Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#138043
Testen af Samsung D8005 (LED) er nu online. Vi har testet 55-tommer varianten UE55D8005, som er identisk med 40 og 46 tommer. De kommer med Edge LED, 3D, Smart TV, USB-optagelse og nyt slankt rammeløst design.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1304941407

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Senest rettet af Rasmus Larsen 30. nov 2011, 09:55, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af bendix
#138046
Dejlig test, jeg er også overrasket over skærmens formåen, jeg fik dog min kalibreret og jeg tror det er derfor jeg oplever en mere korrekt gengivelse.

flot test :-)

Jeg har endnu ikke set en forhandler med den nye remote, kender du hvornår den bliver lanceret?
Af Wriathbone
#138048
Hey. Super test!

Jeg ejer også dette tv - så skal da igang med den kalibrering ! ;)

Er meget enig i at dette tv kan konkurrere med plasma modellerne fra 2010.

Jeg vil meget gerne høre om hvad priserne er på den anden fjernbetjening er - og endnu vigtigere hvor den kan købes! :)

Tak for en fed test! :)
Af Bigby
#138049
Man kan spare en del ved i stedet at vælge 7'eren, som er nøjagtig samme skærm - blot med et lidt andet rammedesign.
Af kaja69
#138050
Tak for endnu en god test! Nu får plasma folket vist kam til deres hår lyder det til :) Ikke mindst når man ligger dagslysperformance, strømforbrug og buzz med i den samlede vurdering.

Anyway, jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvor langt et Samsung 46D5005 til ca. 7k er fra D8-modellen. Har Samsung generelt forbedret de nye D-modeller i en grad der kan mærkes også i denne billige serie (for os der ikke kan eller vil smide så meget efter et tv)? Er der nogen der har et bud på dette eller kan henvise til test af D5-serien?
Af Zerock
#138051
Rigtig god anmeldelse!

Jeg har gennem et stykke tid luret med fra sidelinjen her på flatpanels, for at finde et nyt tv til mine forældre. Og med denne anmeldelse ligger D8005'eren sig i førerfeltet - venter spændt på anmeldelsen af LG PZ950W :)

Jeg har dog et spørgsmål angående den flash-enablede internet-browser. Er hardwaren kraftig nok til at streame fra DR NU? Eller vil det stadig være nødvendigt at koble en computer til skærmen for at se det? Det er nemlig noget mine forældre bruger flittigt, sammen med Viaplay.
Af Steen Bay
#138053
Der står i testen (og noget lignende i testen af VT30) at I målte en gamma "der stiger fra 1,7 i de mørke nuancer til 2,7 i de lyse nuancer, hvilket betyder at lyse farver er for lyse og at de mørke farver er for mørke". Men betyder en for lav gamma (under 2,2) ikke at farven er for lys, og en for høj gamma at farven gengives for mørk, så var det ikke istedet i de mørke nuancer at gamma blev målt til 2,7?

PS - men bortset fra den lille detalje, så tak for endnu en fin/interessant test. :)
Senest rettet af Steen Bay 9. maj 2011, 17:58, rettet i alt 1 gang.
Af THM
#138054
kaja69 skrev:Tak for endnu en god test! Nu får plasma folket vist kam til deres hår lyder det til :) Ikke mindst når man ligger dagslysperformance, strømforbrug og buzz med i den samlede vurdering.
de har nærmet sig gevaldigt, men det jo ikke bedre. jo hvis man vælger at se tv med sol ind af vinduerne ;) syntes dog prisen er noget pebret som du selv skriver. ligefrem kam til håret syntes jeg ikke man kan sige :)
men alt i alt rigtig positivt at samsung har oppet sig når det kommer til kvaliteten af deres led/lcd-serie, og ikke kun når det kommer til markedsføringen af den :)
Senest rettet af THM 9. maj 2011, 16:37, rettet i alt 1 gang.
Af Mysen
#138055
Hej. Super flot test, og helt fantastisk så god du er til at lytte til brugeres inputs og ønsker. Jeg tænker især måling af sorniveau/ kontrastfald i vinkler, samt din måling af input lag.

Dejligt at høre, at man kan tænde for scanning backlight uden at skulle have motion plus aktiveret. Det er dælme en lækker skærm, men umiddelbart virker det stadig som om, at Samsungs kvalitetskontrol stadig er for lav, og derfor hører man også stadig om eksempelvis omfattende bleeding.

Du skriver at filmprofilen er for varm og rødlig, men billedet af målingen viser 7346 kelvin. Er billedet eller teksten en fejl?
Af donoester
#138056
Steen,
Nej det er rigtigt nok. En lavere gamma (altså multiplikator) desto mørkere er nuancen. I øvrigt er et sving fra 1.7 til 2.7 fuldstændigt tosset og ubrugeligt - det må vist kun være en butiksindstilling.
Af Kurt-Arne
#138059
Takk for flott test!

Vil så gjerne kjøpe meg denne den tv, men så leser jeg følgende:

"Med Motion Plus deaktiveret målte jeg input lag til 42 ms, og input lag steg til 70 ms med Motion Plus aktiveret. Dette er ikke optimalt til spilbrug, og ønsker du derfor den bedste spiloplevelse, er plasma-Tv stadig de Tv med lavest input lag i dag. På Panasonic VT30målte jeg eksempelvis kun 19-24 ms input lag."

Jeg har både PS3 og XBOX360 som blir meget brukt. Er denne tv ubrukelig til spill? Er dette mye input lag og vil jeg merke noe til det?

Nemner Panasonic VT30, men er plasma bra til TV-spill? Tenker på fare for innbrenning.
Senest rettet af Kurt-Arne 9. maj 2011, 17:06, rettet i alt 2 gange.
Af Waade1234
#138060
Jeg har lige læst anneldelsen og tak...

Du skriver at man kan slå LED motion plus til, men jeg kan ikke finde andet end motion plus, som du skriver man bør slå fra... Hvor finder jeg LED
Af Fredtoft
#138062
Steen Bay skrev:Der står i testen (og noget lignende i testen af VT30) at I målte en gamma "der stiger fra 1,7 i de mørke nuancer til 2,7 i de lyse nuancer, hvilket betyder at lyse farver er for lyse og at de mørke farver er for mørke". Men betyder en for lav gamma (under 2,2) ikke at farven er for lys, og en for høj gamma at farven gengives for mørk, så var det ikke istedet i de mørke nuancer at gamma blev målt til 2,7?
Helt korrekt.
Hvis gamma er 1,7 i den lave ende af intensitetsniveauet, så kommer skærmen for hurtigt ud af sort og er altså for LYS i de mørke områder.

Det vil gøre skyggedetaljer mere synlige i et fuldt oplyst rum, men samtidig udvaske kontrasten og give et kedeligt billede ved almindelige mørke omgivelser.
Af Steen Bay
#138063
donoester skrev:Steen,
Nej det er rigtigt nok. En lavere gamma (altså multiplikator) desto mørkere er nuancen. I øvrigt er et sving fra 1.7 til 2.7 fuldstændigt tosset og ubrugeligt - det må vist kun være en butiksindstilling.
Hmm.. alt det med gamma ka' være lidt forvirrende (for mig ihvertfald ;)), og skal ikke forsværge at du kan have ret, men til støtte for min fortolkning er her et citat fra testen af EX720: "Jeg målte en gamma der stiger fra 1,9 i de lyse nuancer til 3,1 i de mørke nuancer, hvilket betyder at lyse farver er for lyse og mørke farver er alt for mørke".
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15