Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Feierskov
#137492
opensteel skrev:Hej Rasmus.

Hvis du stadig har tv'et, kan du så ikke se om du kan få vist tekst-tv på de digitale kanaler. Jeg kan sgudde få det til at virke...

Og undertekster på de digitale kanaler virker heller ikke, menmindre de er hardcoded... øv!
Jeg har tidligere hørt om én der ligeledes havde problemer med text-TV og undertekster samt menusprog. I det tilfælde var der tilsyneladende tale om at TV'et var leveret med udenlandsk software og derfor heller ikke indeholdt de nordiske sprog. Hvis det er tilfældet ville jeg nok reklamere over apparatet.
Af opensteel
#137493
Yes. Efter at have snakket med Sony sagde de også at jeg skulle skifte sprog til dansk, og land til Danmark.

Jeg mente dog ikke at den mulighed havde været der, men nu checker jeg i aften.

Kan jeg ikke vælge dansk, så må de får det retur i Elgiganten.

Men det er underligt - for Sony-manden sagde at alle tv i Europa skulle være ens, men jeg checker i aften og vender tilbage...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#137572
Hvis TV'et ikke er opsat som nyt - det kan evt. have været pakket op af en anden før du fik det - så kan det tænkes, at du slet ikke har haft mulighed for at foretage de indledende indstillinger, som man præsenteres for første gang TV'et tændes. Prøv at gendanne til fabriksindstillingerne og se om det ikke giver pote.
Af Jacob R
#137576
Feierskov skrev:
Jacob R skrev:Rasmus nu har du anmeldt det nye EX720 fra Sony.

Hvad ville du vælge .. Det EX720 eller den gamle HX800 ?

Har købt HX800 i 40" i går, men skal retur til butikken da jeg vil have et 46" i stedet for. Er billed kvaliteten bedre på HX800 som ekspedienten i Sony påstår eller er det bare gas for at komme af med den gamle HX800 inden afløseren kommer.
Jeg tillader mig at svare på dette selvom spørgsmålet var rettet til Rasmus.

Det er svært at finde fordele ved HX800 frem for EX720.

Det - HX800 - er et 200 Hz som reducerer cross-talk ved 3D og kan være en fordel ved fx. sport eller naturudsendelser med panorering, men jeg tvivler på der er stor forskel fra dette til en 100 Hz med scanning backlight.
Der er tale om samme paneltype (deep black panel) i begge modeller.
EX720 har bedre billedforbedring, pænere/slankere design og langt flere features og prisen er næsten ens specielt hvis der tages højde for at der skal ekstern 3D sensor til HX800.

Min vurdering: Køb kun HX800 hvis 200 Hz er af højeste prioritet.
Nu havde ingen desværre svaret inden jeg var ude og købe. Så valget faldt på 46-HX800 pga 2000 i difference på prisen (11000 for ex721 og 10000 for HX800 inklusiv Transmitter og 2 stk 3D Briller) Dvs vil sige cirka 2000 kr i prisforskel.

Jeg har ingen forventninger om at skulle bruge internet på fjernsynet nu eller i fremtiden, da jeg har IPAD jeg kan lege med hvis jeg keder inde i stuen. Og så er jeg enormt glad for Fodbold i TV .. Så .. Ved ikke om jeg har købt det rigtige. Men billedmæssigt synes jeg at det gør det rigtigt godt også med SD billed kvalitet.

Design mæssigt er det jo altid en smagssag. Ville da gerne have haft at det var en lille smule tyndere, men købte Sonys originale wire beslag for 700 kr. Så fra væg og ud fylder fjernsynet 8 cm inklusive beslag, hvilket er okay synes jeg.
Af opensteel
#137577
Jeg har gendannet fabriskindstillinger, men ligemeget hjælper det. Den kan ikke finde nogen af de nordiske lande og heller ikke dansk, norsk eller svensk under sprog.

Jeg har snakket med Sony og jeg var åbenbart ikke den eneste med denne fejl. De vil forsøge at løse det med en patch som jeg kan smide ind på fjernsynet.

Jeg kunne ogsa tage chancen og køre tilbage til Elgiganten og få en bytter, men det kan også resultere i præcis det samme og så har jeg haft en masse bøvl. Jeg beholder tv'et, og håber at de får det løst indenfor overskuelig fremtid. Det holder jo ikke at der ikke er tekster på de digitale kanaler...
Af nitrotg
#139234
Jeg har selv lige fået dette tv. Der er dog et par ting som jeg ikke helt kan finde svar på som nogen herinde måske ved noget om

1. Skype.. Kan det bruge hvilken som helst webcam eller skal det være sony eget?

2. Trackid har jeg aldrig fået til at virke.. Skriver hele tiden server error.. Alt andet internet virker fint på tvet.. Måske fordi jeg bruger selector at den så ikke kan "scanne" lydkilden?

3. Noget nyt info ang det der display 2 remote som der bliver beskrevet? Kan intet finde om det på nettet.. Kunne dog være en fed ting at få :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#139855
nitrotg skrev:Jeg har selv lige fået dette tv. Der er dog et par ting som jeg ikke helt kan finde svar på som nogen herinde måske ved noget om

1. Skype.. Kan det bruge hvilken som helst webcam eller skal det være sony eget?

2. Trackid har jeg aldrig fået til at virke.. Skriver hele tiden server error.. Alt andet internet virker fint på tvet.. Måske fordi jeg bruger selector at den så ikke kan "scanne" lydkilden?

3. Noget nyt info ang det der display 2 remote som der bliver beskrevet? Kan intet finde om det på nettet.. Kunne dog være en fed ting at få :)
1. Jeg er ret sikker på, at du skal bruge Sonys eget.

2. Det kan muligvis have noget at gøre med at Sony Qriocity er nede efter de mange hacker-angreb på Sony. Jeg ved ikke om Track ID styres af samme servere, men det er da en mulighed.

3. Jeg har ikke hørt noget nyt endnu. Sony siger, at der kommer en opdatering på et tidspunkt, men vi er vist over den sidst udmeldte dato. Jeg prøver at spørge i forbindelse med at jeg modtager det næste Tv fra Sony inden længe :)
Af henriksen78
#140506
Jeg var i expert idag, hvor jeg så denne model.

må sige at jeg er skuffet. det laggede meget ved den HD video der blev spillet.
Den havde også er tydeligt blålig/lilla skær.

sælger (som jeg opfatter som ok kompetent) frarådede det ligefrem. han var selv skuffet og skulle have haft en diskution med en sony mand om det. det endte med at sony manden måtte komme ud for med egne øjne at se problemet. de skulle have brugt nogle timer på at lege med indstillinger uden at det kunne blive bedre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#140509
Som det fremgår af vores anmeldelse, så er det muligt at få et neutralt billede på skærmen, men det kommer ikke flyvende af sig selv blot ved at man forsøger at hive i nogle tilfældige håndtag.

Hvis der er hak i bevægelserne, så kan det også skyldes kildematerialet og den fordeler-boks som butikkerne benytter.
Af torlovin
#142340
henriksen78 skrev: må sige at jeg er skuffet. det laggede meget ved den HD video der blev spillet.
Den havde også er tydeligt blålig/lilla skær.
Jeg har hatt en 55EX720 i tre uker og irriterer meg også over dette blå/grå skjæret. Noen som vet om dette kun er på Sonys EX-serie? Og om det er mulig å justere seg bort fra dette?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142529
torlovin skrev:
henriksen78 skrev: må sige at jeg er skuffet. det laggede meget ved den HD video der blev spillet.
Den havde også er tydeligt blålig/lilla skær.
Jeg har hatt en 55EX720 i tre uker og irriterer meg også over dette blå/grå skjæret. Noen som vet om dette kun er på Sonys EX-serie? Og om det er mulig å justere seg bort fra dette?
Det burde bestemt være muligt at kalibrere sig ud af. Har du prøvet de indstillinger, som bliver foreslået her i tråden? De bør umiddelbart også fungere til 55-tommer modellen - dog med forbehold for små ændringer i RGB-værdierne.

Hvis du primært oplever det blålige skær på de mørke farver, så prøv at se om du kan korrigere det med RGB offset indstillingerne og hvis det primært er på de lysere farver, så se om det ændrer noget at justere på RGB gain indstillingerne.
Af torlovin
#142568
Rasmus Larsen skrev:
torlovin skrev:
henriksen78 skrev: må sige at jeg er skuffet. det laggede meget ved den HD video der blev spillet.
Den havde også er tydeligt blålig/lilla skær.
Jeg har hatt en 55EX720 i tre uker og irriterer meg også over dette blå/grå skjæret. Noen som vet om dette kun er på Sonys EX-serie? Og om det er mulig å justere seg bort fra dette?
Det burde bestemt være muligt at kalibrere sig ud af. Har du prøvet de indstillinger, som bliver foreslået her i tråden? De bør umiddelbart også fungere til 55-tommer modellen - dog med forbehold for små ændringer i RGB-værdierne.

Hvis du primært oplever det blålige skær på de mørke farver, så prøv at se om du kan korrigere det med RGB offset indstillingerne og hvis det primært er på de lysere farver, så se om det ændrer noget at justere på RGB gain indstillingerne.
Tusen takk for svar. Prøvde innstillinger som er foreslått på både flatpanelshd.com og et annet forum. Justerte RGB Gain og RGB Bias og kjøpte til og med Monsters HDTV Calibration Wizard DVD til 400 kr uten at jeg fikk det til å hjelpe. Så i går ble TVen tilbakelevert til Elkjøp (Samme som Elgiganten), da jeg kun hadde et par dager igjen av de 30 dagene med fri returett som vi har i Norge
Af Beano
#142639
Er der testet for inputlag på EX720?

Syntes ikke jeg kunne se det i anmeldelsen.


/B
Af Isac T
#143581
Thanks for a great web page!

I read a review on www.hdtvtest.co.uk where they said the input lag on the KDL40EX723 was only 21ms compared to a crt... Do you think their tests are to be trusted, because if so it seems this TV is the one i'm getting.

Sorry for using english, but i thought maybe that would be better than swedish. Please answer in danish if you want :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7