Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137353
Inside skrev:Super test, det sku rart med gode danske reviews :D Du skriver at buzzing ikke er elimineret men kan ikke høres fra 1-2 meters afstand. Hvad med decideret blæserstøj, hvor gennemtrængende er det?
Det hørte jeg ikke. Heller ikke selvom vores testrum er lidt hedt her i sommervejret. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137354
Steen Bay skrev:Rigtig flot anmeldelse, som deler sol og vind lige mellem plasma og LCD, og med fin fokus på ting som lysstyrke, reflektioner, 'udvaskning', dithering og 'responstid'. Lader til at man for en (relativ) beskeden merpris (2k/3k for 42"/50") med VT30 får ganske meget mere set i forhold til GT30, såsom f.eks. designet (hvis man da synes om det), 2 stk. medfølgende 3D briller, bedre 'pro' kontrastfilter, WiFi modul, indbygget sub-woofer, bedre 3D billedkvalitet og (måske, via 'RGB IRE'?) bedre kalibrerings muligheder. Så forøvrigt lige at priserne hos ppradio.dk for både GT30 og VT30 nu er inklusiv en Panasonic DMP-BDT110 Blu-ray afspiller.

PS - Glemte at nævne den nye elegante fjernbetjening som også følger med VT30, og det forstærker jo blot indtrykket af at GT30 er ret højt prissat i forhold til VT30. Men måske der er håb for ST30 som den nye 'best value' model, da ST30 og GT30 skulle have samme panel og kontrastfilter? Dog, Panasonic har desværre 'glemt' (med fuldt overlæg selvfølgelig) at inkludere THX/ISF på ST30, hvilket er lidt 'uheldigt'.
Jeg er meget enig i dette.

Mht. THX, så synes jeg bestemt det er værd at tage med. THX giver hvert fald stort set alle brugere en mulighed for at få meget præcise farver, og det er altså et stort plus i dag.

Som jeg vist også fik nævnt i selve testen, så er prisen på VT30 altså noget lavere end da VT20 blev introduceret. Det i sig selv synes jeg er værd at bemærke. Det tegner vel forhåbentlig også godt for dem, som venter til priskonkurrencne bliver lidt hårdere og priserne derfor falder. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137355
Van skrev:TX-P42VT30 er også netop testet hos hdtvtest.co.uk. Link: http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 231092.htm
Som overraskende nok angiver, at VT30 har dårligere sort end VT20. Som jeg har sagt i et par andre tråde, har jeg aldrig været enig i deres proklamation af, at VT20 har stort set perfekt sort. Enten er der noget helt galt med deres måleudstyr eller også pynter de på sandheden.

Jeg kan hvert fald se, at VT30 har dybere sort end VT20 på øjemål.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137356
basse32 skrev:Takker for endnu en god test. :)

Men er ved at være forvirret over at lysstyrken er faldet til 80-90cdm2, det var noget højere på mit gamle px80(120 cirka tror jeg det var)?
Burde vt30 eller gt30 stadig kunne klare sig bedere end px80 i en lys stue, og kan det så betale sig at skifte for at få større tv og mindre reflektioner?

Og så lige til jer alle! Til almindeligt tv brug parabol på 2-2,5m afstand, så er 42 vel maks for at billedet ikke bliver for grynet?
Der kan også godt presses lidt mere lys ud af VT30, men så kommer det på bekostning af andre ting. Husk dog også, at lysstyrken på plasma-Tv er variabel. Det vil sige, at et plasma-Tv sagtens kan gengive høj lysstyrke for den hvide farve i et lille område på skærmen. Men skal der vises hvid på hele skærmens flade, sænkes lysstyrken betydeligt.

Jeg tror dog ikke du vil opleve problemer med at bruge VT30 i din stue, hvis du i dag har PX80.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137357
Mysen skrev:Tak for en god test igen, og med en flot beskrevet oplevelse af reflektioner samt input lag. Jeg har bare lidt svært ved at forstå, hvordan der bliver set på den kalibrerede lysstyrke, for umiddelbart er den jo bare lidt lavere på Panasonics plasmaskærme, men får alligevel et "passende til mørke omgivelser" med på vejen, men slet ikke noget "mørkt når solen skinner".
Jeg havde også glædet mig til at høre noget om den medfølgende autokalibrering, og jeg var temmelig nysgerrig over, hvor godt den virkede. Det var lidt en skam, at I ikke fik de nødvendige gadgets til det.
Ordlyden er måske lidt vag, men med "passende til mørke omgivelser" mener jeg implicit også, at den kan være ldit for lav til meget oplyste rum.

Mht. autokalibreringen, så virker den faktisk meget automatisk - ved blot at smide en måler på og sætte en boks til skærmen. Derefter kører det hele glidende. :)
Jeg så det i London og det er super smart.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137360
basse32 skrev:Venter lige og ser testen herinde af lg pz950 selvom jeg så bliver mere forvirret, er dog nu mere sikker på jeg holder 42+ i tommer og hælder til gt30. Men vi får se og takker for råd forløbigt, troede faktisk ikke folk sad så tæt på tv som mig. :)
Blot en lille opdatering: PZ950 testen begynder jeg på efter testen af Samsung D8005 er afsluttet. Jeg lægger forhåbentlig de sidste hænder på den test i starten af næste uge.
Af darkless
#137386
Rasmus Larsen skrev:
Van skrev:TX-P42VT30 er også netop testet hos hdtvtest.co.uk. Link: http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 231092.htm
Som overraskende nok angiver, at VT30 har dårligere sort end VT20. Som jeg har sagt i et par andre tråde, har jeg aldrig været enig i deres proklamation af, at VT20 har stort set perfekt sort. Enten er der noget helt galt med deres måleudstyr eller også pynter de på sandheden.

Jeg kan hvert fald se, at VT30 har dybere sort end VT20 på øjemål.
Bemærk at de specifikt nævner i deres anmeldelse, at sortniveau er bedre på lidt større plasmafladskærme:
Prior to actually measuring the black level of the TX-P42VT30B, we used past experience and had an educated guess as to where it would rank in terms of black level quality: marginally better than the G30 displays, but not quite as deep as the 50″ VT20 model from last year. Why? Because for whatever reason, the smaller displays in Panasonic’s Plasma ranges seem to have a marginally brighter black than the larger models.
De skriver efterfølgende, at TX-P42VT30 målte en anelse bedre end TX-P42GT30B, selvom de på papiret har samme "Infinite Black Pro" branding. Derudover målte deres 42" VT30 en anelse lysere end den 50" VT20, de anmeldte sidste år. Det passer også fint med deres indledende påstand om, at de store plasmaskærme klarer sig bedre end de små, hvad angår sortmålinger. Dermed kan dette års 50"+ VT30 modeller jo godt matche eller overgå sidste års VT20.
Af basse32
#137394
Nå kom vist til at slette mit indlæg. :(

Men takker lige igen for indput om afstand og størrelse, og har nu gjort noget jeg ikke plejer. Og det er at købe mens skærmene er nye på markedet og dyre, ja jeg bliver sikkert skuffet når alle de andre nye kommer og priserne falder. Men sådan er det jo altid.
Nå imod mine egne love så har jeg købt Panasonic 46gt30 hos JAMAN.DK, som ikke kunne levere 42" pt, men lavede en god pris på 46" istedet.
Af Giffel
#137426
Er der stadig "kun" en tuner i tv'et således at man ikke kan se et program og optage et andet samtidigt?
Af xcardman
#137427
Ja desværre som stort set alle andre tv
Af Sploink
#137448
Rasmus Larsen skrev:
Blot en lille opdatering: PZ950 testen begynder jeg på efter testen af Samsung D8005 er afsluttet. Jeg lægger forhåbentlig de sidste hænder på den test i starten af næste uge.
Er det LED eller plasma udgaven? Begge kommer måske på sitet ? :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8