Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#136734
Testen af Sony EX720 er nu online. EX720 kommer med Bravia Internet Video, USB-optagelse, 3D, MotionFlow XR200 og LED. EX720 kommer også i varianterne kaldet EX723 og EX725 med hhv. DVB-T2 og DVB-S tunere.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1303380348

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af NemliJa
#136736
Fin test, har ventet længe på den! ;)

Så er spørgsmålet bare, om jeg skal slå til, og købe 46" udgaven, eller om jeg skal vente og se hvor gode ord Sharps LE831 får O_O
Af therunemeister
#136738
Det kan være der er et parameter jeg ikke forstår, men er det ikke unfair at sige at det er relativt dyb sort for et edge LED tv når målingen er lavere eller ligeså lav som alle plasma tv i testede sidste år inkl. Panasonics top modeller?. Man må også antage at selve panelet ser sortere ud dagtimerne.
Der er sikkert et parameter jeg ikke lige tænker på, men kan ikke lige regne ud hvad det er.
Af Don Kristensen
#136743
Hvordan er opskaleringen og deinterlacing i forhold til f.eks. Panasonic G20?
Af kakilika
#136745
Én ting der mangles redegørelse for i testen - efter min mening - er, at scanning backlight-systemet gør billedet mørkere. Har selv set dette demonstreret i et Sony Center. Er dette generelt for kant-LED-skærme?

Hvad hvis man ser en 4:3-udsendelse med bjælker i siden, vil et kant-LED være i stand til at generere en helt sort streg i hver side? Har læst om en Samsung-ejer med dette problem.

Har EX720-serien som udgangspunkt ikke Samsung-paneler? Sælgeren i Sony Center fortalte, ar de var informeret om, at hele serien brugte Sharp-paneler. Mener i hvert fald, at 37"-udgaven er et AUO-panel. Er især interesseret i, om ikke 32"-udgaven er et Samsung PVA-panel.

Er også i tvivl om panelet i den anmeldte skærm. Her kan I læse lidt om problemet med MVA-panelerne på 32- og 46"-versionerne af sidste års udgaver: http://www.digitalversus.com/tv-review- ... 16768.html

Tak for testen :)
Af lasseAXS
#136748
Hej.. Mange tak for anmeldelsen1!

Jeg har lige købt det her tv i 40". Eller det var dog 721, med indbygget Wifi..

Valget stod mellem et Samsung UE40C6905 eller det her, mit budget er ca 8000. Da jeg prioriterer DLNA og PVR funktioner højt.

Men desværre syntes jeg, at begge af disse funktioner er implementeret rigtigt dårligt på dette fjernsyn. Mængden af understøttede filformater er meget lille over dlna:

http://support.sony-europe.com/tvhc/faq ... 721&f=dlna

Hvilket vil sige, at stort set alt skal omformateres. Jeg benytter Mac og TvMobili/Vuze dlna server.

Jeg har i hvert fald ikke kunne få denne oversigt til at passe!:

http://support.sony-europe.com/tutorial ... DL-40EX721

Yderligere så er PVR funktionen ubrugelig for mig. På analog siger fjernsynet: "Recording is only available with digital broadcasts" På DVB-C siger det "Recording is only available with digital terrestial television".. Sikke en wild goose hunt!, når jeg har YouSee.. Og kan det virkeligt passe?! Hvad skulle forskellen være?

Jeg har opdateret til nyeste firmware, men uden held. Jeg kunne læse, at sony kommer med en ny firmware snart, så måske de også retter op på dette.. Ringer til dem tirsdag og hører, ellers så må det hedde retur med fjernsynet.
Af PhDream
#136761
therunemeister skrev:Det kan være der er et parameter jeg ikke forstår, men er det ikke unfair at sige at det er relativt dyb sort for et edge LED tv når målingen er lavere eller ligeså lav som alle plasma tv i testede sidste år inkl. Panasonics top modeller?. Man må også antage at selve panelet ser sortere ud dagtimerne.
Enig!
Af Jacob R
#136765
Rasmus nu har du anmeldt det nye EX720 fra Sony.

Hvad ville du vælge .. Det EX720 eller den gamle HX800 ?


Har købt HX800 i 40" i går, men skal retur til butikken da jeg vil have et 46" i stedet for. Er billed kvaliteten bedre på HX800 som ekspedienten i Sony påstår eller er det bare gas for at komme af med den gamle HX800 inden afløseren kommer.
Af barfodcph
#136795
Sony har lovet at komme med en opdatering, så man også kan optage på DVB-C. Opdateringen er lovet til at komme i april, så lad os håbe...
Af Rene
#136802
brug dine egne øjne, når du tester tv. lad være med kun at høre på hvad sælger siger. han har kun et formål, og det er at sælge et tv. når han påstår at det gamle er bedre end det nye, kan det være at, det bare er for at komme af med det gamle. når du ser et tv,lad være med kun at se på de tal og filter det har. brug dine øjne
Af Jacob R
#136807
Rene skrev:brug dine egne øjne, når du tester tv. lad være med kun at høre på hvad sælger siger. han har kun et formål, og det er at sælge et tv. når han påstår at det gamle er bedre end det nye, kan det være at, det bare er for at komme af med det gamle. når du ser et tv,lad være med kun at se på de tal og filter det har. brug dine øjne
Enig. Men kan ikke selv se den store forskel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#136817
kakilika skrev:Én ting der mangles redegørelse for i testen - efter min mening - er, at scanning backlight-systemet gør billedet mørkere. Har selv set dette demonstreret i et Sony Center. Er dette generelt for kant-LED
Hvis du har specifikke ønsker til ting der skal testes for, så skal du huske at fremføre dem i den dedikerede nyhed på forsiden inden vi går igang med testen. vi kan ikke beskrive enhver nuance af problemer, der findes ved alle de mange teknologier som bruges i TV i dag. Hvis vi gjorde det, så ville vi hurtigt hægte en stor del af læserskaren af.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#136818
PhDream skrev:
therunemeister skrev:Det kan være der er et parameter jeg ikke forstår, men er det ikke unfair at sige at det er relativt dyb sort for et edge LED tv når målingen er lavere eller ligeså lav som alle plasma tv i testede sidste år inkl. Panasonics top modeller?. Man må også antage at selve panelet ser sortere ud dagtimerne.
Enig!
Hvorfor er det unfair? Der sammenlignes med andre edge-LED TV, som tradiotionelt set har problemer med at producere helt så dyb sort som eks. Backlit LED. Der tales ikke i generelle termer på kryds af alle teknologier.
Af NemliJa
#136820
Som der blev spurgt i en af kommentarerne til "skærm modtaget", så var der bekymringer om, hvorvidt EX720 "knager" i hht. følgende emne:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=19135

Oplevede du knirkelyde eller andre mislyde, da du testede TV'et, eller var det tavst?

Hvornår regner du med, at der er en test af Sharp LE830 klar?

Regner nemlig med, at jeg vælger et af de 2 TV'er ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7