Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#118772
Testen af Dell U3011 er nu online. Dell U3011 er Dells nye 30" skærm med IPS-panel, 2560x1600 opløsning og fabrikskaliberede billedprofiler. Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1288181178

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af BrianH
#118895
Fin fin test, men du skriver i starten at det er en 23"

Panelstørrelse: 23"
Opløsning: 2560x1600
Responstid: 7 ms (g2g)
Overdrive:
....
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#118904
Det er hermed rettet.

Jeg håber også i fik noget ud af sammenligningen med U2410. Det er specielt interessant at bemærke hvor stor en 30" skærm rent faktisk er på et skrivebord.
Af BrianH
#118950
Ja, størrelsen virker ret voldsom på billedet med sammenligningen mellem 30" og 24" skærmen. Jeg selv ville ikke umiddelbart have plads til den. På arbejdet ville det dog være fint :)

Kan almindelige grafikkort vise den høje opløsning?
Af Starlifino
#119061
Du skriver at ulemper er bl.a. sort gengivelsen og
”Dirty screen” antirefleksiv behandling.

Mht. sort gengivelsen, som du skriver er et generelt problem med IPS panelteknologien (og værst for U2410 og U3011 i forhold til U2710) skyldes det primært den antirefleksive behandling?

Jeg har selv en Dell U2408 og den synes jeg ikke umiddelbart bliver hvid eller rød/grøn når den betragtes fra siden. Er der nogen der ved om U2408 er meget anderledes i den antireflektive coating end de efterfølgende U2410, U2711 og nu U3011?

Samt om der er forskel på coatingen på U2410, U2711 og nu U3011?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#119106
Er du sikker på at din skærm hedder U2408 og ikke 2408WFP? Sidstnævnte har ikke et IPS-panel men derimod et S-PVA panel hvor man ikke bruger samme coating på fronten og derfor heller ikke har "dirty screen" effekten.
Af Starlifino
#119233
Det er korrekt, bag på skærmen står der 2408WFP. Dvs. jeg er heldig at have en med S-PVA? og hvorfor er Dell gået over til IPS hvis overflade coatingen giver disse problemer? (er overfladecoatingen direkte på panelet?)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#119257
Dell har hele tiden benyttet IPS paneler, blot ikke i deres 24" model. Den gamle 2007WFP var også baseret på IPS, ligesom de ældre 2005FP modeller var det. Det er ikke alle der ser den grumsede overflade som et problem, så det er nok ikke noget der er spekuleret ret meget i.

S-PVA har det problem når det kommer til billedredigering, at der er black-crush når du sidder lige foran skærmen. Dvs. nuancerne i de mørke områder smelter sammen til sort. Både min 2007FP og min 2407WFP lider af dette, og din egen 2408WFP gør det ligeledes. Dette problem har man ikke på IPS-paneler, der dog mangler den dybe gengivelse af sort.
Af Starlifino
#119340
Det er rigtigt, at der mangler lidt gråtoner, men jeg tror nu jeg foretrækker det sådan set i forhold til en "grumset overflade", der gør det hele lidt gråt i det.

Jeg har dog aldrig set en med IPS panel, men kan se at man er tvunget til IPS i dag, hvis man skal have en Dell fra 27" og op.
Af piddy
#119346
Jeg er en lykkelig ejer af en 2709w model, revision 4. Så alle børnesygdommene er væk på denne model :)
Den har også S-PVA panelet. Det er sgu en lækker skærm. især når den er kalibreret som min. Jeg har ikke set et ips panel endnu så kan ikke sige om jeg vil blive generet af den "grumsede" overflade.