED har en eller anden form for ujævn lys, måske jeg er lidt for uerfaren ?

Men hvordan ses det, og hvor meget er accebeltabelt ?

Er der nogen der ved og microdimming er slået til når man pakker et 7005 ud, eller om man skal ind i menuen og sætte det til ?
Af TheSleeper
#139798
LED skærme vil for det meste have en eller anden form for clouding og det samme gælder for 2011 : 7000 - 8000 serien.

Den der var til test her vil jeg tro var 1 ud af 100 som ikke havde clouding, så det er lidt et lotteri.

Mig og min bror købte 2 x UE55D8005 og min brors har ingen clouding men det har min desværre, men jeg ligger ikke rigtig mærke til det (for det meste)
Af Topform
#139805
Ok, men hvordan ser man om det har det eller ej.

Jeg er ikke helt klar over hvad man skal kigge efter og hvordan man ser det.

Og igen er der nogen der ved om microdimming er slået til på 8005-7005 ud af kassen ?
Af Novatic
#139812
TheSleeper skrev:LED skærme vil for det meste have en eller anden form for clouding og det samme gælder for 2011 : 7000 - 8000 serien.

Den der var til test her vil jeg tro var 1 ud af 100 som ikke havde clouding, så det er lidt et lotteri.

Mig og min bror købte 2 x UE55D8005 og min brors har ingen clouding men det har min desværre, men jeg ligger ikke rigtig mærke til det (for det meste)
Det er så ikke rigtigt - faktisk er man cloud/backlight bleed sikret, hvis man vælger full-LED (det som faktisk bare er LED og ikke edge LED, som pt bliver markedsført pga. tyndheden).
Af TheSleeper
#139815
Det er rigtigt, men D8005 er jo "Edge LED" ..

Så den er vel ikke "Clouding" sikret ...

Eller hvad ?
Af Mysen
#139821
Novatic skrev:Det er så ikke rigtigt - faktisk er man cloud/backlight bleed sikret, hvis man vælger full-LED (det som faktisk bare er LED og ikke edge LED, som pt bliver markedsført pga. tyndheden).

Man undgår heller ikke clouding bare fordi der er LED bag panelet. Panelet er mindre udsat til det ifht edge-LED, men det er jo ikke fordi at clouding var et ukendt fænomen, inden de begyndte at smide lyset ud i kanten.
Det kan forekomme på ALLE LCD paneler. Også B&O og Loewe samt eksempelvis Philips PFL9705 og SONY HX920 med LED bag panelet.
Af Novatic
#139829
Mysen skrev:
Novatic skrev:Det er så ikke rigtigt - faktisk er man cloud/backlight bleed sikret, hvis man vælger full-LED (det som faktisk bare er LED og ikke edge LED, som pt bliver markedsført pga. tyndheden).

Man undgår heller ikke clouding bare fordi der er LED bag panelet. Panelet er mindre udsat til det ifht edge-LED, men det er jo ikke fordi at clouding var et ukendt fænomen, inden de begyndte at smide lyset ud i kanten.
Det kan forekomme på ALLE LCD paneler. Også B&O og Loewe samt eksempelvis Philips PFL9705 og SONY HX920 med LED bag panelet.
Det er sjældent der forekommer clouding på full-LED paneler. Har selv læst med i mange HX900 tråde, og hvis der forekommer clouding på de skærme, er der ofte andre tekniske fejl oven i hatten.

Minuset ved full-LED er så at de lider af glorie-effekten. Men det tager jeg frem for lysende hjørner.
Af bobske
#139844
Topform:

Microdimming er slået til som standard ja.

Clouding/bleeding kan ses ved at slukke alt lyset og have TV'et tændt med en sort baggrund.

Hvis det ser sådan her ud:
http://img339.imageshack.us/img339/1605/img1065i.jpg

Så gå hen og byt TV'et til en anden model, indtil du har fået en uden clouding :/
Af TheSleeper
#139858
Jeg snakkede med Samsung support i onsdags da jeg har fået byttet mit pga clouding.

Det lød til at de godt ved at de har et problem med de skærme og clouding. Men som skrevet tidligere har min bror fået en uden clouding så man skal bare være lidt heldig ...

Den nye skærm jeg har fået er uden clouding men selve sølv rammen er sat skævt på DAMMIT, så nu må jeg se om tredje gang er lykkens gang :0)

Men når alt kommer til alt så er det her, den skærm jeg har set med det flotteste HD billede EVER og 3D er jo CRAZY på UE55D8005 ;0)
Af Topform
#139884
Har besluttet mig for at købe en Samsung 7005.

Men jeg ville lige høre Jer om følgende.

Jeg har dette vægbeslag fra min gamle skærm.

http://www.justbuyit.dk/shop/b-tech-btv ... 6861p.html

Kan jeg genbruge dette ?

Det passer fint i størrelsen/hullerne, men på Samsung skærmen er det lige som at dhullerne til beslaget er nedsunket i skærmen, jeg har små afstandsstykker således beslaget kommer plant på bagsiden uden at røre eller noget, ca 2-3 millimeter, men kan skærmen godt holde til det eller ?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15