Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gaco
#131547
Fin test rasmus of meget som forventet. I lyset af den stadig høje pris og ikke så store størrelse for den tilvænnede entusiast, et jeg glad for at jeg hoppede på LG's 60" PX950 sidste efterår. Men skærmen har vel nok sin målgruppe for dem med mange penge og høje krav til både design og 2D billedkvalitet, og som ikke kan vente på 2011 modellerne.

Bare en lille ting, du skriver "farvenøjagtighed" en gang når du tydeligvis mener "farvenuancering" ;)
Af d.j.
#131548
Bare lige en lille korrektion :)

HX-900 findes "kun" i 46" og 52" ( [b]ikke[/b] 40" )
Af lennon
#131572
Tak for testen . Jeg synes det var rigtigt spændende, at få fastslået hvor Sony egentlig ligger med deres flagskib . X5500 kom simpelthen aldrig på gaden i 2009 . Og X4500 blev aldrig testet i 2008 . Men Sony ligger tydeligvis ganske højt i hierakiet mht LCD rå billedkvalitet.For mig at se måske kun overgået af B&O , samt tangeret af LG. Men altså foran Samsung,Sharp og Philips ?
Af Colt
#131574
Tror jeg ikke du kan håbe på @Lennon.. Det nye Nanno fra LG bliver også sjovt at se.. Samt alle de nye fra samsung og Sharp..

So time will tell...
Af lrev 1-2
#131575
Colt skrev:Tror jeg ikke du kan håbe på @Lennon.. Det nye Nanno fra LG bliver også sjovt at se.. Samt alle de nye fra samsung og Sharp..

So time will tell...
Ja...og til en helt anden pris...testen slår endnu engang fast at SONY er overpriced..

lrev
Af lennon
#131586
lrev 1-2 skrev:
Colt skrev:Tror jeg ikke du kan håbe på @Lennon.. Det nye Nanno fra LG bliver også sjovt at se.. Samt alle de nye fra samsung og Sharp..

So time will tell...
Ja...og til en helt anden pris...testen slår endnu engang fast at SONY er overpriced..

lrev
Det koster at jage marginaler .Men Samsungs 9000 serie og Philips topmodel er vel rent faktisk dyrere , såh . . ?
Af Colt
#131594
:) time will tell..

Tror bare som sagt det er for tidligt på det nye år at skyde ræven.
Brugeravatar
Af hans123
#131597
Tak for den fine anmeldelse.

Lyder som det er et rigtig fornuftigt TV men er dog i den dyre ende.

Det der bekymrer mig er refleksionerne i glaspladen. Selv om det er reduceret med anti-refleks behandling er der stadig noget, samt de lave lysstyrke, men måske et problem på store lcd tv, Mit eget Sony 55ex500 har også kun lige lys nok..

Oplysninger om input lag er 31ms uden motionflow men hvad er det med motionflow som i anbefaler i jeres settings.(Motionflow: clear Plus)
Måske 50ms ?
Syntes at det er et vigtigt punkt for spilleoplevelsen og når man skal have lyden over eksterne forstærkere.


Syntes heller ikke at jeres test fortæller noget om modtagelse af TV signaler, Eller ønsker flatpanels kun teste billedet og ikke modtagelse fra Sat. DVB-T og DVB-C ( ved god at i ikke har kabel tv )
Men savner oplysninger om daglig brug. Kanal skift, menu'er osv.
TV'et opfører sig måske helt anderledes når der bruges indbyggede tunere i stedet for hdmi indgangene.
Af siccio
#131608
Nu skal man huske at HX900 er sidste års model, bare lige inden man sammenligner med Samsung,LG osv som er 2011 modeller.
Bare fordi det danske marked er sløvt til at levere vare inden de er forældet hehe.
2011 tv skal vel sammenlignes med 2011 tv, og ditto for 2010 modeller, så lennon har en pointe i hvad der var bedst sidste år.
Af mhca
#131648
Hvordan er refleksionerne? I nævner, at det stadig generer, men hvor meget? Er det på niveau med NX700 eller er det mindre kritisk?


Og ang. scanning backlight / motionflow... er det muligt at køre et system uden ekstra beregnede billeder, men kun med de originale 50 billeder (typisk 50 Hz signal) samtidigt med scanning backlight? Selvom Sony nok er blandt de bedre til at lave gode interpolationssystemer, så kunne jeg forestille mig, at der stadig introduceres lidt regnefejl, som man med fordel kunne undgå.


Du nævner en responstid/input lag på 31 ms. Men hvordan er det, hvis du skal sige noget mere kvalitativt? Er det højt eller lavt for et TV?

Mvh. Martin
Brugeravatar
Af hans123
#131650
Inputlag på 31ms er i den lave ende når vi snakker lcd.

Mit ex500. Har omkring 50ms inputlag via hmi
Af Kratz
#131712
Rigtig fin test Rasmus, som jeg har set meget frem til!
Især efter HX900 er blevet kronet som konge i 2010 enkelte steder.
Og det lyder da også til at være et rigtigt fint TV, som jeg dog fortsat synes er en anelse for dyr.
Af THM
#131802
hans123 skrev:Tak for den fine anmeldelse.

Lyder som det er et rigtig fornuftigt TV men er dog i den dyre ende.

Det der bekymrer mig er refleksionerne i glaspladen. Selv om det er reduceret med anti-refleks behandling er der stadig noget, samt de lave lysstyrke, men måske et problem på store lcd tv, Mit eget Sony 55ex500 har også kun lige lys nok..
hvordan kan det kun lige have lys nok, hvis du hæver backlight burde det da ha rigeligt, medmindre du ser tv i et ekstremt oplyst rum eller udenfor i højt solskin :)