Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#117215
Testen af Panasonic TX-L37D28E er nu online. Panasonic D28 er et LCD-TV med LED, scanning backlights, 100 Hz og et frisk design.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1286783122

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Senest rettet af Rasmus Larsen 11. okt 2010, 14:08, rettet i alt 1 gang.
Af THM
#117223
Tak for testen :)
Du skriver at D28 har dårlige betragtningsvinkler, er dette typisk for IPS panelerne? mener nemlig at have læst et sted at IPS panelerne har gode betragtningsvinkler, i forhold til andre lcd paneler...
Af Steen Bay
#117228
Fin test, og tak for billederne af scanning backlight i funktion. ;) Blot en enkelt ting (som THM også nævner), du siger at betragtningsvinklerne ikke er særlig brede, men er de dog trods alt ikke bedre end på f.eks. Samsungs LCD-TV, i og med at D28 har et IPS panel?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#117229
IPS plejer som udgangspunkt at have brede betragtningsvinkler, men IPS har jo også traditionelt været associeret med LG.Philips og nu LG.Display, så Panasonics (og Hitachi/Toshibas) udviklede IPS pendant er hvert fald lidt anderledes.

Min bemærkning omkring betragtningsvinklerne, skal dog mest se i lyset af ændringen i kontrast. Denne er for markant, mens ændringen i farverne ikke er lige så markant. Dette har dog en ret synlig effekt i praksis - hvert fald hvis der er lidt mørkt i rummet.

Ændringen i farverne er mindre end på Samsungs Tv, men ændringen i kontrast er den samme.
Senest rettet af Rasmus Larsen 11. okt 2010, 14:07, rettet i alt 1 gang.
Af THM
#117231
okay tak for det hurtige svar :)
Brugeravatar
Af KristofferA
#117233
Øv bøv. Jeg troede ellers lige jeg havde fundet min fladskæarm i form af Panasonic LCD G20 ( Jeg kan se blink på plasma...)

Så står den nok på Sony EX500 eller Sharp LE820 - hvad siger I Flatpanels? :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#117239
KristofferA skrev:Øv bøv. Jeg troede ellers lige jeg havde fundet min fladskæarm i form af Panasonic LCD G20 ( Jeg kan se blink på plasma...)

Så står den nok på Sony EX500 eller Sharp LE820 - hvad siger I Flatpanels? :)
Begge Tv er efter min mening bedre. EX500 gør det rigtig fint, men ligesom på flere andre tidligere Sony Tv i denne prisklasse, har der været meldinger om ujævnt baggrundslys på visse eksemplarer.
Brugeravatar
Af KristofferA
#117240
aolsen skrev:Lyder ikke til at være særlig fantastisk TV.
Hvordan er det i forhold til LxxV20 og LxxD25?

Avforums er glade både for begge..
http://www.avforums.com/review/Panasoni ... eview.html
http://www.avforums.com/review/Panasoni ... eview.html

Hvordan kan der være så stor forskel på D28eren?

På Panasonics side er der ikke meget forskel på disse TV andet end prisen?
Ja det undrer jeg mig også lidt over. Men måske D28 er helt andet skærm på en måde?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#117241
aolsen skrev:Lyder ikke til at være særlig fantastisk TV.
Hvordan er det i forhold til LxxV20 og LxxD25?

Avforums er glade både for begge..
http://www.avforums.com/review/Panasoni ... eview.html
http://www.avforums.com/review/Panasoni ... eview.html

Hvordan kan der være så stor forskel på D28eren?

På Panasonics side er der ikke meget forskel på disse TV andet end prisen?
De er mere eller mindre identiske.

Mht. AVforums resultater, så kan jeg ikke rigtig hive samme rosende ord frem, men det kan muligvis afhænge af, hvad man sammenligner med. Prisen på D28 herhjemme er hvert fald forholdsvis høj i forhold til hvad man ellers kan få.
Af donoester
#117242
Rasmus Larsen skrev:IPS plejer som udgangspunkt at have brede betragtningsvinkler, men IPS har jo også traditionelt været associeret med LG.Philips og nu LG.Display, så Panasonics (og Hitachi/Toshibas) udviklede IPS pendant er hvert fald lidt anderledes.
Den testede model er ikke mærket som at have et IPS Alpha panel, så den har en skærm fra LG. IPS Alpha laver så vidt jeg kan se ikke paneler med LED baggrundsbelysning (endnu).
Øv bøv. Jeg troede ellers lige jeg havde fundet min fladskæarm i form af Panasonic LCD G20 ( Jeg kan se blink på plasma...)
G20-serien (både 32" og 37") har et panel fra IPS Aplha og ikke LG - så resultatet kan ikke rigtigt sammenlignes. Men kig da en tur i byen og se på skærmen før køb, for at se om det kan bruges (der er vel ikke købetvang :P)

Her er en liste over hvilke panelteknologier der benyttes hvor: http://www.avforums.com/forums/12976964-post154.html
Brugeravatar
Af KristofferA
#117243
Rasmus Larsen skrev:
KristofferA skrev:Øv bøv. Jeg troede ellers lige jeg havde fundet min fladskæarm i form af Panasonic LCD G20 ( Jeg kan se blink på plasma...)

Så står den nok på Sony EX500 eller Sharp LE820 - hvad siger I Flatpanels? :)
Begge Tv er efter min mening bedre. EX500 gør det rigtig fint, men ligesom på flere andre tidligere Sony Tv i denne prisklasse, har der været meldinger om ujævnt baggrundslys på visse eksemplarer.
Ok tak for svaret. Jeg har ret meget lysindfald i stuen så en glossy screen er nok no go, men hvis det nu skulle være så Sharp LE820 vs Sony EX500? :)
Brugeravatar
Af KristofferA
#117244
donoester skrev:
Rasmus Larsen skrev:IPS plejer som udgangspunkt at have brede betragtningsvinkler, men IPS har jo også traditionelt været associeret med LG.Philips og nu LG.Display, så Panasonics (og Hitachi/Toshibas) udviklede IPS pendant er hvert fald lidt anderledes.
Den testede model er ikke mærket som at have et IPS Alpha panel, så den har en skærm fra LG. IPS Alpha laver så vidt jeg kan se ikke paneler med LED baggrundsbelysning (endnu).
Øv bøv. Jeg troede ellers lige jeg havde fundet min fladskæarm i form af Panasonic LCD G20 ( Jeg kan se blink på plasma...)
G20-serien (både 32" og 37") har et panel fra IPS Aplha og ikke LG - så resultatet kan ikke rigtigt sammenlignes. Men kig da en tur i byen og se på skærmen før køb, for at se om det kan bruges (der er vel ikke købetvang :P)

Her er en liste over hvilke panelteknologier der benyttes hvor: http://www.avforums.com/forums/12976964-post154.html
Men jeg skal bruge en 40" skærm.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#117247
donoester skrev:
Rasmus Larsen skrev:IPS plejer som udgangspunkt at have brede betragtningsvinkler, men IPS har jo også traditionelt været associeret med LG.Philips og nu LG.Display, så Panasonics (og Hitachi/Toshibas) udviklede IPS pendant er hvert fald lidt anderledes.
Den testede model er ikke mærket som at have et IPS Alpha panel, så den har en skærm fra LG. IPS Alpha laver så vidt jeg kan se ikke paneler med LED baggrundsbelysning (endnu).
Ja, du har vist ret her. Uagtet, så er der hvert fald forskelle at spotte fra denne og andre IPS-baserede Tv. D28 har - om end ikke lige så slemt - et problem med betragtningsvinklerne, der minder lidt om LGs SL9000 model (hvor SL8000 ikke havde problemet).