Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#138266
MadsP skrev:Tak for en super brugbar test! Som sikkert mange andre synes jeg D7005 er mindst lige så interesant som D8005, da den er betydeligt billigere og åbenbart kun adskiller sig designmæssigt? Kan vi forvente en anmeldelse af D7005 eller betragter i anmeldelsen D8005 fyldestgørende? Det er i øvrigt en del diskussion rundt omkring på nettet, netop omkring de forskellige eller ens specifikationer på de to modeller - er det noget i har nogle betragtninger omkring?
Jeg har ikke planer om også at tage D7005, da jeg mener man kan overføre betragtningerne fra D8005 til D7005 uden større afvigelser :)

Mht. specifikationerne, så har jeg ikke selv undersøgt det til bunds, men det er planen, at jeg vil komme med lidt input på denne front. Eventuelt i forbindelse med næste opdatering af købsanbefalingerne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#138267
Elkjaer_m skrev:Stadig intet nyt om en 60 eller 65 tommer?
Så vidt jeg forstår, så dropper Samsung i Norden 60" og lancerer kun 65". Den kommer "senere i 2011" og mit gæt er, at det betyder i juli/august forud for IFA 2011 udstillingen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#138268
Venomous skrev:Det undre mig at i ikke har observeret at det er gået udover lysstyrken den yderste cm hele vejen rundt, pga. den tynde ramme.
Her bliver billedet gradvist en del mørkere.
??
Dette gælder også 7 serien.
Det er meget normalt, at der er en lille kant mellem panelet og rammen. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#138269
theman7979 skrev:fair nok, men 40ms er bare for meget til mig. Går ud fra det er målt i game mode.

Det er åbenbart svært at producere tv med lavt input lag.
Ja, selv i game mode er det noget input lag. Game mode slår mange af de kredsløb fra, som billedet skal igennem før det når frem på skærmen, men visse er stadig nødvendige.

I dag er plasma-Tv stadig at foretrække, hvis man søger så lavt input lag som muligt. Derudover har de nu altså også lavere sløring på bevægelse, hvilket betyder, at detaljerne bedre opretholdes i hurtige scener.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#138270
Rod1983 skrev:Fin test Rasmus. På baggrund af dine målinger er jeg faktisk positiv overraskket skærmen. Især ligger jeg mærke til responstid, 3D delen og ikke mindst lyshomogeniteten :)
Jeg må bestemt også erklære mig positivt overrasket, specielt på de to sidste punkter. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#138271
MadMartigan1978 skrev:Nogen der vil købe et UE46C8705???

Super test, det er virkelig et lækkert TV! Man skulle jo nok have ventet, og købt det her istedet for sidste års 8705, men så på den anden side, så kan man jo altid bare vente, og vente...

Bare en skam med den fjernbetjening. Det er jo som at have en Ferrari på 13" vinterdæk...

Lige et spørgsmål: Har det her D8005, flere Apps, end mit 8705, her tænker jeg fx på SF Anytime App’en. Opdatere tvet ikke selv, med nye Apps?
SF Anytime bør du også kunne få på din C8705 - ellers kommer den snart. Men D8005 har f.eks. Social Tv og nogle andre funktioner, som ikke er tilgængelig på 2010 modellerne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#138272
MadMartigan1978 skrev:Nogen der vil købe et UE46C8705???

Super test, det er virkelig et lækkert TV! Man skulle jo nok have ventet, og købt det her istedet for sidste års 8705, men så på den anden side, så kan man jo altid bare vente, og vente...

Bare en skam med den fjernbetjening. Det er jo som at have en Ferrari på 13" vinterdæk...

Lige et spørgsmål: Har det her D8005, flere Apps, end mit 8705, her tænker jeg fx på SF Anytime App’en. Opdatere tvet ikke selv, med nye Apps?
SF Anytime bør du også kunne få på din C8705 - eller også opdateres den snart. D8005 har dog f.eks. Social Tv og nogle andre funktioner, som ikke bliver opdateret på 2010 modellerne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#138273
trinekn skrev:Jeg har undret mig lidt over hvorfor du sætter skarpheden til 0 i din kalibrering, er skarpheds funktionen i virkeligheden bare en form for "enhancement"?
Ja, det er den næsten altid. Nogen producenter har nulpunktet i 0, andre har det i 20. Det er lidt forskelligt og kan også variere mellem producenternes egne skærmserier.

På analoge signaler kan det godt betale sig at have lidt skarphed på, men på digitale mener jeg det er no-go. Det kan let undersøges på sin egen skærm. Sæt blot en computer til og kør en 1920x1080 opløsning op til skærmen og slå 1:1 pixelmapping til. Kig på noget tilfældigt tekst og se om skærmen tilføjer "hvide glorier" omkring. Gør den det, så skal skarpheds-indstillingen reduceres.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#138274
H2011 skrev:Super test Rasmus!

Jeg så at der var store fremskridt på 3D siden i forhold til 2010 modellerne fra Samsung, men et lille hint om hvordan den er sammenlignet med HX900 der i FP testen blev "kåret" til noget af det bedste 3d på LCD siden i 2010
Jeg synes de er nogenlunde på niveau mht. 3D. Samsung har dog fordelen med 3D-brillerne, forstået på den måde, at 3D-effekten ikke forsvinder, når man lægger hovedet på skrå - billedet bliver blot mørkere.
Af pimp66
#138277
Hej Rasmus.

Jeg vil bare lige spørger, om du ved skærmen vil kom i sort eller den brun sort farve som c7705 LED model i 2010? eller bliver det bare i sølv begge serie?

Er input lag, blevet bedre end sidste års model?
Af Steen Bay
#138278
Rasmus Larsen skrev:
Steen Bay skrev:Der står i testen (og noget lignende i testen af VT30) at I målte en gamma "der stiger fra 1,7 i de mørke nuancer til 2,7 i de lyse nuancer, hvilket betyder at lyse farver er for lyse og at de mørke farver er for mørke". Men betyder en for lav gamma (under 2,2) ikke at farven er for lys, og en for høj gamma at farven gengives for mørk, så var det ikke istedet i de mørke nuancer at gamma blev målt til 2,7?

PS - men bortset fra den lille detalje, så tak for endnu en fin/interessant test. :)
Jo bestemt. Jeg kan se, at jeg har byttet rundt på mørke nuancer og lyse nuancer i sætningen. Den får jeg lige rettet til.
Fint, og for lige at præcisere, så var det var altså i den anden del af sætningen at der var byttet om på de lyse og mørke nuancer. Jeg troede først at det var måleresultaterne der var byttet rundt på, men Fredtoft's målinger bekræfter at det faktisk er de lyse nuancer som er for mørke (har for høj gamma) i standardprofilen, hvilket jeg synes er lidt overraskende.

Det som kan gøre alt det med gamma lidt forvirrende er nok at en 'flad' gammakurve faktisk er krum, og også det at en højere værdi repræsenterer en mørkere tone, hvor det er mere normalt når der snakkes tonekurver (i foto/billed behandling) at en højere værdi = en lysere tone. Ville være noget nemmere hvis en flad/neutral tonekurve også rent faktisk var flad når der snakkes skærme/displays, men det bliver jo nok lidt svært at lave om på. ;)
Af H2011
#138292
Rasmus Larsen skrev:
H2011 skrev:Super test Rasmus!

Jeg så at der var store fremskridt på 3D siden i forhold til 2010 modellerne fra Samsung, men et lille hint om hvordan den er sammenlignet med HX900 der i FP testen blev "kåret" til noget af det bedste 3d på LCD siden i 2010
Jeg synes de er nogenlunde på niveau mht. 3D. Samsung har dog fordelen med 3D-brillerne, forstået på den måde, at 3D-effekten ikke forsvinder, når man lægger hovedet på skrå - billedet bliver blot mørkere.
Med fare for at ligge ord i munden på dig 8)
Så er dette års Samsung 8XXX på højde med sidste års Sony HX900 ?

Hvis ja så kan man vel godt forvænte at Sony HX920 bliver "KING" når den engang kommer. (Her tænker jeg rå billede (x-talk osv.)

Som en lille ekstra sammenligning hvordan er 3d delen på EX720 vs Samsung 8xxx ?

"kigger seriøst efter et nyt 55" tv og det skal ikke være plastma da den "lille" tit kigger Ramajang og Cartoon, jeg tør simpelthen ikke satse i forhold til Burn in. Så Samsung eller sony er nok det jeg er mest lun på"
Af TheSleeper
#138324
Jeg modtager mit Samsung UE55D8005 d.27 maj :D

Tak til anmelderen, for at guide mig den rigtige vej ...

Super god TEST ...

God weekend til alle :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15