Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tommyaa
#134330
yakken skrev:GT30 og VT20 er nogenlunde identiske mht. sortniveau. Forskellen mellem VT20 og et 9G panel fra Pio er synlig i et mørkt lokale. Der vil dog være lidt mere overskud rent lysstyrkemæssigt ift. Pioneers modeller, så i lyse omgivelser vil de nok performe bedre.
ja spørgsmålet er så om vt30 er bedre og derved endnu tættere på kuro 9g, det er jo helt latterligt at de i 2011 "måske" stadig ikke har nået kuro sort og udfra mit første indtryk er der et stykke endnu men håber jeg tager fejl nu jeg har bestilt det, til gengæld er der jo mange andre ting som man får såsom dvb-c, 3D osv....
Af tommyaa
#134332
Rasmus, læste et sted at vt20 havde det problem med epg at man kun kan se 2 programmer frem ad gangen??? og at hd kanaler med en symbolrate på 30.000 kunne give problemer med udfald???

er det noget du har oplevet på gt30???
Af tommyaa
#134452
Er den helt død denne tråd??
Af Mysen
#134454
Tror Rasmus er løbet tør for tid. Især når der nu bliver anmodet om færdiggørelse af andre tests, udarbejdelse af ordbog osv. ;)

Han tjekker typisk denne tråd et par gange den første uge efter udgivelsen af en test. Herefter er det mest brugere, der bruger den til at snakke om tv'et.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#134456
Der er mange jern i ilden for tiden, så I må have lidt tålmodighed.
Af Jodle
#134735
Lars Larsen skrev:Jeg forholder mig bare til anmeldelsen af VT20, hvor det fremgår at MP3 ikke understøttes via DLNA. men det er da glædeligt hvis MP3 er understøttet. Jeg ville dog blive glad for en liste med understøttede formater, på henholdsvis USB og DLNA
http://tda.panasonic-europe-service.com ... E2123K.pdf

Bladr frem til side 95 og frem. Der ser du en fuld liste af understøttede formater der i blandt mp3 og mkv samt undertekstfiler.

EDIT:

Bleh. Ovenstående link dutter ikke da det er dynamisk. Du bliver nødt til selv at finde manualen via

http://www.panasonic.co.uk/html/en_GB/S ... ker_220239

Der er to manualer til hvert sprog og du skal klikke på den store, der fylder omkring 6.3-6.4 MB.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#136104
Lars Larsen skrev:Hvilke billed, video og lyd formater er understøttet af GT30 på henholdsvis USB DLNA? Er MP3 fomatet stadig ikke understøttet via DLNA?Er der stadig nedscallering på video via DLNA?
MP3 er understøttet nu og jeg tror også det blev det på 2010 modellerne efter en firmware opdatering - jeg er dog ikke helt sikker. Det var hvert fald med på nogle af topmodellerne ifølge vores brugere.

Den fulde liste skal ligge et sted på Panasonics side. Jeg kan ikke lige huske den præcise adresse - måske på US-siden?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#136105
tommyaa skrev:Rasmus, Hvor langt synes du gt30 er fra pioneer mht. sort niveau har selv et pioneer 6090h som er helt fantastisk men har lige bestilt et p65vt30 men er lidt bekymret for sort niveauet da jeg kun har set et VT30 hos panasonic center i rødovre en gang til et arrengement onsdag og det er lidt svært at bedømme pga belysning osv, men umidlbart synes jeg ikke det så helt så sort ud, det var i thx indstilling...? Hvis den sorte ramme omkring tvet er "referencen" så var billedet et godt stykke fra sort lige umidlbart så er lidt i tvivl om det synes heller ikke panasonic har reklameret for at sort skulle være specielt meget bedre i år så jeg tænker lidt hvor langt vt20 og evt gt30 er fra 9g kuro....?? Ved heller ikke om der kan være forskel på det tv (prototype?)og den endelige model??

Håber ikke det lider af rising blacks men det har jeg læst at en fra panasonic siger 2011 ikke skulle lide af
Vi kan ikke rigtig måle på rising blacks, da produkterne jo skal tilbage kort tid efter, men jeg har heller ikke hørt noget fra brugerne endnu.

Mht. sort på GT30 kontra Pioneer, så synes jeg stadig Pioneer er et godt stykke foran. Ingen Panasonic modeller er tæt på Pioneer mht. absolut sort, og jeg forstår ikke at visse anmeldelser af 2010 modellen VT20 proklamerede, at VT20 havde helt dyb sort. Som jeg har sagt før så må de enten lyve eller også er det noget galt med deres øjne/måleudstyr.

Jeg har endnu ikke fået kigget på VT30, men håber at starte på den i dag.

Jeg ved at andre proklamerer, at perfekt sort ikke er relevant at sammenligne, når vi er nede i niveauerne omkring 0,03-0,01, men det er jeg stærkt uenig i. Jeg mener faktisk, at perfekt sort er blandt de vigtigste elementer i stræbelsen efter god billedkvalitet (når de andre billedelementer vel og mærke også er gode). Perfekt sort giver en nærmest tredimensionel dybde i billedet og tilføjer intensitet og liv. Det er klart, at kommer man fra projektor-verdenen, kan man let have den holdning, da langt størstedelen af projektorer jo har ganske rådsom kontrast, men så har så bygger man det jo også på en dårlig reference.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#136106
tommyaa skrev:Rasmus, læste et sted at vt20 havde det problem med epg at man kun kan se 2 programmer frem ad gangen??? og at hd kanaler med en symbolrate på 30.000 kunne give problemer med udfald???

er det noget du har oplevet på gt30???
Nej, det har jeg slet ikke oplevet. EPG'en så fin ud her både på 2010 modellerne og 2011 modellerne. Den tager lidt tid at hive frem lige når Tv'et tændes, men det er jo også tilfældet på andre producenters Tv.
#136108
hakio skrev:Den seneste model er her fra 2010.... selvom der nederst i Panasonic GT30 Testen er angivet den får en Award og der linkes til award siden... men Panasonic GT30 fremgår blot ikke - det er da synd når nu I har givet den prisen :O)
For .... Det har jeg glemt. Jeg har opdateret den nu. Jeg har i øvrigt også opdateret listen over kommende anmeldelser, som nogen har forespurgt på :)
Af Letten
#136119
Rasmus Larsen skrev:Jeg mener faktisk, at perfekt sort er blandt de vigtigste elementer i stræbelsen efter god billedkvalitet (når de andre billedelementer vel og mærke også er gode). Perfekt sort giver en nærmest tredimensionel dybde i billedet og tilføjer intensitet og liv
Først og fremmest stræber du vel efter realistisk billedgengivelse.

Hvor tit oplever du perfekt sort i real life? ;;)

Er der ikke 99,999% af tiden en eller anden form for lyskilde (kunstig eller naturlig)?

Udendørs om natten er der de fleste steder gadebelysning som forhindrer perfekt sort, månen oplyser også. Kan en nattehimmel i det hele taget være perfekt sort?

En nattescene i en mørk gyde i en storby - vil den være perfekt sort hvis du stod ved siden af kamaraet der filmede scenen og så det samme?

Vores øjne og hjerne fungerer anderledes end de måleinstrumenter du sætter på en skærm. Man kan påvirke vores opfattelse af sort.

Skal vi gå så meget op i absolut sort eller er det tilstrækkeligt og mere realistisk at tale om relativt sort?

Hvis nu TV producenterne undlod sort plast omkring skærmen og hvis man havde en smule lys i stuen (anbefales iøvrigt), hvormange vil så have "problemer" med det sortniveau som nogle af de bedste TV producerer?

Jeg kan godt undvære perfekt sort hvis jeg tilgengæld får bedre gråskala, altså mange flere grader af "sort/grå".
Af Steen Bay
#136123
Rasmus Larsen skrev:Jeg ved at andre proklamerer, at perfekt sort ikke er relevant at sammenligne, når vi er nede i niveauerne omkring 0,03-0,01, men det er jeg stærkt uenig i. Jeg mener faktisk, at perfekt sort er blandt de vigtigste elementer i stræbelsen efter god billedkvalitet (når de andre billedelementer vel og mærke også er gode). Perfekt sort giver en nærmest tredimensionel dybde i billedet og tilføjer intensitet og liv. Det er klart, at kommer man fra projektor-verdenen, kan man let have den holdning, da langt størstedelen af projektorer jo har ganske rådsom kontrast, men så har så bygger man det jo også på en dårlig reference.
Jo, men det reelle sortniveau på især plasma-TV afhænger ganske meget af belysningen i rummet, og jeg synes at Fredtoft's sammenligning af G30 og D8005 i et 'normalt' oplyst rum er yderst relevant her.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 182#135182
Af tommyaa
#136124
Rasmus Larsen skrev:
tommyaa skrev:Rasmus, Hvor langt synes du gt30 er fra pioneer mht. sort niveau har selv et pioneer 6090h som er helt fantastisk men har lige bestilt et p65vt30 men er lidt bekymret for sort niveauet da jeg kun har set et VT30 hos panasonic center i rødovre en gang til et arrengement onsdag og det er lidt svært at bedømme pga belysning osv, men umidlbart synes jeg ikke det så helt så sort ud, det var i thx indstilling...? Hvis den sorte ramme omkring tvet er "referencen" så var billedet et godt stykke fra sort lige umidlbart så er lidt i tvivl om det synes heller ikke panasonic har reklameret for at sort skulle være specielt meget bedre i år så jeg tænker lidt hvor langt vt20 og evt gt30 er fra 9g kuro....?? Ved heller ikke om der kan være forskel på det tv (prototype?)og den endelige model??

Håber ikke det lider af rising blacks men det har jeg læst at en fra panasonic siger 2011 ikke skulle lide af
Vi kan ikke rigtig måle på rising blacks, da produkterne jo skal tilbage kort tid efter, men jeg har heller ikke hørt noget fra brugerne endnu.

Mht. sort på GT30 kontra Pioneer, så synes jeg stadig Pioneer er et godt stykke foran. Ingen Panasonic modeller er tæt på Pioneer mht. absolut sort, og jeg forstår ikke at visse anmeldelser af 2010 modellen VT20 proklamerede, at VT20 havde helt dyb sort. Som jeg har sagt før så må de enten lyve eller også er det noget galt med deres øjne/måleudstyr.

Jeg har endnu ikke fået kigget på VT30, men håber at starte på den i dag.

Jeg ved at andre proklamerer, at perfekt sort ikke er relevant at sammenligne, når vi er nede i niveauerne omkring 0,03-0,01, men det er jeg stærkt uenig i. Jeg mener faktisk, at perfekt sort er blandt de vigtigste elementer i stræbelsen efter god billedkvalitet (når de andre billedelementer vel og mærke også er gode). Perfekt sort giver en nærmest tredimensionel dybde i billedet og tilføjer intensitet og liv. Det er klart, at kommer man fra projektor-verdenen, kan man let have den holdning, da langt størstedelen af projektorer jo har ganske rådsom kontrast, men så har så bygger man det jo også på en dårlig reference.
jeg er enig i at sort er ekstremt vigtigt, har selv et pioneer 6090h og har bestilt et p65vt30 og er meget spændt på at se om det er forbedret væsentligt ift vt20, MEN synes bare at det er næsten det eneste det bliver bedømt på og hvis ikke det er sortere end kuro er kuro bare bedre hos reviewerne, en ting som jeg f.eks ikke er så glad for ved mit kuro er "hvid niveau" hvid er ikke kridhvid men det taler man aldrig om jo, kun sort.... desuden er der en masse funktionalitet som mangler i kuro ( optagefunktion, dvbc bla.) så tænker lidt hvad der skal til at overtage reference prisen her på siden, om det kun er sort niveau...?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8