Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#122958
Testen af BenQ XL2410T er nu online. XL2410T er BenQs første 120 Hz skærm til spil. Den har også LED, 3D og et løfte om ingen input lag. Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1291729679

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af CasperCJ
#122965
Arhh, lidt træls bedømmelse. Gør det lidt svære at vælge en ny skærm nu : /
Men hva faen, må bare i gang med at sammenligne en masse. Havde gik på denne og 2233RZ.

Hvad er den/de største begrundelse for, at den ikke præstere at få en award?
Og er det en skærm du vil anbefale på nogen måde over nogle af de andre 120 Hz, hvis den primært vil blive brugt til gaming? Skal tilføjes, at den vil blive anvendt i et nogenlunde lyst rum.
Af WikDK
#122972
Tak for testen :)

Jeg har selv denne BenQ skærm.

Er dette de eneste indstillinger du mener skal ændres, for at få det bedste billede skærmen kan yde? Jeg har lige ændret min til dette. Faktisk ser det godt ud, men 35 Brightness er ikke meget :) ?

Billedprofil: sRGB
Lysstyrke 35
Kontrast 50
Sharpness: 3
Gamma: 2.2
AMA: On
Instant mode: On
Af Wendigo
#122977
Øv også...for meget backlight bleeding, som der også er blevet rapporteret rundt omkring på nettet.
Jeg springer så over igen med 120hz, og kører trofast videre på min Sony GDM-FW900.
Af WikDK
#122980
Wendigo skrev:Øv også...for meget backlight bleeding, som der også er blevet rapporteret rundt omkring på nettet.
Jeg springer så over igen med 120hz, og kører trofast videre på min Sony GDM-FW900.
Hvad betyder det i virkeligheden? for jeg ser det ikke. Men måske jeg ikke ved hvad jeg skal se efter :) Jeg sidder ikke i et mørkt rum og ser på en sort skærm. Hvordan kommer det til udtryk i spil?
Af Soltarion
#122981
Lækker man :D

Så kan det være man kan få købt en julegave :D

Godt klaret og tak :)

Vil straks kigge på den :D
Af Lorentzen
#122990
ØV ØV!
Troede virkelig dette var skærmen! :(
LG'eren er bare ikke mig hverken hvad angår mærke eller design men kan da godt se den slår XL2410T på samtlige punkter og når man alligevel har det gear man nu har behov for og lidt til jahhh. Så vinder de desværre heller ikke på deres bundle. Ekstra funktioner er mig også ligegyldigt. Kunne være man bare skulle tage den billigere 2233rz så :/
Af Soltarion
#123002
Tror det bliver LG'en hmm, jah der er ikke meget at sige. men kunne da være fedt med sådan at jeg kunne hæve og sænke samt dreje den rundt osv.
Af Kundeservice
#123018
Wendigo skrev:Øv også...for meget backlight bleeding, som der også er blevet rapporteret rundt omkring på nettet.
Jeg springer så over igen med 120hz, og kører trofast videre på min Sony GDM-FW900.
Hehe legendarisk skærm den Sony. Så den hos Zeitech i Sønderborg en gang tilbage omkring 2000 til 15kkr...og det var vist på tilbud :p

Men det er sgu ringe, at vi i dagens DK bliver nød til at vælge mellem forskellige "onder". Det ender med, at vi ikke får en ordentlig fladskærm, som kan alt godt, før vi får OLED ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#123021
Med OLED bliver verden ikke lyseråd. Du får i stedet introduceret burn-in på PC-monitors.
Af Kundeservice
#123036
yakken skrev:Med OLED bliver verden ikke lyseråd. Du får i stedet introduceret burn-in på PC-monitors.
Der er ikke burn-in på min mobilos OLED skærm, så mon ikke de løser det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#123037
Det er en fysisk egenskab ved brug af selv-emitterende pixels. Det er umuligt at fjerne risikoen for burn-in uanset hvad du gør, idet vi snakker om ældning af hver enkelt pixel. Du kan jo prøve at aktivere et natteur på din telefon i en uges tid, så kan vi jo se om du ikke ændrer mening.

Hvis du ikke selv vil risikere noget, så kan du også blot se på dette billede af en HTC-telefon hvor vejr-widget'en sidder fast på skærmen
[img]http://www.flatpanels.dk/billeder/burninphone.jpg[/img]

Jeg lover dig for, at burn-in ikke er et non-issue på OLED når de engang kommer til PC-skærmene.
Af CasperCJ
#123041
Bemærkede lige noget. I indledningen bliver LG W2363D og Samsung 2233RZ nævnt, og LG'en står utroligt mange gange ned igennem hele anmeldelsen. Samsung'en tilgengæld er kun nævnt 2 gange, hvis indledningen tælles med. Hvordan kan det være, og er det muligt at få tilføjet noget mere til konklusionen om dette?
Lidt en skam at den ikke bliver sammenlignet så meget med 2233RZ, som med andre imo :)
Af Kundeservice
#123052
yakken skrev:Det er en fysisk egenskab ved brug af selv-emitterende pixels. Det er umuligt at fjerne risikoen for burn-in uanset hvad du gør, idet vi snakker om ældning af hver enkelt pixel. Du kan jo prøve at aktivere et natteur på din telefon i en uges tid, så kan vi jo se om du ikke ændrer mening.
Jeg lover dig for, at burn-in ikke er et non-issue på OLED når de engang kommer til PC-skærmene.
Det er muligt jeg ikke lige kan gennemskue, eller har den nødvendige viden, men var det ikke primært ved TV, at (især) de første generationer af PDP havde tendens til burn-in. Altså hvor et logo på en TV-station brændte sig fast, selvom man skiftede til anden kanal. Hvornår vil det være aktuelt på en skærm, der anvendes sammen med en pc?

Jeg kan godt se, at hvis man ikke har pauseskærm slået til, at man ikke har strømstyring slået til (sluk af skærm), og man har det samme billede stående på skærmen, at det kan være et problem. Men hvornår har man det? Og hvis det tager en uge (jf. dit budskab ovenfor), så er jeg altså ikke bange ;)

Der kan også være spil, som har et bestemt symbol, men igen....hvis det tager en uge, så er det vist mere den enkelte "gamer", der har et problem :D