Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137184
Testen af Panasonic VT30 er nu online. Vi har testet 50" TX-P50VT30Y med Infinite Black panel, 3D, Viera Connect, Viera Market, USB-optagelse og et nyt slankt design i glas.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1303893696

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af kakilika
#137185
God anmeldelse, men i afsnittet om test for lyshomogenitetsproblemer skulle der så ikke stå "ingen" foran "problemer" i følgende sætning?: "Panasonic har problemer med ujævn lys"
Senest rettet af kakilika 27. apr 2011, 11:57, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af MigSelv
#137186
Er der glemt et "ikke", omkring ujævnheder i baggrundsbelysning?
Af kakilika
#137187
MigSelv skrev:Er der glemt et "ikke", omkring ujævnheder i baggrundsbelysning?
Ha-ha, slået med ét minut ;)
Af xcardman
#137188
fin test
beholder dog min pio ydeligere et år

ujævn lys, den er hvis nævnt ;)
Af Einar Helleland
#137190
Mange tak for en fin og afbalanceret anmeldelse, Rasmus :)

Jeg har bestilt VT30 i 55" (kommer forhåbentlig inden for de næste 3-4 uger), og i den forbindelse har jeg lige et hurtigt spørgsmål:

Vil du anbefale, at man laver en break-in/indkøring af VT30-panelet, før det tages i brug? Du nævner i din anmeldelse, at VT30eren ikke lader til at lide af IR i nævneværdig grad, men ifølge diverse kloge hoveder på andre fora (blandt andet det glimrende forum highdefjunkies) er det stadig en god ide at køre diverse break-in slides i 100-150 timer uafbrudt, både for at sike en ensartet ældning af panelet og for at undgå for meget IR.

Jeg formoder, at de anbefalede indstillinger i anmeldelsen også er foretaget efter en længere break-in periode, og ikke out-of-the-box?

På forhånd tak!

Einar
Senest rettet af Einar Helleland 28. apr 2011, 09:29, rettet i alt 1 gang.
Af keldp
#137191
Flot test Rasmus :) Du skriver at du har hørt bedre
lyd på tidligere modeller af Panasonic. Er PX 80 en af dem.
Af Rod1983
#137198
God test Rasmus. Kan gamma justeres i THX-profilen :) ? I øvrigt ikke overraskket over målingerne.
Brugeravatar
Af Inside
#137200
Super test, det sku rart med gode danske reviews :D Du skriver at buzzing ikke er elimineret men kan ikke høres fra 1-2 meters afstand. Hvad med decideret blæserstøj, hvor gennemtrængende er det?
Af wcc
#137203
pixelstøj omkring bevægende objekter er desværre det samme problem jeg havde på mit vt20 og det er ikke godt, bla. andet derfor jeg solgte det, spændt på at se vt30 selv, for hvis det er lige så slemt som på vt20 så skal jeg ikke have det. synd hvis de ikke har kunne rette de fejl som vt20 havde på deres nye modeller. :o
Af Steen Bay
#137207
Rigtig flot anmeldelse, som deler sol og vind lige mellem plasma og LCD, og med fin fokus på ting som lysstyrke, reflektioner, 'udvaskning', dithering og 'responstid'. Lader til at man for en (relativ) beskeden merpris (2k/3k for 42"/50") med VT30 får ganske meget mere set i forhold til GT30, såsom f.eks. designet (hvis man da synes om det), 2 stk. medfølgende 3D briller, bedre 'pro' kontrastfilter, WiFi modul, indbygget sub-woofer, bedre 3D billedkvalitet og (måske, via 'RGB IRE'?) bedre kalibrerings muligheder. Så forøvrigt lige at priserne hos ppradio.dk for både GT30 og VT30 nu er inklusiv en Panasonic DMP-BDT110 Blu-ray afspiller.

PS - Glemte at nævne den nye elegante fjernbetjening som også følger med VT30, og det forstærker jo blot indtrykket af at GT30 er ret højt prissat i forhold til VT30. Men måske der er håb for ST30 som den nye 'best value' model, da ST30 og GT30 skulle have samme panel og kontrastfilter? Dog, Panasonic har desværre 'glemt' (med fuldt overlæg selvfølgelig) at inkludere THX/ISF på ST30, hvilket er lidt 'uheldigt'.
Senest rettet af Steen Bay 28. apr 2011, 20:54, rettet i alt 1 gang.
Af basse32
#137220
Takker for endnu en god test. :)

Men er ved at være forvirret over at lysstyrken er faldet til 80-90cdm2, det var noget højere på mit gamle px80(120 cirka tror jeg det var)?
Burde vt30 eller gt30 stadig kunne klare sig bedere end px80 i en lys stue, og kan det så betale sig at skifte for at få større tv og mindre reflektioner?

Og så lige til jer alle! Til almindeligt tv brug parabol på 2-2,5m afstand, så er 42 vel maks for at billedet ikke bliver for grynet?
Af noxity
#137286
Jeg har selv 2,5m til mit 40", og jeg vil bestemt ikke under 46" næste gang.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8