Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af oOFSOo
#158558
Rasmus Larsen skrev:
torlovin skrev:
henriksen78 skrev: må sige at jeg er skuffet. det laggede meget ved den HD video der blev spillet.
Den havde også er tydeligt blålig/lilla skær.
Jeg har hatt en 55EX720 i tre uker og irriterer meg også over dette blå/grå skjæret. Noen som vet om dette kun er på Sonys EX-serie? Og om det er mulig å justere seg bort fra dette?
Det burde bestemt være muligt at kalibrere sig ud af. Har du prøvet de indstillinger, som bliver foreslået her i tråden? De bør umiddelbart også fungere til 55-tommer modellen - dog med forbehold for små ændringer i RGB-værdierne.

Hvis du primært oplever det blålige skær på de mørke farver, så prøv at se om du kan korrigere det med RGB offset indstillingerne og hvis det primært er på de lysere farver, så se om det ændrer noget at justere på RGB gain indstillingerne.
Jeg har købt et 46EX724 og kalibreret det efter indstillingerne i testen.
Det går fint til og med Detail/Edge, men hvor indstiller man RGB-værdierne?

Tak for en god test.
Af Daxter
#159984
Har lige samme spørgsmål. Da jeg tit spiller på min
xbox. Har jeg læst på Sony's hjemmeside at der
skulle være billed instillinger der hedder
"Levende/standard/brugerdefineret/foto-levende/foto-standard/foto-original/foto-brugerdefineret/biograf/spil-standard/spil-original/grafik/sport/animation"

Hvor finder jeg dem?
Kan simpelthen ikke regne det ud og brugermanualen hjælper ikke særlig meget ;;)
Du skal finde den knap der hedder "Scene" på din fjernbetjening. Derfra kan du Vælge "Spil" osv. på en lang liste. Et godt udgangs punkt er, tryk på "Scene" vælg "Game/spil", derefter tryk "Options" på fjenbetjening og "Picture" vælg "Picture Mode" og "Game-Original" Så har du ihvertfald det mindste "input-lag" du kan få, altså bedste spil udgangspunkt til skærmen.

Derefter Kan du (mest for nørder) trykke på "Home" og gå 2 klik til højre for at komme ind i "Display" menu hvor du så kan dykke videre ned i (på engelsk på mit menu sprog) Picture, 3D settings, Screen, Video Input. Derfra kan du justere farge matrix, om skærmen skal køre HDMI output FULL hvis din Xbox er sat til "Expanded" osv. Skærmen kan det hele, men det tager lidt tid at sætte sig ind i alt.
Af Olaf.dk
#161999
Torben Rasmussen skrev:Hvis TV'et ikke er opsat som nyt - det kan evt. have været pakket op af en anden før du fik det - så kan det tænkes, at du slet ikke har haft mulighed for at foretage de indledende indstillinger, som man præsenteres for første gang TV'et tændes. Prøv at gendanne til fabriksindstillingerne og se om det ikke giver pote.
Hej Torben,

Kan du huske/forklare hvordan man gendanner fabriksinstillingerne på dette TV (Sony KDL46EX720/KDL46EX723)?

Mvh, Olaf
Af toleiko
#162071
Hejsa,

har just købt mig 46EX723 efter at have set anmeldesen på dette fora. Godt arbejde og jeg er super tilfreds med mit nye TV.

Men men ... Hvad er egentlig kravet til storage enheden der skal bruges til HDD optageren? Jeg har en 32 GB Verbatim USB nøgle, men fjernsynet vil ikke optage mine HD kanaler? Dvs. den optager ca. 1 sek hvorefter den afbryder. De andre kanaler virker perfekt.

Jeg har ikke haft held med at finde ud af hvilke specifikationer USB storage skal have, så håber I kan hjælpe med en forhåbentlig billig løsning på denne problemstilling. Det ville jo være ærgeligt at jeg køber mig en anden USB enhed og det så viser sig at den heller ikke virker.
Af dknia
#162658
Hejsa.

Anmelselsens standardsettings var ikke helt i øjet på den model jeg købte til min mor i 40" primo januar 2012. Personer så grønlige ud i ansigtet - måske er der en eller flere komponenter der er blevet udskiftet/opdateret i senere produktionsserier.

Anyway - disse settings virkede rigtigt godt på min mors KDL40EX723:

Billedfunktion: Standard
Næste linie: [helt hvid bjælke jeg ikke kan se på det foto jeg tog af settings]
Kontrast: 89
Lys: 57
Farvemætning: 50
Farvebalance: 0
Skarphed: Nej (tror jeg)
Farve temperatur: Neutral
Støj reduktion: Fra
Mpeg-støjreduktion: Fra
Motionflow: Standard
Film-tilstand: Auto 1
Sort korrigering: Fra
Avanc. kontrastforbedring: Fra
Gamma: 0
Klar hvid: Fra
Levende farver: Lav
Detaljeforbedring: Fra
Hudtonekorrektion: Fra

Som altid kan det være at dit TV eller din smag er til noget andet, så det er bare et forslag...
O_O
Brugeravatar
Af Wacky
#163010
Jeg har lige fået et KDL-46EX720 og ville prøve at bruge youtube funktionen.

Selve app'en virker også fint, men jeg kan på ingen måde logge på min youtube konto. Jeg har forsøgt både med mit youtube login, og min tilknyttede gmail konto.

Andre der har haft samme problem, og evt. har fundet en løsning?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7