Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PhDream
#131804
Forstår ikke det med "ikke lys nok".

Mit EX700 har for meget lys, og det er endda en 60". Godt nok er det med led, men backlight skal ikke over 7 (ud af 12) på selv den mest solrige dag. Til normal tv-kigning står den mellem 1-3, afhængigt af lyset i rummet. Til seriøs film-kigning står den på 0.

Alle ovenstående tal er endda med strømspare-funktionen sat til "lav".

Noget tyder på, at Sonys alm. lcd modeller er (meget) forskellige fra led modellerne, hvis man kigger på input lag og lysstyrke. Havde ellers læst noget andet, bl.a. at EX700 er bare en EX500 med led-backlight. Måske er det Sharp panelerne (på de store modeller, over 46"), der gør forskellen?
Af billen
#132397
Kan man bruge de settings som rasmus har fundet frem til på et nx710??
Af Mysen
#132401
billen skrev:Kan man bruge de settings som rasmus har fundet frem til på et nx710??
Hvorfor vil du dog det, når der jo er indstillinger til HX900 i testen.

Men nej, det er 2 helt forskellige fjernsyn, og derfor skal de ikke indstilles ens.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#133474
Gaco skrev:Fin test rasmus of meget som forventet. I lyset af den stadig høje pris og ikke så store størrelse for den tilvænnede entusiast, et jeg glad for at jeg hoppede på LG's 60" PX950 sidste efterår. Men skærmen har vel nok sin målgruppe for dem med mange penge og høje krav til både design og 2D billedkvalitet, og som ikke kan vente på 2011 modellerne.

Bare en lille ting, du skriver "farvenøjagtighed" en gang når du tydeligvis mener "farvenuancering" ;)
Beklager de mange sene svar. Jeg har været på privat ferie i noget tid og har ikke haft så meget tid efter jeg kom hjem. Der bliver strammet op herfra mht. feedback i disse test-tråde.

Farvenøjagtighed er hermed rettet :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#133477
lennon skrev:Tak for testen . Jeg synes det var rigtigt spændende, at få fastslået hvor Sony egentlig ligger med deres flagskib . X5500 kom simpelthen aldrig på gaden i 2009 . Og X4500 blev aldrig testet i 2008 . Men Sony ligger tydeligvis ganske højt i hierakiet mht LCD rå billedkvalitet.For mig at se måske kun overgået af B&O , samt tangeret af LG. Men altså foran Samsung,Sharp og Philips ?
På rå billedkvalitet, så er jeg enig i rækkefølgen, ja. Philips topmodel med local dimming LED kan man komme ret langt med via kalibrering, men jeg synes Sony HX900 og B&O BeoVision 7-55 ligger over. LG LE850N og LX950N ligger lidt under HX900, men udelukkende baseret på den banding, som vi så på modellerne. Den skulle være væk på 2011 modellerne, men det finder vi ud af, når vi tester dem nærmere.

Samsung og Sharp havde jo ingen LED local dimming baserede fladskærme i 2010, så de kommer ikke helt derop. Selvom LED local dimming ikke er lutter lagkage, så giver det efterhånden en større fordel end ulempe (hvor jeg mener det var omvendt ved de første integrationer af teknologien for en del år tilbage).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#133480
hans123 skrev:Tak for den fine anmeldelse.

Lyder som det er et rigtig fornuftigt TV men er dog i den dyre ende.

Det der bekymrer mig er refleksionerne i glaspladen. Selv om det er reduceret med anti-refleks behandling er der stadig noget, samt de lave lysstyrke, men måske et problem på store lcd tv, Mit eget Sony 55ex500 har også kun lige lys nok..

Oplysninger om input lag er 31ms uden motionflow men hvad er det med motionflow som i anbefaler i jeres settings.(Motionflow: clear Plus)
Måske 50ms ?
Syntes at det er et vigtigt punkt for spilleoplevelsen og når man skal have lyden over eksterne forstærkere.


Syntes heller ikke at jeres test fortæller noget om modtagelse af TV signaler, Eller ønsker flatpanels kun teste billedet og ikke modtagelse fra Sat. DVB-T og DVB-C ( ved god at i ikke har kabel tv )
Men savner oplysninger om daglig brug. Kanal skift, menu'er osv.
TV'et opfører sig måske helt anderledes når der bruges indbyggede tunere i stedet for hdmi indgangene.
Med Motionflow varierer input lag faktisk en del af indholdet. Formentlig fordi Motionflow bruger forskellig tid eller ressourcer på at regne på forskellige input-signaler. Den lå dog ofte over 60-80 ms, men det er ikke et Sony-fænomen. Disse 100/200 Hz systemer tilføjer altid en del input lag.

Mht. EPG; kanalvalg osv. så har jeg bevidst udeladt det i lang tid. Jeg har den seneste tid tænkt det igennem, og det kan godt være jeg får knyttet et par ord til det fremover. Min primære bekymring er, at funktionalitetsafsnittet bliver for omfattende. I 2010 gennemgik vi mange af de nye funktioner, såsom internet, USB-optagelse, DLNA osv, men det vli blive nedprioriteret lidt i år, da jeg selv synes det tog overhånd og det er meget frustrerende at sidde og teste på, når tingene først skal opsættes, installeres osv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#133481
siccio skrev:Nu skal man huske at HX900 er sidste års model, bare lige inden man sammenligner med Samsung,LG osv som er 2011 modeller.
Bare fordi det danske marked er sløvt til at levere vare inden de er forældet hehe.
2011 tv skal vel sammenlignes med 2011 tv, og ditto for 2010 modeller, så lennon har en pointe i hvad der var bedst sidste år.
Både og. Topmodellerne fra næsten alle producenterne får jo typisk lov til at leve anden halvdel af introduktionsåret og første halvdel af næste - typisk frem til sommeren.
Amerikanerne havde faktisk heller ikke HX909 (som den hedder derovre) så hurtigt, som man kunne forvente.