Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af telum
#135008
I er hurtigt ude pt. må man sige! Lidt ærgerligt den skuffer lidt mht. 2D.

Du skriver følgende omkring 3D af afstand til tv'et: "Overvej derfor at gå op i størrelse, hvis du planlægger at købe et Cinema 3DTV fra LG fremfor at ryk tættere på skærmen."

Hvis man går op i størrelse bliver hver pixel vel bare større(samme opløsning) og derfor er problemet det samme, om du rykker tættere på eller køber et støre tv ikke?
Af M-Sniper
#135054
Hej Rasmus....

er der samme problem som aktiv 3d systemet med at hvis man ligger ned, så bliver de sorte eller kan man ligesom plasma, frit ligge ned...

fik du prøvet det??
Af Remmerboy
#135305
grunden til lidt slør, er det pga den "høje" responstid på 8ms, eller mangler der noget scanning backlight?
3d delen lyder lækkert. jeg glæder mig til den dyrere version med nano-led backlit led.
jeg håber at jeg kan få råd til den når den kommer
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#135307
Begge dele er uden tvivl medvirkende, men responstiden er ikke den mest stabile kilde til fejlsøgning, da værdien er omgæret af en del "fluffiness". Et 2 ms panel er ikke nødvendigvis hurtigere end et 8 ms panel, da man kun behøver at opgive den hurtigste g2g-overgang i specifikationerne.

Når vi kommer ned i de mindre responstider, så begynder det at være ret ligegyldigt, da begrænsningen ikke længere er krystallerne, men derimod den "retention" dit syn indeholder. Det er her scanning backlight tager over. Scanning backlight kan naturligvis også implementeres i forskellige kvaliteter, men det er helt klart her vi har set et ryk i fornemmelsen af slør og dermed også crosstalk.

Samlet set kan det være svært, at skyde skylden på én af de to, men er det så vigtigt at man identificerer synderen entydigt.
Af Remmerboy
#135529
nej, for det er ærgeligt, at der er kommet slør igen, men det kan skyldes den nye paneltype lg skal have erfaringer med der kan være medskyldigt samlet set.
Af M-Sniper
#135991
Bliver der svaret på spørgesmål, synes tråden er stået stille i noget tid.

var interresseret i om man kunne ligge ned og se 3d med passiv 3d teknologi??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#135994
telum skrev:I er hurtigt ude pt. må man sige! Lidt ærgerligt den skuffer lidt mht. 2D.

Du skriver følgende omkring 3D af afstand til tv'et: "Overvej derfor at gå op i størrelse, hvis du planlægger at købe et Cinema 3DTV fra LG fremfor at ryk tættere på skærmen."

Hvis man går op i størrelse bliver hver pixel vel bare større(samme opløsning) og derfor er problemet det samme, om du rykker tættere på eller køber et støre tv ikke?
Tjo, det går måske ud på et, men ofte har folk jo en tendens til at sætte sig meget tæt på, hvis de ikke kan se detaljerne fra den normale sofa-afstand. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#135995
M-Sniper skrev:Hej Rasmus....

er der samme problem som aktiv 3d systemet med at hvis man ligger ned, så bliver de sorte eller kan man ligesom plasma, frit ligge ned...

fik du prøvet det??
Men kan godt ligge ned og ligge hovedet på skrå. Men kan blot ikke betragte Tv'et oppe fra (eller for direkte nedefra), da 3D-effekten så forsvinder.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#135996
Remmerboy skrev:grunden til lidt slør, er det pga den "høje" responstid på 8ms, eller mangler der noget scanning backlight?
3d delen lyder lækkert. jeg glæder mig til den dyrere version med nano-led backlit led.
jeg håber at jeg kan få råd til den når den kommer
Scanning backlights ville hvert fald have hjulpet.
Af lgowner
#136488
tv't tilbyder også PVR (optage til Harddisk), THX audio og video modes.. hvis man altså lyster til at besøge s. menu'n(0413) via en remote som kan sende det..

Det gør ihvertfald tv't en del bedre end værende allerede..

Optagelserne virker også fint når de planlægges udfra guiden, og tv er på standby, så det er ikke så ringe endda..

Det burde dog være en standard på de nordiske modeller, som der nævnes i manualen til det..
Af Cytokrom C
#141236
Hej!
Tack för en bra hjemside! Är lite sugen på en LG med passiv 3D, men har avskräckts av högt input lag (uppemot 100 ms) som rapporterats för LW550-modellen. I denna recension av LW650W anger du dock 25-30 ms lag, vilket verkar helt OK for en LCD. Dock har jag sett en annan recension av LW650 (då iofs T-modellen) som anger samma höga input lag som för LW550:
http://www.techradar.com/reviews/audio- ... ?artc_pg=3

Vågar man stole på målningen 25-30 ms i denne recension?

(ursäkta svenskan...)
Af Mysen
#141241
hej.

Jeg har faktisk lagt mærke til det, og synes selv, det virkede besynderligt. Enten er der stor forskel på de samme fjernsyn, ellers har techradar.com "glemt" at slukke for billekredsløbene.
Jeg gætter på det sidste.

At LW550 har højere input lag end storebor kan forklares med en langsommere billeprocessor, men det er kun gætteri.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142347
Vi måler altid input lag med alle billedkredsløbene slukket og i Game Mode, hvis der er sådan en på Tv'et.

100 ms input lag i skærmens standardindstillinger lyder ikke unaturligt. Ligeså store farveafvigelser i fladskærmes standardindstillinger efterhånden også er mere reglen end undtagelsen.