Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bobske
#147869
Nogen der har haft problemer med buzzing ? Og er der noget man kan gøre?

Har lige fået det her TV i den her uge, er superglad for det. Kanon dybt billede, men synes at den her summen er lidt tydelig og den varierer også; den kan til tider blive ret generende i specielt lyse scener.

Det er nærmest sådan en risle-lyd som går op og ned alt efter det visuelle indhold.

Måske det er et særtilfælde?
Af andersbm
#147879
Tak for en formidabel test Rasmus.

Jeg skal ud og købe dette tv i næste uge, men vakler imellem
42" og 50" udgaven. Udover en mindre skærm og billigere pris, er der så noget som adskiller 42" fra 50"? Og når der gives en Award fra Flatpanels, kan jeg så regne med at det gælder alle de forskellige "versioner" af skærmen, eller er det kun 50" modellen som får awarden?

Vores lejlighed er ikke specielt stor og derfor ligner 42" en vinder. Men er der nogle (som af en eller anden grund) vil fraråde 42" og istedet gå efter 50"?

Håber at høre fra jer - Og tusinde tak for DKs bedste tv forum!


VH
Anders
Brugeravatar
Af MigSelv
#147881
Køb din skærm så stor som muligt, taler af erfaring. Hvis du påtænker, at gøre brug af 3D, er størrelsen nærmest et krav.
Af andersbm
#147884
Hrmf! - Det var lidt det svar "jeg ikke gad at have" - men faktisk forventede at få ;-)

Jeg kan se at du har 55" modellen. Har du set en 50" model og er der stor forskel (eks. ved 3D) og gør vigtigheden af størrelse sig også gældende for konsolspil (eks. fra PlayStation 3) ?

VH (og tak for hurtigt svar), fra
Anders.
Brugeravatar
Af MigSelv
#147918
andersbm skrev:Hrmf! - Det var lidt det svar "jeg ikke gad at have" - men faktisk forventede at få ;-)

Jeg kan se at du har 55" modellen. Har du set en 50" model og er der stor forskel (eks. ved 3D) og gør vigtigheden af størrelse sig også gældende for konsolspil (eks. fra PlayStation 3) ?

VH (og tak for hurtigt svar), fra
Anders.
Jeg har haft et 50VT20, og "kun" set 50VT30 i butiksudstilling. Jo mindre skærm des tættere skal du sidde ved 3D visning. Skærmen ser meget mindre ud i 3D, muligvis pga. den større dybdevirkning.
Ved andet brug end 3D, er det altid lækkert med et stort billede. Vi har siddeafstand fra 1,5m til 3,5m, alt efter valgt plads i sofaen. Det var blevet en 65", hvis prislappen ikke hed 30k.
Af andersbm
#147920
Tak for gode pointer og godt svar. Det bliver en 50"! :-)
Af Simon_dox
#148455
Hej. Ville lige hører om nogen kunne sige mig om der er stor forskel i kvaliteten af VT30 og min fladskærm, som er en gammel LG-42LG5000. Nu er jeg efterhånden træt af dette kedelige tv, så ville hører om en TX-P42VT30Y ville være et godt valgt til en PS3 spiller :D

ps. og er der nogen der kan anbefalde nogle gode seperate højtalere til denne fladskærm, i prislegen 1000-2500 kr. :D
Af lars101
#149123
Hej.,

Ville lige høre om der var mulighed for at få VT30 højere op fra bunden den står på UDEN at man skal have et nyt tvbord. Jeg er hellere ikke meget for at hænge den op på væggen... Er pap/træ under fjernsynet så den eneste udvej??
Af T.E.Larsen
#150975
andersbm skrev:Tak for gode pointer og godt svar. Det bliver en 50"! :-)
Har du fået det?

Jeg har bestilt og betalt mit 50" - men det kommer først omkring d. 7 nov.

Håber jeg får et med acceptabelt lavt buzzer lyd, så er det kanon 50" til 12.500,- :)
Af Tkrollen
#154626
Efter at have læst en del af folk personlige erfaringer med fjernsynet kan jeg virkelig ikke finde ud af om det er pengene værd eller ej. Står og skal skifte mit tv ud og er så meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Personligt er jeg ikke meget for Plasme og den buzzing lys, Eller generelt irreterende lyde, det gør bla. at jeg er utrolig meget i tvivl om dette tv. Har et følsomt øre og de mindste forkerte lyde plejer at irreterre mig helt vildt.

Kan folk fortælle mig om det her tv . er pengene værd. Eller hvad skal man så købe af tv, Står og er villig til at smide en 16000 kr ca. nogle forslag ?

Krav 55". Super SD-billede. Crosswalk på 3D Nej tak. Perfekt HD Billede. tv`et bruges primært til HDfilm samt 3D.

Vh. Thomas . K
Brugeravatar
Af Princesslea
#154628
Jeg har lige i tirsdags modtaget mit 55vt30. Jeg var også lidt nervøs mht. blæser larm/plasma buzz mm - specielt da jeg reelt er gået fra 28" crt tv til 55" plasma. (har i ét år levet med et 24" led, no name)
Jeg har break-in billeder til at kører (når jeg ikke se noget selv) billede 1 og 2 (helt hvid og lidt mindre hvid) kan jeg, HELT henne ved siden af skærmen og alt lyd slukket, hører meget lavt buzz, men KUN i de forhold.(resten af billederne/farverne er der intet at hører) Blæserne har jeg slet ikke hørt!
Selvfølgelig kan jeg have været super heldig i panellotteriet - Men jeg ville tage chancen (har jo 14 dages fortrydelsesret) fordi jeg er helt vild med 3D og åååh hvor er det bare godt - jeg har nu set 4 3D film (både filmet og konverteret)og jeg har set godt efter crosstalk og har indtil nu intet fundet. Personligt synes jeg at 3D på tv'et er bedre end i bio. men det har at gøre med at med passiv skal jeg bruge ca 5 min til ligesom at vende mig til det, før det ser helt rigtigt ud for mig og det er også som om jeg lidt taber effekten igen efter længere tid, under en film- men med aktiv ser alt godt ud fra første sekund og jeg taber ikke effekten i løbet af filmen.

Det var lidt om mine erfaringer - håber du kan bruge det til noget.
Af Tkrollen
#154642
Princesslea skrev:Jeg har lige i tirsdags modtaget mit 55vt30. Jeg var også lidt nervøs mht. blæser larm/plasma buzz mm - specielt da jeg reelt er gået fra 28" crt tv til 55" plasma. (har i ét år levet med et 24" led, no name)
Jeg har break-in billeder til at kører (når jeg ikke se noget selv) billede 1 og 2 (helt hvid og lidt mindre hvid) kan jeg, HELT henne ved siden af skærmen og alt lyd slukket, hører meget lavt buzz, men KUN i de forhold.(resten af billederne/farverne er der intet at hører) Blæserne har jeg slet ikke hørt!
Selvfølgelig kan jeg have været super heldig i panellotteriet - Men jeg ville tage chancen (har jo 14 dages fortrydelsesret) fordi jeg er helt vild med 3D og åååh hvor er det bare godt - jeg har nu set 4 3D film (både filmet og konverteret)og jeg har set godt efter crosstalk og har indtil nu intet fundet. Personligt synes jeg at 3D på tv'et er bedre end i bio. men det har at gøre med at med passiv skal jeg bruge ca 5 min til ligesom at vende mig til det, før det ser helt rigtigt ud for mig og det er også som om jeg lidt taber effekten igen efter længere tid, under en film- men med aktiv ser alt godt ud fra første sekund og jeg taber ikke effekten i løbet af filmen.

Det var lidt om mine erfaringer - håber du kan bruge det til noget.
Det lyder rigtigt godt :P. Lyder til jeg skal tage chancen , igen ja 14 dages fuld returret de skal bar udnyttes og så skal tv`et prøves, er selv vild med 3D derfor jeg må skaffe sådan et tv, Men igen plasma er ikke lige mig, Men man skal jo prøve noget nyt :D. Det der break-in billeder, kan du ikke prøve at forklare mig nærmere om det, har hørt et eller andet angående det. Hvad er det for noget gak og gøjl :) ? Gerne lidt detaljeret :)

Vh. Thomas. K
Af Tkrollen
#154643
Princesslea skrev:Jeg har lige i tirsdags modtaget mit 55vt30. Jeg var også lidt nervøs mht. blæser larm/plasma buzz mm - specielt da jeg reelt er gået fra 28" crt tv til 55" plasma. (har i ét år levet med et 24" led, no name)
Jeg har break-in billeder til at kører (når jeg ikke se noget selv) billede 1 og 2 (helt hvid og lidt mindre hvid) kan jeg, HELT henne ved siden af skærmen og alt lyd slukket, hører meget lavt buzz, men KUN i de forhold.(resten af billederne/farverne er der intet at hører) Blæserne har jeg slet ikke hørt!
Selvfølgelig kan jeg have været super heldig i panellotteriet - Men jeg ville tage chancen (har jo 14 dages fortrydelsesret) fordi jeg er helt vild med 3D og åååh hvor er det bare godt - jeg har nu set 4 3D film (både filmet og konverteret)og jeg har set godt efter crosstalk og har indtil nu intet fundet. Personligt synes jeg at 3D på tv'et er bedre end i bio. men det har at gøre med at med passiv skal jeg bruge ca 5 min til ligesom at vende mig til det, før det ser helt rigtigt ud for mig og det er også som om jeg lidt taber effekten igen efter længere tid, under en film- men med aktiv ser alt godt ud fra første sekund og jeg taber ikke effekten i løbet af filmen.

Det var lidt om mine erfaringer - håber du kan bruge det til noget.
Hvordan er det almindelig SD billede. Altså Tv Billede. Og HD Kvaliteten ? Hvordan fungere det. Snakker vi præcise tydelige farver. Og ikke sådan nogle matte og grusede farver ? for det er jeg træt af :D så vil jeg selvfølgelig gerne undgå. Håber du kan fortælle lidt om det . samt alle andre og jeres erfaringer om tv`et.

Vh. Thomas. K
Af Tkrollen
#154644
Nok et dumt spørgsmål. Men Hvad er forskellen på :

Panasonic Viera TX-P55VT30Y

Panasonic Viera TX-P55VT30E

Panasonic Viera TX-P55VT30B

Vh. Thomas . K
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8