Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dego
#145289
Hejsa.. Har netop købt dette tv.

Er der nogen der gider forklare mig hvordan jeg sotere mine kanaler. Jeg er helt blank. Jeg har lavet en favoritliste lige nu.
Af Chaui
#145304
Ved godt der er forskellige meninger, men at kalde det for den ringeste skærm du har haft, er måske lidt groft ? og der er ingen problemer med betragtningsvinklerne på netop dette fjernsyn. Om jeg kigger fra 50 grader eller 0, får jeg præcist samme billede.

Det kan være jeg ikke har de mest kritiske øjne, men har ikke lagt mærke til nogen form for clouding.

Jeg har UE46D8005, men går ud fra det er samme skærm blot mindre.
Af supermanDK
#145307
min betragtningsvinklerne er virklig dårlig, og det er det samme på nummer 2 skærm jeg fik ombyttet, så skulle det være samme fejl på begge 2,
det er ikke så galt om dagen med helt oplyst stue, men så snart det bliver aften er det virklig slæmt
jeg har hørt at det bliver værer når man kommer i 55 tomme som min, og at det ikke var helt det samme problem med dem der var minder
Af Dego
#145354
Så en bluray i mørke hjemme i går. Suk den har ufattelig meget clouding, instillet efter de anbefalede instillinger. Benytter mig af min returret i dag. Jeg må sgu ærligt sige at jeg er skuffet over det i 2011 er muligt at sende et produkt på markedet med sådan en grov fejl. Men flot er det.
Af Mysen
#145359
Dego skrev: Jeg må sgu ærligt sige at jeg er skuffet over det i 2011 er muligt at sende et produkt på markedet med sådan en grov fejl
Der er mange, der skriver nærmest ordret disse ord.

Problemet med dette er, at det ikke er en fejl. - Det er en bivirkning ved de fleste LED modeller. Sådan har det altid været og sådan er det også i 2011, og der er noget, som man må acceptere, hvis man skal have en hel tynd LCD skærm. Man kan også få et lidt tykkere, - eller meget dyrere fjernsyn med lyset bagved panelet, men det er bl.a. Samsungs opfattelse, at folk hverken vil have dyrt eller tykt.
Af CBW70
#145981
Efter at have læst denne tråd igennem, er jeg noget forvirret.

Jeg har selv anskaffet mig et D7005 (55"), som jeg ellers syntes har et rigtig flot billede. I går hvor konen var gået tidligt i seng, tænkte jeg at nu skulle jeg lege lidt med det her 3D, nu det var mørkt og der ikke kom genskind i brillerne fra det vindue vi har bag ved sofaen.

Jeg blev ret forfærdet over at se dette clouding som for at sige det mildt i nogen omfang ødelægger oplevelsen og glæden ved at nyde sit nye TV.

Jeg begyndte at prøve at indstille mig ud af problemet men det er ikke muligt som flere har været inden på, om end problemet naturligvis er større jo mere smæk der er på lyset i panelet.

Jeg søgte lidt rundt på nettet og her på siden og fandt denne tråd.

Jeg har indstillet mit tv i "Film" indstillinger efter dem som Rasmus har lagt op, og selv om jeg syntes det mangler lidt i lys og skarphed i dagslys, så i bulder mørke er de ret gode.

Som jeg forstår dette begreb med Clouding/backligth bleeding er det et fænomen der opstår når der slipper lys ind imellem panelerne. Det er en fysisk fejl, der ikke kan undgås i hvert tilfælde helt, men samtidigt ikke noget der går under fejl og reklamations retten.

Men efter at have prøvet mig frem og tilbage, er jeg kommet frem til at clouding kun ses når jeg streamer de 3D film fra den der 3d app inde i smart hub. Jeg har prøvet med TV indgangen, bluray indgang og ej heller hvis der afspilles film fra harddisk er problemet der. (eller det set stort set ikke)

Det er naturligvis testet med samme indstillinger og i et mørkt rum, samt med skærmen der viser et helt sort billede.

Selv om jeg glædes over det tilsyneladende ikke er et problem med andet end streamet 3D film (har ikke haft lejlighed for at prøve en 3D bluray) så forstår jeg ikke hvis der er tale om en generel fejl, og dette ikke kan undgås at det optræder en del, fra nogle kilder, og fra andre er der stort set ingen ting ?

Hvorfor er der forskel på styringe eller lukning af de enkle LED pixel alt efter kilde ? Burde det ikke være det samme ? og hvis der er forskel er der så også forskel på hvordan de gengiver de andre farver, så fx et tv billede ikke vil se ens ud med samme indstillinger som fx afspilning af video fra HHD.
Af timmi
#146089
Tusen takk for super test. Takk for denne fine websiden. Vi har ikke den slags i norge, men jeg har ett spørsmål om innstilingene. Hva betyr dette? Jeg kan ikke finne den i menu på min Samsung tv:

Rød - 27
Grøn - 24
Blå - 22
Rød + 32
Grøn + 22
Blå + 17
Af knaseren
#147671
jeg har samme RGB spørgsmål :) kan ikke finde de indstillinger.

mit d8005 har også flere ting der kan stilles på end hvad rasmus har listet i anbefalet kalibrering.

en ting jeg har måtte slå til er dynamisk kontrast. den står nu på medium. ellers får jeg vilde udsving i billedet. det ses tydeligt på hvide undertekster.
Af SkovDK
#149541
Hej.. Jeg har også fået mig denne skærm.

Men hvorfor hakker det i Fifa 12 på PS3.. Jeg blev utroligt skuffet da det er så mega fed en skærm. Hver eneste gang der eksempelvis er en dødbold. (målspark, frispark) og han skal til at sparke bolden afsted så hakker manden hele vejen :(
Af knaseren
#149542
har du prøvet at slå "Spil tilstand" til? og din motion plus er vel ik sat ik?
Af SkovDK
#149543
knaseren skrev:har du prøvet at slå "Spil tilstand" til? og din motion plus er vel ik sat ik?
Spil tilstand :? Har kun en profil der hedder standard, film og en mere...?

Motion plus er den jeg har været mest i tvivl om.. Har endda prøvet at få forklaring på hvor god den funktion er i butikken, men ingen ved det.. Den står på standard nu ?
Af knaseren
#149545
"spil tilstand" er en option i MENU -> SYSTEM -> GENERELT -> spiltilstand

edit: jeg har ikke nogen konsol, men bruger spil tilstand selv om det giver meget lidt bedre billede, men giver bedre kontrast og hastighed overall.
Af SkovDK
#149553
knaseren skrev:"spil tilstand" er en option i MENU -> SYSTEM -> GENERELT -> spiltilstand

edit: jeg har ikke nogen konsol, men bruger spil tilstand selv om det giver meget lidt bedre billede, men giver bedre kontrast og hastighed overall.
Det hjalp helt klart... Men så er jeg sådan at når jeg køber sådan et dyrt Tv så skal man have hele pakken. Fordi jeg kan sagtens se noget af kvaliteten/grafikken er røget.. Det er ærgerligt synes jeg.. JEg går meget op i det :P Og generelt på skærmen synes jeg der er nogle slørede tern rundt omkring objektet.. Nu taler jeg mere generelt. Altså lad os sige jeg ser DR HD og der er en ørn der svæver.. Så er der nærmst "censureret" tern rundt omkring ørnen.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15