Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
#136855
det er nok pga. betragtningsvinklerne at der henvises til at sortniveau ikke er på højde med de bedste plasma....

syntes det er ærgeligt at sony ikke laver bedre forudindstillede billedprofiler. og at man ikke ka bruge scanning backlight uden indsættelse af kunstige billeder.
har set sony's 100hz på w500 og syntes bestemt det gjorde bevægelserne kunstige og helt forkerte, mindst lige så slemt som IFC på G20....
#136867
Rasmus Larsen skrev:Testen af Sony EX720 er nu online.....EX720 kommer også i varianterne kaldet EX723 og EX725 med hhv. DVB-T2 og DVB-S tunere.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor du angiver DVB-S , når denne model faktisk har en DVB-S2 tuner indbygget.

Det er dog i stigende grad nødvendigt med en DVB-S2 modtager, hvis man modtager fra satellit.

Fra manualen: "Satellite: DVB-S/DVB-S2"
http://pdf.crse.com/manuals/4269996E31.pdf

Lars :) (der går ind for absolut nøjagtige spec's)
Af Steen Bay
#136868
THM skrev:det er nok pga. betragtningsvinklerne at der henvises til at sortniveau ikke er på højde med de bedste plasma....
Måske ja, og betragtningsvinklerne er bestemt også relevante i den samlede bedømmelse, men der er mange andre ting som vel ideelt set burde tages i betragtning når der snakkes sortniveau. For eksempel, så er de 0.03 cd/m2 på EX720 målt ved en lysstyrke på 116 cd/m2, hvilket betegnes som "optimalt til mørke omgivelser", mens det samme sortniveau på GT30 blev målt ved en lysstyrke på kun 82 cd/m2, og hvis sortniveauet på EX720 var blevet målt ved den samme lave lysstyrke, så er det vel en rimelig formodning at det ville have været endnu lavere.

En kalibreret lysstyrke på 80-90 cd/m2 er et typisk niveau for Panasonic's bedre plasma TV, men hvis 116 cd/m2 er "optimalt til mørke omgivelser", så må 80-90 cd/m2 vel være en del mindre end det optimale, selv ved en dæmpet aftenbelysning, og det er en af de ting som der måske nok kunne fokuseres lidt mere på når der snakkes plasma vs LCD. Og ligeledes, så er det vel også relevant hvordan sortniveauet påvirkes af belysningen i rummet. Her synes LCD generelt at have en fordel, fordi LCD's højere lysstyrke gør det mulight at benytte et mere effektivt kontrastfilter, hvilket modvirker 'udvaskning' af sort i lyse rum (derudover er der så også eventuelle spejlinger/reflektioner grundet blanke overflader, men da mange LCD TV i dag også har glasfront, så er det ikke længere et specielt problem for plasma TV).
Af NemliJa
#136869
Mit indlæg Fre 22. apr 2011, 15:35:

Mislyde på EX720? Tidsperspektiv på anmeldelse af LE830?

PFT! :)
#136875
reslfj skrev:
Rasmus Larsen skrev:Testen af Sony EX720 er nu online.....EX720 kommer også i varianterne kaldet EX723 og EX725 med hhv. DVB-T2 og DVB-S tunere.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor du angiver DVB-S , når denne model faktisk har en DVB-S2 tuner indbygget.

Det er dog i stigende grad nødvendigt med en DVB-S2 modtager, hvis man modtager fra satellit.

Fra manualen: "Satellite: DVB-S/DVB-S2"
http://pdf.crse.com/manuals/4269996E31.pdf

Lars :) (der går ind for absolut nøjagtige spec's)

Sony 46EX720 (testet model) har ikke DVB-S2 modtager. Det fremgår også fra sonys egen hjemmeside.

http://www.sony.dk/product/t46-ex-series/kdl-46ex720
Af sumus
#136877
Hej Rasmus
Hvor blev ex500 testen af..??
Fik extrabladet eneret til den da i lavede den for dem?Tror der er mange der gerne ville ha læst den. kunne du ikke smide din fulde kalibrering af skærmen her på forum, så alle os med den "gamle ex500" havde nogle tal at kalibrere efter....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#136894
Ex500 blev leveret tilbage før den kunne komme hele møllen igennem til vore tests her på siden. Der blev ikke nedskrevet indstillinger til skærmen.
Af THM
#136911
Steen Bay skrev:
THM skrev:det er nok pga. betragtningsvinklerne at der henvises til at sortniveau ikke er på højde med de bedste plasma....
Måske ja, og betragtningsvinklerne er bestemt også relevante i den samlede bedømmelse, men der er mange andre ting som vel ideelt set burde tages i betragtning når der snakkes sortniveau. For eksempel, så er de 0.03 cd/m2 på EX720 målt ved en lysstyrke på 116 cd/m2, hvilket betegnes som "optimalt til mørke omgivelser", mens det samme sortniveau på GT30 blev målt ved en lysstyrke på kun 82 cd/m2, og hvis sortniveauet på EX720 var blevet målt ved den samme lave lysstyrke, så er det vel en rimelig formodning at det ville have været endnu lavere.

En kalibreret lysstyrke på 80-90 cd/m2 er et typisk niveau for Panasonic's bedre plasma TV, men hvis 116 cd/m2 er "optimalt til mørke omgivelser", så må 80-90 cd/m2 vel være en del mindre end det optimale, selv ved en dæmpet aftenbelysning, og det er en af de ting som der måske nok kunne fokuseres lidt mere på når der snakkes plasma vs LCD. Og ligeledes, så er det vel også relevant hvordan sortniveauet påvirkes af belysningen i rummet. Her synes LCD generelt at have en fordel, fordi LCD's højere lysstyrke gør det mulight at benytte et mere effektivt kontrastfilter, hvilket modvirker 'udvaskning' af sort i lyse rum (derudover er der så også eventuelle spejlinger/reflektioner grundet blanke overflader, men da mange LCD TV i dag også har glasfront, så er det ikke længere et specielt problem for plasma TV).
mener dog stadig at en lysstyrke på 80-90 cd/m2 er rigeligt til dæmpet aftenbelysning, selv i dagslys kan det være nok især hvis man ser alm. tv programmer og solen ikke står ind ad nogle vinduer. ved mørke film dæmper jeg stuebelysningen yderligere.
mht sortniveauet har du da en pointe i at man muligvis kan få endu dybere sort på EX720
Af NemliJa
#137105
Ud over de to ting, jeg har spurgt om (og som ikke er besvaret, snøft), kom jeg til at tænke på, om det er muligt, at bladre mellem undersider i tekst-tv, eller om de skifter automatisk?
Af kakilika
#137113
NemliJa skrev:Ud over de to ting, jeg har spurgt om (og som ikke er besvaret, snøft), kom jeg til at tænke på, om det er muligt, at bladre mellem undersider i tekst-tv, eller om de skifter automatisk?
På EX500 er det muligt at skifte mellem undersider, så mon ikke også, at det gælder EX720?

Synes heller ikke, at jeg har fået mange svar på mine spørgsmål på det seneste, måske fordi de fleste omhandler Sony. Tror folk er mere fokuseret på Panasonic og Samsung - sidstnænvte i særdeleshed.
Af Feierskov
#137211
Vedr. PVR
Sony så sig nødsaget til at sende dette TV på markedet med en software der ikke har åbnet for alle muligheder i TV'et. Dette betyder at PVR ikke vil være tilgængelig (ligesom Rasmus nævner det er tilfældet med smartphone kontrol) før næste softwareopdatering i maj.

Tekst TV
jeg kan bekræfte at man bladrer i tekst tv undersider ligesom på tidligere Sony modeller blot ved tryk på piletasterne.

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem så jeg beklager hvis dette er gentagelser.
Af Feierskov
#137212
Jacob R skrev:Rasmus nu har du anmeldt det nye EX720 fra Sony.

Hvad ville du vælge .. Det EX720 eller den gamle HX800 ?

Har købt HX800 i 40" i går, men skal retur til butikken da jeg vil have et 46" i stedet for. Er billed kvaliteten bedre på HX800 som ekspedienten i Sony påstår eller er det bare gas for at komme af med den gamle HX800 inden afløseren kommer.
Jeg tillader mig at svare på dette selvom spørgsmålet var rettet til Rasmus.

Det er svært at finde fordele ved HX800 frem for EX720.

Det - HX800 - er et 200 Hz som reducerer cross-talk ved 3D og kan være en fordel ved fx. sport eller naturudsendelser med panorering, men jeg tvivler på der er stor forskel fra dette til en 100 Hz med scanning backlight.
Der er tale om samme paneltype (deep black panel) i begge modeller.
EX720 har bedre billedforbedring, pænere/slankere design og langt flere features og prisen er næsten ens specielt hvis der tages højde for at der skal ekstern 3D sensor til HX800.

Min vurdering: Køb kun HX800 hvis 200 Hz er af højeste prioritet.
Senest rettet af Feierskov 27. apr 2011, 18:17, rettet i alt 1 gang.
Af Novatic
#137218
Feierskov skrev:
Jacob R skrev:Rasmus nu har du anmeldt det nye EX720 fra Sony.

Hvad ville du vælge .. Det EX720 eller den gamle HX800 ?

Har købt HX800 i 40" i går, men skal retur til butikken da jeg vil have et 46" i stedet for. Er billed kvaliteten bedre på HX800 som ekspedienten i Sony påstår eller er det bare gas for at komme af med den gamle HX800 inden afløseren kommer.
Jeg tillader mig at svare på dette selvom spørgsmålet var rettet til Rasmus.

Det er svært at finde fordele ved HX800 frem for EX700.

Det - HX800 - er et 200 Hz som reducerer cross-talk ved 3D og kan være en fordel ved fx. sport eller naturudsendelser med panorering, men jeg tvivler på der er stor forskel fra dette til en 100 Hz med scanning backlight.
Der er tale om samme paneltype (deep black panel) i begge modeller.
EX720 har bedre billedforbedring, pænere/slankere design og langt flere features og prisen er næsten ens specielt hvis der tages højde for at der skal ekstern 3D sensor til HX800.

Min vurdering: Køb kun HX800 hvis 200 Hz er af højeste prioritet.
Mellem HX800-EX700 vinder HX.

Mellem HX800-EX720 vil jeg tro EXen er overlegen, grundet den er en generation nyere.
Af Feierskov
#137219
Mellem HX800-EX700 vinder HX.

Mellem HX800-EX720 vil jeg tro EXen er overlegen, grundet den er en generation nyere.
Der skulle naturligvis have stået EX720 begge stedet i min post, det er hermed rettet. Tak fordi du fangede den :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7