Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TheSleeper
#142086
Ja det har jeg godt læst og jeg deler bestemt ikke den holdning og det goer resten af familien heller ikke ...

Det kan godt være at Plasma viser et mere korrekt billede, men det er ikke ensbetydende med at billedet paa Plasma er flottere end paa Edge Led !

Vi var virkelig skuffede over PS59D7005 efter vi havde haft UE55D8005 ...

Korrekt billede eller ej saa synes jeg personligt at der er en verden til forskel paa de 2 skærme ;;)
Af lennon
#142100
Det er, - og vil altid være et TV´s fornemste opgave at gengive kildematerialet så tæt på originalen som muligt . Og det er de bedste plasma altså stadig bedre til end LCD/LED . At nogle så ikke bryder sig om det korrekte billede er en helt anden sag .
I din situation ville jeg nok overveje en LCD med en anden baggrundsbelysning end edge LED (local dimming eller traditionelt) - for at undgå clouding . . .
Brugeravatar
Af KristofferA
#142439
KristofferA skrev:AVforums.com mener at de kan se "udglatning" på D7000 selvom om disse kredsløb er slået fra.
Noget I lagde mærke til på D8000? :o
HDTV test skriver også om det i deres test af D8000:

"and there is some mild motion judder to contend with when watching 24p film material. Lastly, we had to enable “Game Mode” to avoid the natural film grain of some Blu-ray Disc movies being removed by the UE55D8000′s video processing (which, again, we really do think Samsung should give the user full control over)."

Men det er ikke noget andre har lagt mærke til? :o

Jeg må dog sige at det ser ud som at Samsung D8000 har imponerende gode betragtningsvinkler. Det er faktisk noget jeg vil være opmærksom på næste gang jeg skal have en ny skærm! Mit Sony EX500 har mildest taget ret ringe betragtningsvinkler!
Af Fredtoft
#142447
KristofferA skrev:
KristofferA skrev:AVforums.com mener at de kan se "udglatning" på D7000 selvom om disse kredsløb er slået fra.
Noget I lagde mærke til på D8000? :o
HDTV test skriver også om det i deres test af D8000:

"and there is some mild motion judder to contend with when watching 24p film material. Lastly, we had to enable “Game Mode” to avoid the natural film grain of some Blu-ray Disc movies being removed by the UE55D8000′s video processing (which, again, we really do think Samsung should give the user full control over)."

Men det er ikke noget andre har lagt mærke til? :o
Jo da:

"Som det tidligere har været tilfældet med Samsungs skærme (både plasma og LCD) udjævner den billedet en smule ved at udføre en smule støjreduktion som ikke kan slås fra. Det er i hovedsagen uproblematisk ved TV-kilder, men med Blu-ray er det ganske enkelt for dårligt at udviske film grain og derved fjerne subtilt indhold som var i kildematerialet. I det mindste burde det være en funktion som kunne slås fra. Subjektivt synes det dog som en mindre aggressiv påvirkning mindre end tidligere modeller."

Sakset fra: http://www.av-blog.dk/test_fladskaerm_p ... ue60d8005/

Det er dog næppe et problem de fleste almindelige brugere vil bemærke.
Af Tom Nielsen
#142448
Jeg kan desværre ikke svare dig for jeg har ikke en sådan TV endnu, men overvejer MEGET.

Men er der ikke nogen herinde som kan skære ud i pap for mig specielt omkring Samsung UE46D8005, og Clkouding,
Kan forstå gennem forummet her at der er meget forskel på de tv’er som bliver leveret at Samsung og er derfor i vildrede om det er fjernsynet for mig.
Specielt vil jeg gerne have helt styr på hvad der er skyld i at Clouding opstår.

1. Er det dårlig samlekvalitet
2. Er det panelet som er dårligt, og kan man evt. se hvilke paneler der er "de gode" og dem man skal holde sig fra?
3. Kan det rettes med Firmware opdatering

Eller er det bare at leve med, i fald man skulle få et tv med meget clouding?.
Af Das82
#143391
Okay, jeg overvejer seriøst at anskaffe dette tv, men står og vakler lidt om det skal være plasma eller led modellen.

Jeg har pt. et par år gammelt 42" panasonic pz85 plasma tv, hvilket jeg egentlig er glad for, men synes det er på tide at skifte det ud..


Det nye fjernsyn skal bruges i stuen, dsv alm. brug.
Jeg skal self. også se blu-ray på det og spiller ps3 på det også.

Det er så her jeg kunne bruge nogen råd.
Jeg ville gerne vælge LED modellen, da den er lækrest i designet. Men er bekymret om det så er at gå lidt på kompromis med billedkvaliteten i forhold til spil og blu-ray film?

Og er evt. forskelle på det to modeller værd at snakke om for den "almindelige" bruger?
Jeg er SÅ meget inde i alt det tekniske mht kalibrering, etc., men jeg ved godt nogenlunde hvad jeg skal se efter og hvad jeg vil ha, mht. kvalitet. Men lige i denne situation er jeg usikker :)

Så hvad siger i? Kan man game PS3 og se blu-ray uden problemer på led-modellen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#143396
Tom Nielsen skrev:Specielt vil jeg gerne have helt styr på hvad der er skyld i at Clouding opstår.

1. Er det dårlig samlekvalitet
2. Er det panelet som er dårligt, og kan man evt. se hvilke paneler der er "de gode" og dem man skal holde sig fra?
3. Kan det rettes med Firmware opdatering

Eller er det bare at leve med, i fald man skulle få et tv med meget clouding?.
Det skyldes dårlig samlekvalitet. Edge LED har det svært fordi lyset fra kanten skal spredes og fordeles jævnt over hele skærmarealet og der skal ikke meget til før det giver plamager på skærmen. Backlit LED er den eneste repetérbare måde at skabe homogen baggrundsbelysning.

Der er uden tvivl gode og dårlige paneler, hvilket B&O jo også har vist idet de kræver klasse A paneler, som er garanterede fejlfrie fra Samsung. Men det koster. Du kan ikke se på en alm. fladskærm fra Samsung hvem der har lavet panelet (Samsung laver ikke alle deres skærmpaneler selv).

Du kan ikke fikse det vha. en firmwareopdatering, da det er en fysisk "defekt" i skærmens belysningslag.
Af Kasperan
#143410
Der var et spørgsmål vedrørende det lysende Samsung logo nederst i rammen. Men det blev aldrig besvaret... KAN DET SLUKKES??? Billedet kan være nok så godt men hvis der sidder et lysende logo nederst så ødelægger det jo meget. Helt til grin at lave sådan et feature! Ved nogen om det kan slås fra? Ellers vil jeg helt sikkert holde mig fra det...

Tak for hjælpen!
Af Peter Schrøder
#143417
Kasperan skrev:Der var et spørgsmål vedrørende det lysende Samsung logo nederst i rammen. Men det blev aldrig besvaret... KAN DET SLUKKES??? Billedet kan være nok så godt men hvis der sidder et lysende logo nederst så ødelægger det jo meget. Helt til grin at lave sådan et feature! Ved nogen om det kan slås fra? Ellers vil jeg helt sikkert holde mig fra det...

Tak for hjælpen!
Du kan selv bestemme om det skal lyse og hvornår.
Af Rene
#143501
ved køb af samsung 8005 fladskærm, skal man med det samme indstalere den nyeste firmware (håber det er stavet rigtigt) ;-) eller har den, det nyeste :)
Af Rene
#143502
Wriathbone skrev:Hey. Super test!

Jeg ejer også dette tv - så skal da igang med den kalibrering ! ;)

Er meget enig i at dette tv kan konkurrere med plasma modellerne fra 2010.

Jeg vil meget gerne høre om hvad priserne er på den anden fjernbetjening er - og endnu vigtigere hvor den kan købes! :)

Tak for en fed test! :)
har tænkt mig også at købe dette tv. har lige et ? skulle du hente den nyeste firmwarre, for at få det til at yde det bedste ?
Af Kasperan
#143503
Fantastisk Peter - tak for Info. Nu ser jeg så frem til at enten høre fra flatpanels eller Samsung vedrørende de tilsyneladende ret store kvalitetsproblemer? Hvem vil købe et tv til 20k med så stor risiko?!!
Af Peter Schrøder
#143528
Kasperan skrev:Fantastisk Peter - tak for Info. Nu ser jeg så frem til at enten høre fra flatpanels eller Samsung vedrørende de tilsyneladende ret store kvalitetsproblemer? Hvem vil købe et tv til 20k med så stor risiko?!!
Problemerne har også lidt at gøre med øjnene der ser. Mit 55" har lidt clouding i de nederste hjørner. Det er ikke noget problem når man kigger tv. Når skærmen er i "tomgang" kan det ses, f.eks. ved bjælkerne i 4:3 udsendelser. Ved fuldskærm sort kan det ikke ses, med mindre man slukker alt lys i rummet og skruer op for lyset på skærmen.
Af Kasperan
#143627
Ok - prøver at give det en chance, der er jo fuld returret en del steder :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15