Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af noxity
#140852
Det er ALDRIG indbygget i skærmen :)
Af StoreSol
#141488
Jeg overvejer lidt om sådan en 50" vt30 skulle være mit nye fjernsyn, men syntes googling lugter lidt af retention problemer?

Jeg er udmærket klar over retention er tilstede, men hvor slem er det?

Er det sådan at man skal køre den omtalte DVD i ny og næ, for at få det væk, eller forsvinder det hurtigt ved skift til anden kanal?

Og skal sådan et tv virkelig breakes in, som man læser om?

Sådan umiddelbart lyder det ikke specielt brugervenligt, selvom det tilsyneladende er det bedste billedet på markedet pt. (af nye modeller).

Hvordan oplever nuværende ejere dette?
Brugeravatar
Af MigSelv
#141498
StoreSol skrev:Jeg overvejer lidt om sådan en 50" vt30 skulle være mit nye fjernsyn, men syntes googling lugter lidt af retention problemer?

Jeg er udmærket klar over retention er tilstede, men hvor slem er det?

Er det sådan at man skal køre den omtalte DVD i ny og næ, for at få det væk, eller forsvinder det hurtigt ved skift til anden kanal?

Og skal sådan et tv virkelig breakes in, som man læser om?

Sådan umiddelbart lyder det ikke specielt brugervenligt, selvom det tilsyneladende er det bedste billedet på markedet pt. (af nye modeller).

Hvordan oplever nuværende ejere dette?
Jeg ejer godt nok en 55VT30, men jeg har endnu ikke set skyggen af retention ( pixelorbiter sat "til", og ikke "automatisk" ).
Break in er ikke foretaget, men undgår så vidt det er muligt, materiale med sorte bjælker i top/bund de første 200 timer.
Af Beano
#142429
Et par spørgsmål...

1) Hvad er jeres erfaringer med reflektioner på TVet?
Lyder godt i anmeldelsen men faldt så over denne video hvor det ser ret slemt ud:
http://www.youtube.com/watch?v=7YdZe5NPEOo

2) Hvor god og flexibel er PIP/PAP funktionen? Godt klar over TV'et kun har een tuner, men er interesseret i om det fungerer godt.

3) Hvor hurtig er tuneren til skifte imellem kanaler og forskellige inputs?
Jeg har pt et snart 4 år gammels Bravia LCD TV som er sløv på det punkt - det må ikke være langsommere på det nye TV jeg skal investere i, helst noget hurtigere.

4) VT30 har indbygget blæser? Hvad er Panasonics track-record mht. blæsere der går i stykker og begynder at støje mere efter et par år?


På forhånd tak.
Af THM
#142855
har set den slukket i en butik, der er reflektioner, men syntes ikke de var slemme. der var godt nok heller ikke lys ude fra gaden som i videoen. der er iøvrigt færre reflektioner fra oppefra kommende lys...
Har desuden aldrig før set et plasma tv med så sort et panel når den er slukket, og der falder lys på...
Af Nero
#142917
hei.. jeg lurte på om noen andre eiere av vt30 har opplevd buzz? jeg har nå mitt eksemplar nr 2 og det buzzer fortsatt.. 55" versjonen.. det er hørbart som en høyfrekvent lyd uansett hva som vises på skjermen.. det er kun hørbart under stille øyeblikk i film og tv, men allikevel irriterende.. sitter 3,5m unna.. dette er min første plasma så inntrykket er ikke topp.. vurderer nå UE55D8005 for å slippe unna plasmastøy..
Brugeravatar
Af MigSelv
#142967
Nero skrev:hei.. jeg lurte på om noen andre eiere av vt30 har opplevd buzz? jeg har nå mitt eksemplar nr 2 og det buzzer fortsatt.. 55" versjonen.. det er hørbart som en høyfrekvent lyd uansett hva som vises på skjermen.. det er kun hørbart under stille øyeblikk i film og tv, men allikevel irriterende.. sitter 3,5m unna.. dette er min første plasma så inntrykket er ikke topp.. vurderer nå UE55D8005 for å slippe unna plasmastøy..
Det lyder umiddelbart ikke som plasmabuzz, plasmabuzz holder normalt ikke samme toneleje eller niveau. Kan måske være blæserne, de støjer ganske svagt ( hørbart i et helt stille rum ). Hvis tv er monteret tæt på væg, kan lyden måske forstærkes.
Mine blæsere høres svagt ( som beskrevet ), men plasmabuzz har jeg ikke oplevet endnu. Blæserstøjen generer ikke, da der sjældent er helt stille i rummet. Til gengæld har jeg rigelig med støj fra min Canal Digital HDD PVR boks, sjældent hørt et HDD drev larme så meget.
Af Nero
#143117
MigSelv skrev:
Nero skrev:hei.. jeg lurte på om noen andre eiere av vt30 har opplevd buzz? jeg har nå mitt eksemplar nr 2 og det buzzer fortsatt.. 55" versjonen.. det er hørbart som en høyfrekvent lyd uansett hva som vises på skjermen.. det er kun hørbart under stille øyeblikk i film og tv, men allikevel irriterende.. sitter 3,5m unna.. dette er min første plasma så inntrykket er ikke topp.. vurderer nå UE55D8005 for å slippe unna plasmastøy..
Det lyder umiddelbart ikke som plasmabuzz, plasmabuzz holder normalt ikke samme toneleje eller niveau. Kan måske være blæserne, de støjer ganske svagt ( hørbart i et helt stille rum ). Hvis tv er monteret tæt på væg, kan lyden måske forstærkes.
Mine blæsere høres svagt ( som beskrevet ), men plasmabuzz har jeg ikke oplevet endnu. Blæserstøjen generer ikke, da der sjældent er helt stille i rummet. Til gengæld har jeg rigelig med støj fra min Canal Digital HDD PVR boks, sjældent hørt et HDD drev larme så meget.
Jeg mente ikke at ulyden holder samme toneleje og styrke hele tiden, da det faktisk er motsatt, det varierer meget.. jeg mente bare at det er ikke noen sammenheng med om det er lyse eller mørke bilder på skjermen når "buzzen" kan høres.. lyden høres ut som sirisser eller gresshopper som kommer og går.. når det er tilstede så kan det som sagt høres over normalt tv volum på 3,5 meters avstand, det er meget irriterende med et ellers så flott tv.. konen hører selvfølgelig ingenting :o det går i retur til komplett i morgen.. hvis jeg ikke kan finne et eksempler uten ulyden så må jeg vurdere lcd/led, tv er mindre enn 2 uker gammelt så jeg kan få et nytt tv med hjem med en gang.. usikker på om jeg skal prøve 3. eksemplaret av VT30 eller ta for eks. D8005 Led.. det er et helve.....te å transportere VT30 hver gang da jeg ikke har egen varebil, nå ønsker jeg bare å sette meg ned i sofaen med tv mitt uten problemer... forøvrig så bruker jeg tv mitt til ca 50/50 blu ray og PS3.. jeg har fulgt med på flatpanels i flere år og lest MASSE, selv om jeg ikke har meldt meg inn før nå.. det var vel på tide, da konen er lei av å høre på tv pratet :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#143118
Som MigSelv skrev, så følger plasma-buzz normalvist lysstyrken på skærmen, så derfor lyder dit problem ikke som dét. Er du sikker på, at det ikke er blæserne? De er jo temperaturstyrede og kan derudover variere i omdrejningstal, hvorfor lyden også vil ændre sig.
Af THM
#143180
kan det ikke være strømforsyning eller lignende?
mit G20 summer en smule, det er også varierende, men ikke altid afhængig af den aktuelle lysstyrke...

til nero: hvis din kone ikke hører det tror jeg ikke det er specielt højt, men at du er ekstra følsom overfor den frekvens lyden har... Hvis det er tilfældet vil en ombytning højst sandsynligt ikke afhjælpe dit problem....
Af Nero
#143307
Torben Rasmussen skrev:Som MigSelv skrev, så følger plasma-buzz normalvist lysstyrken på skærmen, så derfor lyder dit problem ikke som dét. Er du sikker på, at det ikke er blæserne? De er jo temperaturstyrede og kan derudover variere i omdrejningstal, hvorfor lyden også vil ændre sig.
Jeg kunne høre viftene(Blæserne) men jeg snakket også med panasonic og de sa at det også kunne være en transformator som ga en lyd som lignet på sirisser. dette var tilstede på 3 eksemplarer..
Af Nero
#143308
THM skrev:kan det ikke være strømforsyning eller lignende?
mit G20 summer en smule, det er også varierende, men ikke altid afhængig af den aktuelle lysstyrke...

til nero: hvis din kone ikke hører det tror jeg ikke det er specielt højt, men at du er ekstra følsom overfor den frekvens lyden har... Hvis det er tilfældet vil en ombytning højst sandsynligt ikke afhjælpe dit problem....
Som jeg sa til Torben Rasmussen så sa panasonic at det kunne være en transformator, men jeg kunne også høre viftene(Blæserne) selv om min kone ikke kunne.. jeg har nok også et følsomt øre.. hele saken har vært litt ergerlig. transport fram og tilbake med tv har vært vanskelig da plasma tv må stå oppreist og med emballering så veide herligheten 53 kg! jeg har heller ikke egen varebil og måtte få hjelp av venner. Når mitt 3 eksemplar av VT30 støyet (I hvert fall i mitt øre) så orket jeg ikke mer. opplevelsen av å kjøpe nytt og flott tv var blitt en kjedelig opplevelse, noe som er meget synd, da bildekvaliteten i aftenmørkt rom er det beste jeg noengang har sett :((

Jeg bestemte meg isteden for å satse på Samsung UE55D8005 og til min glede har jeg nå et tv som ikke støyer :) Eneste minuset jeg personlig finner på dette tv er clouding, men ved hjelp av Rasmus instillinger og mitt eget øye så er det ikke så slemt lenger. I praksis er det sjelden sjenerende :) På pluss siden er det flere:

-Rå Design, hva skal man med ramme? :p
-Meget bra bilde etter kalibrering, god i sd og nydelig i hd
-Explore 3D App
-Bedre 3D briller enn panasonic
-meget sjeldent crosstalk
-Det lyssterke panel er en stor fordel i 3D sammenheng, bedre enn panasonic syns jeg.
-Meget bedre å bruke på dagtid i alle sammenhenger sammenlignet med VT30
-Dlna og understøttelse av mange, mange formater
-Smart Hub

Dessuten så er jeg ikke en hardcore gamer så input lag plager ikke meg.
Hva angår Epg og opptaksfunskjon og ++++++, så tar jeg ikke dette for meg da jeg ikke bruker dette. Jeg bruker ekstern HD PVR Dekoder fra Altibox, som betyr Fiberkabel helt inn i stuen 8)

Alt i alt er jeg fornøyd med mitt D8005...
Spør nå endelig hvis det skulle være noe O_O
Af Fjendbo
#143659
Kender en, som ska' ud og ha' nyt TV snart, og der vil jeg anbefale dette, men hvor uvæsentlig (jeg synes) det lyder, så vil han ha' at TV'et ka' drejes. Så ka' det det? :)
Brugeravatar
Af MigSelv
#143664
Fjendbo skrev:Kender en, som ska' ud og ha' nyt TV snart, og der vil jeg anbefale dette, men hvor uvæsentlig (jeg synes) det lyder, så vil han ha' at TV'et ka' drejes. Så ka' det det? :)
Kun modellen op til 50" kan drejes.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8