Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lorentzen
#124218
Han må have glemt os lidt :/
Her hvad han har skrevet på det engelske forum:

Okay, I had a chance to play with XL2410T again and did some testing in the Standard preset.

Below you can see the calibrated result. It's better than in the sRGB mode but remember that an ICC profile has also been added. You can try the calibrated settings below the picture.

[img]http://www.flatpanelshd.com/pictures/be ... ter-3l.jpg[/img]

Color gradation with a calibrated Standard preset is almost identical to color gradation in a default RGB preset on XL2410T, so please refer to the actual review for more information. The same goes for shadow detailing. The Standard preset crushes some dark details be default. My calibration improved shadow detailing slightly but not much.

The color gamut is not perfect in the Standard preset either.

The calibrated settings are:
Brightness: 42
Contrast: 50
Sharpness: 3
Gamma: 2.2
Color Temperature: User Mode
Red: 93
Green: 89
Blue 97

I will add these updated tests results in the XL2410T review, too.
Af WikDK
#124824
Tak Lorentzen - jeg har ændret til disse indstillnger, og det er godt ud.
Af wessel
#126244
Så for at skære det ud i pap, er det Benq eller 2233rz man skal smide sine penge efter? jeg vil kun spille realativt seriøst. det der med hvorvidt "farvegengivelsen" og sort pr km^3 er god eller ej er mig ret ligegyldig. så længe det ikke er til gene i fps så som CS.
ps. har en skærm som lider af "ujævn baggrundsbelysning" som jeg ikke har haft problemer med i spil.
Af Lorentzen
#126528
wessel skrev:Så for at skære det ud i pap, er det Benq eller 2233rz man skal smide sine penge efter? jeg vil kun spille realativt seriøst. det der med hvorvidt "farvegengivelsen" og sort pr km^3 er god eller ej er mig ret ligegyldig. så længe det ikke er til gene i fps så som CS.
ps. har en skærm som lider af "ujævn baggrundsbelysning" som jeg ikke har haft problemer med i spil.
Har du læst anmeldelsen?
Han anbefaler netop LGen over alle de andre da den mere eller mindre har elimineret overdrive sløret. Dette eksistere stadig på XL2410 og 2333RZ ikke høj grad men det er der.
LGen er den bedste til gaming, efter den er de andre 120Hz skærme mere eller mindre ligestillet. Grunden til at vælge xl2410 skulle være nogle af de mere interresante funktioner som splitscreen og det bundle der følger med. Har dette ingen betydning kan du lige så godt købe 2233RZ.
Af wessel
#126558
Lorentzen skrev:
wessel skrev:Så for at skære det ud i pap, er det Benq eller 2233rz man skal smide sine penge efter? jeg vil kun spille realativt seriøst. det der med hvorvidt "farvegengivelsen" og sort pr km^3 er god eller ej er mig ret ligegyldig. så længe det ikke er til gene i fps så som CS.
ps. har en skærm som lider af "ujævn baggrundsbelysning" som jeg ikke har haft problemer med i spil.
Har du læst anmeldelsen?
Han anbefaler netop LGen over alle de andre da den mere eller mindre har elimineret overdrive sløret. Dette eksistere stadig på XL2410 og 2333RZ ikke høj grad men det er der.
LGen er den bedste til gaming, efter den er de andre 120Hz skærme mere eller mindre ligestillet. Grunden til at vælge xl2410 skulle være nogle af de mere interresante funktioner som splitscreen og det bundle der følger med. Har dette ingen betydning kan du lige så godt købe 2233RZ.
jo læste skam anmeldelsen, men som jeg prøver at sige er at jeg ikke har set slør(det ene eller det andet :)..) på 2233rz eller xl2410t. det eneste der slår mig ved lg'en er prisforskellen og det at jeg ikke har set den lan.

evt en måde at tjekke for slør? eller er det noget skarpe øjne opfanger?
Af Lorentzen
#127825
wessel skrev: jo læste skam anmeldelsen, men som jeg prøver at sige er at jeg ikke har set slør(det ene eller det andet :)..) på 2233rz eller xl2410t. det eneste der slår mig ved lg'en er prisforskellen og det at jeg ikke har set den lan.

evt en måde at tjekke for slør? eller er det noget skarpe øjne opfanger?
Mate prøv at tage et kig på disse hjemmesider:
http://www.pcmonitors.org/monitor-reviews/benq-xl2410t
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/benq_xl2410t.htm
Begge sider viser et klip med en rød bil der kører meget hurtigt over skærmen og dette viser helt eksemplarisk det slør som stadig eksistere.
Muligheden for at sammenligne ville bestå i at have et rigtigt godt kammera med kort lukketid og bruge et lignende klip.
Af Kozmok
#131954
for gamer:

/Preset Standard
/Brightness 27
/Contrast 50
/Sharpness 3
/RGB Mode 99, 100, 99
:)
Af nk666
#153322
Er det lige gyldigt omman har AMD eller nvidia kort, kan den køre 120hz uanset hvilket kort der er tale om? Jeg tænker på div tilslutnings stik?
#161882
Jeg er på udkig efter en ny skærm, jeg har haft kig på 3 forskellige, LG W2363D, ASUS VG236H og BENQ XL2410T.

Tilsyneladdende understøter LG og ASUS ikke HDMI til 120Hz, så mit spørgsmål er om BEnQen understøtter 120Hz over HDMI.

Grunden til at jeg er nødt til at bruge HDMI er at jeg har en Asus G51j bærbar, hvor der ikke er DVI indgang i. Der er kun VGA og HDMI indgange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#161884
Du kan ikke køre 120 Hz via HDMI. Dertil skal der bruges enten DVI Dual Link eller DisplayPort.