Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
#140198
er det ikke pga. gamma tilpasningen som david nævner noget om i anmeldelsen af 50" udgave, bemærker ikke denne tilpasning af lystyrken på mit G20. håber ikke det er så udtalt som i videoen men det blir da interessant at følge overvejer selv at købe en senere på året...
undrer mig iøvrigt over at divid skriver i kommentarfeltet til 50" anmeldelsen at han har målt dybere sort på hans 42" G20 end på VT30, det lyder rimelig usandsynligt i mine ører :o medmindre G20'eren stod i dynamisk, hvor den levere ekstremt dyb sort ved helt sort skærm...
Brugeravatar
Af MigSelv
#140206
THM skrev:er det ikke pga. gamma tilpasningen som david nævner noget om i anmeldelsen af 50" udgave, bemærker ikke denne tilpasning af lystyrken på mit G20. håber ikke det er så udtalt som i videoen men det blir da interessant at følge overvejer selv at købe en senere på året...
undrer mig iøvrigt over at divid skriver i kommentarfeltet til 50" anmeldelsen at han har målt dybere sort på hans 42" G20 end på VT30, det lyder rimelig usandsynligt i mine ører :o medmindre G20'eren stod i dynamisk, hvor den levere ekstremt dyb sort ved helt sort skærm...
På 55VT30Y ( mit eksemplar ), ses der intet "lysfænomen", jeg ser ingen fejl i det hele taget. Kun positive ændringer/forbedringer i forhold til VT20 ses.
Jeg så en demo af forskellige modeller i et Pana Center, G30, GT30 og VT30, hvor VT30 klart havde bedst sortniveau.
Må betragtes som en and, hvis G20 skulle være bedre.
Af THM
#140212
er kun glad for at hører dine positive ord om skærmen, men der var ikke desto mindre var der et par negative kommentarer om den i deres kommentarfelt, men det er der vel om snart sagt alle tv...
syntes som sagt også det virker utroværdigt at en G20 sku have bedre sortniveau, men han holdt jo også fast ved at VT20 har bedre sort end både 42" og 50"VT30, hvilket jo også er lidt underligt i forhold til dine og andres betragtninger 8)
Brugeravatar
Af MigSelv
#140221
THM skrev:er kun glad for at hører dine positive ord om skærmen, men der var ikke desto mindre var der et par negative kommentarer om den i deres kommentarfelt, men det er der vel om snart sagt alle tv...
syntes som sagt også det virker utroværdigt at en G20 sku have bedre sortniveau, men han holdt jo også fast ved at VT20 har bedre sort end både 42" og 50"VT30, hvilket jo også er lidt underligt i forhold til dine og andres betragtninger 8)
So, with that important disclaimer out of the way, the VT30 measured with our Klein K-10 in dark surroundings and calibrated mode we got 0.02 cd/m2 at 0IRE and 79.35 cd/m2 at 100IRE (approx. 3,967:1 on/off) using standard window patterns from our Sencore VP401. Our 8 month old VT20 measured 0.04 cd/m2 at 0IRE and 75.12 cd/m2 at 100IRE calibrated (1878:1 approx on/off). Our 2 year old Pioneer LX5090 Kuro measured 0.03 cd/m2 at 0IRE and 110.1 cd/m2 at 100IRE calibrated (3,670:1 approx). Ansi-contrast measurements on the Pioneer were 0.04 cd/m2 black and 85.4 cd/m2 white averaged results, with the VT30 managing 0.03 cd/m2 black and 72.4 cd/m2 white averaged results.
Klippet fra AVForums
Af Hoel
#140229
Hej allesammen.

Jeg har lige modtaget min 50VT30Y idag med posten og ville lige køre de indstillinger ind som der er blevet brugt i testen. Jeg kan dog ikke finde en billedeprofil der hedder "Professional1".. Jeg har kun Dynamisk, Normal, Biograf, THX, Spil og Foto.. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde "Professional1" profilen? :)
Af purtsak
#140230
gør sådan her

menu
indstilling
avanceret(isfccc)
slå til
Af Hoel
#140231
Hov fandt ud af det... Under "Indstilling", skal man slå Avanceret(isfccc) til, så kommer det frem :).
Af Hoel
#140233
Sorry, mit internet gik lige amok, så nåede ikke at se din besked... Men mange tak for svaret!!
Af basse32
#140238
Rolig nu alle sammen. ;o)
Det er ikke den hellige gral han har købt!
VT30 har skam små fejl selvom det måske er det bedste på markedet pt, så er det rigtigt godt når man måler det imod sidste års modeller af alle mærker, men det er små forskelle der nærmest blegner hvis man måler VT20 GT30 VT30 over for hinanden. Lad nu være med at smide det gamle tv ud for at købe VT30, med mindre det er design du går op i, for det er fedt.
Håber Rasmus herinde vil bakke mig op, nok er det godt men det springer ikke lydmuren som var det første gang det skete.(pioneer var vel det tætteste engang)
:)
Af Beano
#140252
@Hoel: Du har købt VT30 i 50" modellen ikke? du har ikke observeret det der brightness problem som nævnt ovenover?

Hvor køber man VT30 billigst i DK?
Proshop.dk har dem ikke listet endnu :(
Brugeravatar
Af MigSelv
#140263
basse32 skrev:Rolig nu alle sammen. ;o)
Det er ikke den hellige gral han har købt!
VT30 har skam små fejl selvom det måske er det bedste på markedet pt, så er det rigtigt godt når man måler det imod sidste års modeller af alle mærker, men det er små forskelle der nærmest blegner hvis man måler VT20 GT30 VT30 over for hinanden. Lad nu være med at smide det gamle tv ud for at købe VT30, med mindre det er design du går op i, for det er fedt.
Håber Rasmus herinde vil bakke mig op, nok er det godt men det springer ikke lydmuren som var det første gang det skete.(pioneer var vel det tætteste engang)
:)
Jeg ved ikke hvad du bygger dine formodninger på, men du tager fejl. Jeg kommer fra en 50Vt20, og har skiftet til 55VT30. Der er forskel, forskel stor nok til at berettige en udskiftning. Og det gælder alle parametre, designet er blot sidegevinst.
Af tommyaa
#140269
basse32 skrev:Rolig nu alle sammen. ;o)
Det er ikke den hellige gral han har købt!
VT30 har skam små fejl selvom det måske er det bedste på markedet pt, så er det rigtigt godt når man måler det imod sidste års modeller af alle mærker, men det er små forskelle der nærmest blegner hvis man måler VT20 GT30 VT30 over for hinanden. Lad nu være med at smide det gamle tv ud for at købe VT30, med mindre det er design du går op i, for det er fedt.
Håber Rasmus herinde vil bakke mig op, nok er det godt men det springer ikke lydmuren som var det første gang det skete.(pioneer var vel det tætteste engang)
:)
har du set eksempelvis vt20 eller g30 ved siden af vt30 eller hvordan har du dannet dette indtryk?? er det noget du har læst dig til??

jeg er nemlig slet ikke enig jeg mener at vt30 med afstand er bedre end vt20, gt30 og hva de ellers hedder alle sammen og det mener jeg da jeg har set dem ved siden af hinanden og ikke danner mit indtryk gennem hukommelsen af de andre eller andres skriverier om vt30
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8