Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chabar
#136278
Jeg må sige jeg er positivt overrasket over det her Toshiba TV. God, gennemført anmeldelse som altid Rasmus - godt arbejde.

Hvordan vil du placere det i forhold til konkurrenternes TV? Her tænker jeg specielt på Samsungs og LGs top 2-3 modeller.

Er der mulighed for at du kan få Toshibas CEVO TV hjem til test? ZL1 mener jeg det hedder. Det lyder utrolig spændende med Cell processoren og kommer med LED backlight i stedet for Edge LED. Det bliver vist godt nok urimelig dyrt (5000$ synes jeg at huske?), men derfor kan det jo godt være relevant, hvis det er pengene værd.

-Edit: Jeg synes det er skuffende at Toshiba ikke følger med konkurrenterne mht. Smart-TV. Et TV med tilpas god billedkvalitet og gennemført Smart-TV funktion kunne godt få mig til at skifte mit Pioneer ud.
Af xcardman
#136282
forstå bare ikke nogen kunne finde på og købe et tv med ujævn lys
har selv et sony w5000 i mit køkken, men det er ikke mit primær tv
så det kan jeg nognelunde leve med

men som ens primær tv, forstå jeg bare ikke nogen kan leve med det
det har de fleste lcd tv desværre
Af Mysen
#136283
Tak for endnu en test.

Det er nu noget pebret, synes jeg, når nu der er edge led og lider så meget af clouding, som det gør.

Jeg undrer mig lidt over over strømforbruget. Du sænker lysstyrken ret betydeligt ved kalibrering, og alligevel øges strømforbruget?
Af basse32
#136285
Tak for endnu en god test. :)

Jeg er stadig interesseret men en anelse bekymret, mest manglende smart og usb optage til harddisk. mener dog at have læst det skulle køre godt med win7 via dlna, dette skulle vel også åbne for film afspilning den vej, men er selvfølgelig ikke sikker.
som skervet tidligere ville jeg også godt høre hvor den ligger kontra sharp 820 og lg 850n/8500.
Af kakilika
#136286
Har set, at folk der har købt et af de nye Sony-tv klager over, at scanning backlight-systemet gør billedet mørkere. Er det generelt for dette system? Det er aldrig noget der nævnes i Flatpanels' anmeldelser.
Af THM
#136458
undrer mig over at strømforbruget efter kalibrering er højere end i standardindstillingerne, selvom lysstyrken er lavere. dette undrer mig da lysstyrke og strømforbrug plejer at følges nogenlunde ad :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137330
Chabar skrev:Hvordan vil du placere det i forhold til konkurrenternes TV? Her tænker jeg specielt på Samsungs og LGs top 2-3 modeller.

Er der mulighed for at du kan få Toshibas CEVO TV hjem til test? ZL1 mener jeg det hedder. Det lyder utrolig spændende med Cell processoren og kommer med LED backlight i stedet for Edge LED. Det bliver vist godt nok urimelig dyrt (5000$ synes jeg at huske?), men derfor kan det jo godt være relevant, hvis det er pengene værd.

-Edit: Jeg synes det er skuffende at Toshiba ikke følger med konkurrenterne mht. Smart-TV. Et TV med tilpas god billedkvalitet og gennemført Smart-TV funktion kunne godt få mig til at skifte mit Pioneer ud.
Jeg synes faktisk Toshiba er på niveau med f.eks. Samsungs Edge LED modeller, men stadig under LED local dimming modeller såsom LG LE850N (der jo så småt er udgået). Den klarer sig rigtig pænt. Der er selvfølgelig en mangel på Smart TV tjenester som du også er inde på, men det lader til, at Toshiba kommer til at fokusere mere på dette i 2011 med de nye skærme.

Jeg vil meget gerne have CEVO modellen ind, men på nuværende tidspunkt har jeg stadig ikke fået nogen bekræftelse på om modellen rent faktisk også kommer til Danmark. Der har været tale om, at den ikke gør.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137331
xcardman skrev:forstå bare ikke nogen kunne finde på og købe et tv med ujævn lys
har selv et sony w5000 i mit køkken, men det er ikke mit primær tv
så det kan jeg nognelunde leve med

men som ens primær tv, forstå jeg bare ikke nogen kan leve med det
det har de fleste lcd tv desværre
Ja, det er et problem for mange. Jeg vil dog samtidig sige, at hvis man har en meget oplyst stue, er problemet noget mindre.

Desværre kommer de fleste LCD-TV jo stadig med Edge LED i dag og det er svært at komme problemet helt til livs med den form for bagbelysning.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137332
Mysen skrev:Jeg undrer mig lidt over over strømforbruget. Du sænker lysstyrken ret betydeligt ved kalibrering, og alligevel øges strømforbruget?
Ja, det er da egentlig mærkeligt. Jeg har måske fået byttet om på tallene. Det må jeg lige tjekke op på i mine målinger og kigge lidt på tidsstemplerne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137333
basse32 skrev:Tak for endnu en god test. :)

Jeg er stadig interesseret men en anelse bekymret, mest manglende smart og usb optage til harddisk. mener dog at have læst det skulle køre godt med win7 via dlna, dette skulle vel også åbne for film afspilning den vej, men er selvfølgelig ikke sikker.
som skervet tidligere ville jeg også godt høre hvor den ligger kontra sharp 820 og lg 850n/8500.
Jeg synes den ligger synligt under LE850N og en tand under Sharp LE820.

Ja, DLNA skulle kunne åbne op for det. Toshiba understøtter dog ikke lige så mange formater som eksempelvis Samsung. Blot så du er klar over det.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#137334
kakilika skrev:Har set, at folk der har købt et af de nye Sony-tv klager over, at scanning backlight-systemet gør billedet mørkere. Er det generelt for dette system? Det er aldrig noget der nævnes i Flatpanels' anmeldelser.
Det er også rigtigt. Billedet bliver mørkere, når scanning backlights er til, da den sorte boks jo "udfylder" noget af billedet.
Det kan dog løses ved at skrue lidt yderligere op for lysstyrken.