Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#116961
Rod1983 skrev:God anmeldelse Rasmus :). Hvis jeg sammenligner kalibrerings resultaterne (G20 vs GT20) er delta-fejlene en kende bedre/mindre (og lidt bedre shadow-detail på G20'eren), men ellers er der sg* ikke alverden til forskel. Rasmus virket gamma indstillingen i THX profilen? Og så du noget til "floating blacks"? 8)
Ja, forskellene på THX profilerne er ikke markante. Forskellene skal mere findes i 3D, plasmastøjen, retention, lysstyrke og sortniveauet. Men igen, der er ikke kæmpe forskelle, så jeg synes man med rimelighed kan betragte GT20 som en G20 med 3D, hvis vi skal forsimple tingene lidt :)

Jeg prøvede faktisk ikke gamma i THX-profilen, da jeg anvendte professional1, som jo mere eller mindre er den samme som THX, abre med flere indstillingsmuligheder.

Nej, ingen floating blacks :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#116963
Gaco skrev:Hvordan kan "Mindre retention" være negativt? Det må være en fejl ;)
Mindre skulle her forståes som "En smule", men jeg kan godt se det kan misforståes i kontekst med G20, som vi sammenligner med. Det retter jeg lige.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#116964
noxity skrev:Hvordan ligger GT20 i forhold til C7705 rent billedmæssigt?

For C7705 er kun 1000kr dyrere for 8" mere. Med andre ord så synes jeg at prisen på GT20 virker ret høj, sammenlignet med C7705. Specielt når man tænker på at Samsung er lysår foran på design, og til dels også multimedia-delen. Så hvis billedet også er bedre, så virker det næsten dumt at bruge penge på GT20, hvis pladsen ikke er noget problem.
Jeg vil selv have svært ved at kåre en klar vinder her mht. rå billedkvalitet, så det kommer nok lidt an på præferencer på andre punkter såsom design og funktioner. GT20 har nogle fordele, C7705 andre. På billedsiden har C7705 i 50" f.eks. mere markant retention, men hvis man søger en stor skærm, så er C7705 oplagt set ud fra value-for-money.

Prisen på GT20 er lidt høj lige nu, ja. Jeg tror dog hurtigt den kommer nedad.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#116965
kjeppesen skrev:Hvis man sammenligner VT20 42" og GT20 42" vil det så give mening at give ca. 4 K mere for VT20?.

Jeg skal udelukkende bruge det til alm. tv, hd-tv og bluray, samt evt. at se still-billeder på det, men ingen PS eller X-box.

mvh.

Karsten
Det synes jeg faktisk ikke. Men det er så også min personlige holdning, hvis jeg stod i købssituationen. Omvendt vil jeg dog sige, at hvis du påtænker at bruge 3D-delen meget, så overvej om du ikke skal bevæge dig op i 50 tommer.

EDIT: Jeg kan lige se, at der blev lagt en kommentar omkring 3D-brillernes pris der kommer oveni, hvilket jeg ikke havde tænkt på i svaret ovenfor. Hvis man vender den sådan (og altså skal have 2 par 3d-briller), så synes jeg de sidste 2K er fair for VT20. :)
#138242
Hej alle

Jeg har for nylig erhvervet mig et panasonic tx-p42gt20e tv, og har hver uge optaget den som dræber. Det har fungeret helt uden problemer, men lige pludselig i dag da jeg så ville se hvad der var på darddisken fik jeg besked om at den ikke var isat.. men det var den altså!! alt var som det plejer, men den ville bare ikke finde min HD??? hvad faaaan er det for noget hø??

Peter