Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af michelskovbo
#137310
Feierskov skrev: Deraf formuleringen "i de fleste 2010 modeller" :)
Som så dækker EX500, EX700, EX710 og NX700.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137337
therunemeister skrev:Det kan være der er et parameter jeg ikke forstår, men er det ikke unfair at sige at det er relativt dyb sort for et edge LED tv når målingen er lavere eller ligeså lav som alle plasma tv i testede sidste år inkl. Panasonics top modeller?. Man må også antage at selve panelet ser sortere ud dagtimerne.
Der er sikkert et parameter jeg ikke lige tænker på, men kan ikke lige regne ud hvad det er.
Der er et par faktorer, der skal tænkes ind i sammenligningen. Den dybe sort nås jo først ved relativ lav lysstyrke og hvis man skruer op, så forværres sort også. Grunden til at jeg ikke direkte sidestiller f.eks. EX720 med f.eks. plasma-Tv, der måles til samme dybde, er den ujævn fordeling af lyset på EX720, som jo har betydning for dybden i den sorte farve. Vi tager målingen af sort på midten af skærmen, men hvis det skulle være helt korrekt burde vi jo tage den over en række punkter og angive enten en middelværdi eller et interval.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137338
Don Kristensen skrev:Hvordan er opskaleringen og deinterlacing i forhold til f.eks. Panasonic G20?
Jeg synes G20 er bedre på dette punkt - hvert fald som en overordnet betragtning for SD-billedkvaliteten.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137339
kakilika skrev:Én ting der mangles redegørelse for i testen - efter min mening - er, at scanning backlight-systemet gør billedet mørkere. Har selv set dette demonstreret i et Sony Center. Er dette generelt for kant-LED-skærme?

Hvad hvis man ser en 4:3-udsendelse med bjælker i siden, vil et kant-LED være i stand til at generere en helt sort streg i hver side? Har læst om en Samsung-ejer med dette problem.

Har EX720-serien som udgangspunkt ikke Samsung-paneler? Sælgeren i Sony Center fortalte, ar de var informeret om, at hele serien brugte Sharp-paneler. Mener i hvert fald, at 37"-udgaven er et AUO-panel. Er især interesseret i, om ikke 32"-udgaven er et Samsung PVA-panel.
Ja, scanning backlight gør at billedet bliver mørkere, men man kan kompensere ved at øge lysstyrken lidt. Det er generelt for Edge LED skærme, men opstår også på LCD-TV med bagbelyst LED.

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål om 4:3?

Sony benytter både Samsung SPVA, Sharps ASV og AUOs MVA paneler lidt på skift. Det kan også variere indenfor samme modelserie, selvom det dog er sjældent.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137340
lasseAXS skrev:Men desværre syntes jeg, at begge af disse funktioner er implementeret rigtigt dårligt på dette fjernsyn. Mængden af understøttede filformater er meget lille over dlna:

http://support.sony-europe.com/tvhc/faq ... 721&f=dlna

Hvilket vil sige, at stort set alt skal omformateres. Jeg benytter Mac og TvMobili/Vuze dlna server.

....

Yderligere så er PVR funktionen ubrugelig for mig. På analog siger fjernsynet: "Recording is only available with digital broadcasts" På DVB-C siger det "Recording is only available with digital terrestial television".. Sikke en wild goose hunt!, når jeg har YouSee.. Og kan det virkeligt passe?! Hvad skulle forskellen være?
Har du prøvet f.eks. Twonky som DLNA-program? Jeg ved at de gamle Sony skærme kun ville acceptere en rækek formater, hvis man anvendte Twonky.

Mht. PVR, så var jeg ikke klar over dette. Det lyder noget underligt. Jeg har jo ikke kabel-tv her i testlokalet, så jeg stødte ikke på problemet. Det virkede nemlig fint her med DVB-T. Du må endelig lige holde os opdateret, hvis du taler med Sony.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137341
Jacob R skrev:Rasmus nu har du anmeldt det nye EX720 fra Sony.

Hvad ville du vælge .. Det EX720 eller den gamle HX800 ?


Har købt HX800 i 40" i går, men skal retur til butikken da jeg vil have et 46" i stedet for. Er billed kvaliteten bedre på HX800 som ekspedienten i Sony påstår eller er det bare gas for at komme af med den gamle HX800 inden afløseren kommer.
Er prisen den samme? Jeg synes HX800 har nogle forcer, men hvis du også påtænker at bruge 3D, så synes jeg du skal gå efter EX720. I mit hoved er EX720 et lidt bedre valg, hvis prisen er den samme.
Senest rettet af Rasmus Larsen 29. apr 2011, 11:07, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137342
NemliJa skrev:Som der blev spurgt i en af kommentarerne til "skærm modtaget", så var der bekymringer om, hvorvidt EX720 "knager" i hht. følgende emne:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=19135

Oplevede du knirkelyde eller andre mislyde, da du testede TV'et, eller var det tavst?

Hvornår regner du med, at der er en test af Sharp LE830 klar?

Regner nemlig med, at jeg vælger et af de 2 TV'er ;)
Nej, det oplevede jeg ikke :)
Mange Tv kan knage lidt, hvis de har været tændt i lang tid (og derfor er varme) og dernæst slukkes (og plastikken derved køler ned). I brug oplvede jeg dog intet - jeg sidder ved siden af testrummet med åben dør, og jeg hørte heller ikke noget efter jeg slukkede Tv'et :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137343
NemliJa skrev:Hvornår regner du med, at der er en test af Sharp LE830 klar?

Regner nemlig med, at jeg vælger et af de 2 TV'er ;)
Jeg glemte lige denne:

Jeg har endnu ikke modtaget LE831 (husk at den danske hedder LE831) endnu. Jeg håber at modtage det indenfor et par uger.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137344
PhDream skrev:Jeg håber min kritik fremstår som konstruktiv. :) Jeg har stor respekt for den tid og energi, der bliver lagt i at lave disse anmeldelser. Jeg ser dog gerne, at anmeldelserne bliver lidt mere nuancerede, og at man giver ros, uden forbehold, når det er fortjent - sortniveau på 0,03 cd/m2 er fantastisk for et hvilket som helst tv, uanset teknologi.
Jeg prøver så vidt muligt at lave nogle neutrale sammenligninger. Det er dog svært at rumme hele markedet som reference. Som jeg skrev i et tidligere indlæg synes jeg dog ikke man kan tale om sort på Edge LED modeller uden også at tale om lysets fordeling på skærmen. Det var en af grundene til at jeg flette den lille kommentar ind omkring "for et Edge LED baseret Tv". :)

Meningen med anmelelser er dog, at de primært skal fremstå som enkeltanmeldelser. Jeg ved godt at jeg selv smider en del sammenligninger ind, men det er primært gjort fordi visse brugere kommer med konkrete ønsker. Som udgangspunkt skulle vores testmetodik jo gerne gøre, at brugere selv kunne sammenligne to forskellige Tv på en række parametre ud fra to forskellige anmeldelser. Jeg kunne måske godt bruge konklusionen til at perspektivere lidt mere i forhold til markedet, og det skal jeg gerne give en tanke eller to i fremtiden. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137345
xcardman skrev:du kan ikke sammenligne et plasma og lcd tv

ja 0.03 er fint og med local dimming har du nul

men hvorfor er det så stadig grå, hvis man ikke sidder lige for
Dette er i øvrigt også en vigtig pointe i forhold til sortniveau på LCD-TV, som xcardman nævner. Fra siderne falder dybden i sort jo ofte ret synligt. Ikke at det ændrer på noget i forhodl til målingen, men det er da med til at putte en dæmper på hvilken grad af roser, der deles ud.
#137346
reslfj skrev:
Rasmus Larsen skrev:Testen af Sony EX720 er nu online.....EX720 kommer også i varianterne kaldet EX723 og EX725 med hhv. DVB-T2 og DVB-S tunere.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor du angiver DVB-S , når denne model faktisk har en DVB-S2 tuner indbygget.

Det er dog i stigende grad nødvendigt med en DVB-S2 modtager, hvis man modtager fra satellit.

Fra manualen: "Satellite: DVB-S/DVB-S2"
http://pdf.crse.com/manuals/4269996E31.pdf

Lars :) (der går ind for absolut nøjagtige spec's)
Hehe, ja jeg tror vi har haft denne diskussion før. Jeg har som sådan altid ladet DVB-S2 blive dækket ind under DVB-S på fladskærme. De fleste folk har bare ikke nogen direkte reference til DVB-S2, så derfor lyder det som "fremtidssnak", når DVB-T2 debatten hænger i baghovedet. :)
#137347
sumus skrev:Hej Rasmus
Hvor blev ex500 testen af..??
Fik extrabladet eneret til den da i lavede den for dem?Tror der er mange der gerne ville ha læst den. kunne du ikke smide din fulde kalibrering af skærmen her på forum, så alle os med den "gamle ex500" havde nogle tal at kalibrere efter....
Jeg havde den desværre så kort tid, at jeg ikke nåede at lave en FlatpanelsDK anmeldelse af skærmen. :((
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137348
NemliJa skrev:Ud over de to ting, jeg har spurgt om (og som ikke er besvaret, snøft), kom jeg til at tænke på, om det er muligt, at bladre mellem undersider i tekst-tv, eller om de skifter automatisk?
Det fik jeg desværre ikke tjekket - beklager.

EDIT: Jeg kan se, at andre brugere bekræfter, at det kan lade sig gøre :)
Af NemliJa
#137366
Tak for de gode svar! Jeg glor videre på mit gamle CRT lidt endnu, og så ser jeg frem til en test af LE831, som virker meget spændende - desværre bare uden PVR, åbenbart ::l
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7