Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Remmerboy
#122395
som altid, god test.

jeg synes philips slipper for nemt.
til de priser philips tager for modellen, burde de have haft råd til at smide thx profil ind. for ikke at tale om integrering af 3d senderdimsen, så man ikke skal købe det ved siden af.

angående local dimming.
hvor mange zoner er der i den testede model?
Af M-Sniper
#122398
Hej Rasmus.

Tak for test.

Blot ville jeg spørge om du har prøvet det philips kalder Wi-Fi MediaConnect, noget med at man kan få pc skærmen trødløst op til skærmen..??

som er noget 8000 serien ikke har hvad man kan se fra philipses hjemmeside.
Af siccio
#122400
Tak for fin anmeldelse endnu engang...
Og så lige et spørgsmål...
Kigger selv personligt på denne model, også 46PFL8605H som du også testede i 40" udgaven dog.
Syntes personligt den store prisforskel gør det svært at forsvare indkøb af 46PFL9705H, hvordan vurdere du personligt det?
Kan hurtigt se ud fra dine test, at 9000 modellen vinder over 8000 modellen.
Dog med en over dobbelt så høj indkøbspris, kunne det være fint at høre din vurdering.
Syntes da også 8605 modellen slap hæderligt igennem sit testresultat.
Eneste bekymring omkring 8605 er refleksioner fra lyskilder i skærmen, men rullegardiner er billigere iforhold til 9705 hehe.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#122402
Remmerboy skrev:som altid, god test.

jeg synes philips slipper for nemt.
til de priser philips tager for modellen, burde de have haft råd til at smide thx profil ind. for ikke at tale om integrering af 3d senderdimsen, så man ikke skal købe det ved siden af.

angående local dimming.
hvor mange zoner er der i den testede model?
THX ville bestemt pynte, ja. Desværre er ingen af de andre forudindstillede profiler helt gode, men det er trods alt positivt, at man kan nå frem til et pænt resultat.

Mht. 3D er jeg helt enig. Den burde måske endda bare være integreret i skærmen.

46 tommeren har 1792 dioder fordelt på 224 zoner. Alle zonerne kan styres fra 0 til 100 % brightness.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#122404
M-Sniper skrev:Hej Rasmus.

Tak for test.

Blot ville jeg spørge om du har prøvet det philips kalder Wi-Fi MediaConnect, noget med at man kan få pc skærmen trødløst op til skærmen..??

som er noget 8000 serien ikke har hvad man kan se fra philipses hjemmeside.
Jeg har faktisk ikke prøvet det på den testede model, da jeg ikke har trådløst netværk i tester-rummet, men jeg har set det i aktion før.

Det virker som sådan ganske pænt, men signalet mister lidt kvalitet undervejs. Der er også en lille forsinkelse, men det er for så vidt en ganske smart funktion til at vise familie og venner diverse ting fra computeren.

Til decideret film-afspilning vil jeg dog anbefale, at man i stedet anvender DLNA-funktionen eller USB.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#122405
siccio skrev:Tak for fin anmeldelse endnu engang...
Og så lige et spørgsmål...
Kigger selv personligt på denne model, også 46PFL8605H som du også testede i 40" udgaven dog.
Syntes personligt den store prisforskel gør det svært at forsvare indkøb af 46PFL9705H, hvordan vurdere du personligt det?
Kan hurtigt se ud fra dine test, at 9000 modellen vinder over 8000 modellen.
Dog med en over dobbelt så høj indkøbspris, kunne det være fint at høre din vurdering.
Syntes da også 8605 modellen slap hæderligt igennem sit testresultat.
Eneste bekymring omkring 8605 er refleksioner fra lyskilder i skærmen, men rullegardiner er billigere iforhold til 9705 hehe.
Jeg synes bestemt 9705H gør det bedre - ikke mindst pga. local dimming, på trods af, at det ikke er helt problemfrit.

Nu er det altid svært at sige noget konkret om pris-problematikken, fordi det er så individuelt, men jeg synes godt merprisen kan forsvares. omvendt synes jeg dog heller ikke 8605H er et dårligt Tv, hvis du kigger på Philips, men forskellene er helt klart til at få øje på. Personligt synes jeg egentlig den største anke ved 8605H er glasfronten, som vil genere mig - hvert fald i de omgivelser jeg normalt ser Tv i.
Brugeravatar
Af kwc
#122410
M-Sniper skrev:Blot ville jeg spørge om du har prøvet det philips kalder Wi-Fi MediaConnect, noget med at man kan få pc skærmen trødløst op til skærmen..??
som er noget 8000 serien ikke har hvad man kan se fra philipses hjemmeside.
Wi-Fi MediaConnect fungere ved at din PC selv finder ud af at der er et TV og etablerer forbindelsen. Du kan så styrer om din PC skærm skal anvende tvet vha. genvejs tast - og det fungere helt fint og med fint billed. Har dog ikke testet/undersøgt kvaliteten af signalet til TV'et - men det ser umiddelbart fint ud.
Af siccio
#122485
Tak for svar.
Ja også mest glasfronten på 8605 jeg er bekymret for, har dog ikke haft muligheden for at se 9705 modellen i nogen butik.
Tilsyneladende kun en model man kan bestille grundet prisen sikkert?
Har svært ved at give så mange penge for noget jeg ikke har set.
8605 er opstillet flere steder.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#122500
siccio skrev:Tak for svar.
Ja også mest glasfronten på 8605 jeg er bekymret for, har dog ikke haft muligheden for at se 9705 modellen i nogen butik.
Tilsyneladende kun en model man kan bestille grundet prisen sikkert?
Har svært ved at give så mange penge for noget jeg ikke har set.
8605 er opstillet flere steder.
Jeg ved ikke hvor du befinder dig i landet men min erfaring er, at El Giganten i Høje Tåstrup har de fleste af Philips high-end modeller udstillet.
Af web_1
#122511
Jeg har længe været på udkig efter en god fladskærm. Og har derfor igennem længere tid bl.a. fulgt med her på siden. Men som altid når jeg læser en test, bliver jeg bare mere forvirret og frustreret.

Der er meget af det tekniske jeg ikke helt forstår. Derfor springer jeg - efter at have læst en smule - ofte direkte ned til boksen med "negativt" og "positivt". Og det ender på samme måde hver gang.
Jeg ser der er en masse positive ting. Men også negative (...!), og så tør jeg ikke købe det. For sæt nu det der står under negativ (som jeg ikke _til fulde_ forstår betydningen af) i praksis betyder at jeg får noget hjem, som ikke er godt nok.

Jeg aner ikke hvordan jeg skal få købt det rigtige tv - og undgå de "forkerte". :(

En ikke-nørd!
Af siccio
#122522
Lige lovlig langt væk, da jeg befinder mig i Århus området, eller undskyld byråd Aarhus nu med dobbelt a O_O
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#122528
tak rasmus for fint test som altid....

jeg syntes godt nok der er mange negative sider af dette tv især hvis man samligner med prisen på produktet.... men er det så negativt som også alle minusserne gir udtryk for....?
Brugeravatar
Af kwc
#122737
Jeg har set meget frem til denne test - specielt fordi tests i dette forum normalt er fokuseret på billedkvalitet.

Håber dog at Rasmus har mulighed for at svarer på nedenstående

LCD/LED Tv
Har Du mulighed for at lave en top 3-5 over testede 46"-50" LCD/LED Tv (uden at tage højde for 3D) - så man som forbruger har mulighed for at vælge Tv udfra kvalitet (ikke pris).

3D Tv
Philips har som Rasmus nævner valgt at man skal tilkøbe 3D- kit (sender + briller). Kunne man tænke sig at grunden til dette er at Philips regner med at blive bedre til at "beherske" 3D teknoligien og vil kunne sende en ver. 2 på gaden der vil give en bedre 3D Tv oplevelse ?

Blueray afspiller
Ville man få endnu bedre 3D test resultat ved at anvende Philips #d BlueRay afspillere (BDP-9600 eller BDP-8000) ? Spørger om dette da PlayStation 3 jo har nogle begrænsninger i forhold til HDMI - så måske er det ikke optimalt at teste med en sådan.


ps. Ser meget frem til at få teste Rasmus kalibrerings forslag.