Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#130366
Testen af BenQ BL2400PT med VA/LED panel er nu online. BenQ lover også et reelt kontrastforhold på 3000:1, som er noget højere end konkurrenternes.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1297351575

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af jakobak
#132518
Hej Rasmus,

Når jeg sætter min skærm op på samme måde som du gør, kan jeg ikke indstille skarpheden - feltet er gråt...

Jeg bruger også DVI indgangen. Billedet kommer fra et GF 8400GS, der har to skærme tilsluttet - men jeg har lidt svært ved at se at en ekstra skærm på kortet, eller et andet grafikkort, skulle ændre muligheden for at indstille skarphed. Tager jeg fejl der? Eller er der en eller anden feature der skal aktiveres for at jeg kan indstille dette?

VH Jakob
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#132521
Hej Jacob

Skærmen står som standard i den rigtige skarpheds-indstilling. Det er sjældent man bør rette på denne, da man derved blot tilføjer støj eller uskarphed i billedet.

Så hvis du ikke kan justere den, er det intet problem. Så står den korrekt. Det sker oftest på digitale kilder, at skarpheds-indstillingen ikke er justerbar.

/Rasmus
Af jakobak
#132526
Tak for meget hurtigt svar. Det lyder godt. Det undrede mig bare, da den værdi der står i din artikel for skarphed er 2, og min værdi er låst på 5 for kontrast i sRGB-indstillingen med digitalt input.

VH Jakob
Af NQbbe
#133956
Jeg har lige købt en BL2400 på baggrund af de rosende ord, men jeg har også problemer med indstillingerne.

Hvis jeg skifter til sRGB profilen, kan jeg ikke justere farve temperatur, gamma osv.

Det er bare gråt.

Det eneste jeg kan justere der er faktisk lysstyrke og kontrast.

Er det meningen, eller står den i testen måske til Standard fremfor sRGB ?

Jeg kører med DVI input ligesom i testen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#133957
NQbbe: Jeg har ikke skærmen længere, så jeg kan ikke lige undersøge om jeg har fået skrevet sRGB i stedet for Standard ved en fejl.

Det betyder dog ikke så meget om man justere i den ene eller anden profil, så længe skærmen ikke har et anderledes farverum i profilerne - det har BL2400PT ikke.

Hvis du derfor kun kan justere på værdierne i Standard-profilen, så brug den fremfor sRGB. :)
Af NQbbe
#133959
Ok, tak for det hurtige svar :-)
Af M.Munk
#134304
Nogen der ved hvor godt denne skærm opfører sig med VGA ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#136110
M.Munk skrev:Nogen der ved hvor godt denne skærm opfører sig med VGA ?
Jeg prøvede faktisk kort at køre med VGA, pga. lidt knas med Windows og det så ganske pænt ud. Hvis du kun har VGA, så er BenQ generelt ganske fine til at håndtere VGA-signaler. De har også stadig en del billige skærme, som udelukkende har VGA.
Af Axell
#171321
Har lige købt denne skærm, da du gav den god anmeldelse og lige var til mit budget.

Men hvordan indstiller du gamma til 2.2 og temperaturen til 6500k ?
Jeg kan ikke indstille gamma med decimaler, kun 1,2,3,4 og 5.
Kelvin grader er det ikke muligt at stille på præcist.

Hvordan indstiller du de værdier i din test på skærmen?