Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af trykkertor
#126161
pkmadsen skrev: Der er dog en lille ting, og det er at jeg synes billedet kan hakke en anelse når kameraet står stille og panorerer rundt eller op/ned. Det er bygninger i baggrunden eller måske en person der går lidt hurtigt forbi, ja det er lidt svært at forklare.

Jeg har slået Motion Judder Canceler osv fra som anbefalet, da det jo nok giver nogle andre fejl på billedet.
Hmmm.... Er det ikke lige Motion Judder Canceler der skal være slået til om en vil have flydende billeder.
Motion Judder Canceler betyder jo "bevægelses hakken eliminator". Altså den må være slået til for at eliminere/fjerne hakken i billedpanoreringer.
Af bantam
#126180
pkmadsen skrev:Der er dog en lille ting, og det er at jeg synes billedet kan hakke en anelse når kameraet står stille og panorerer rundt eller op/ned. Det er bygninger i baggrunden eller måske en person der går lidt hurtigt forbi...
På hvilke kilder ser du dette problem?

TV-udsendelser, DVD eller Blu-ray - eller andet?
Af pkmadsen
#126319
Hej Bantam og trykketor.

Umiddelbart hjælper det ikke at slå den Motion Judder Canceler til.

Bantam
Det er hele rækken rundt, men det slog mig at det måske kunne være fordi at jeg smider billedsignalet igennem min Sony Surroundreciever.

Så nu kører jeg direkte fra Canal Digital Boksen og ind i Tvet. Umiddelbart hjælper dette. Så en udsendelse med Skyskrabere på DR HD og der var billedet virkelig smooth og glat O_O .

At der så er noget på lidt ældre SD TV er, det kan jeg da leve med.

Nu vil jeg lige teste et par dage både med Viasat boksen, Canal Digital boksen samt Blu-Ray.

Så må vi se. Men jeg vil da være træt af at skulle have så mange kabler op til Tvet og tilbage igen til Surrounden. Men det er der vel en løsning på.

Tak for jeres input
Af calle3
#126543
:D så er lortet bestilt Samsung PS50C7705 og så lige en BD-C6900...
var egentlig ikke meningen jeg ville have 3D.. men nu skal det sgu prøves :-) en skam man ikke kan få Avatar 3D :-(

ville egentlig have haft et Phillips med Ambillight... men håber jeg bliver glad for dette valg...

nb. skal jeg bruge disse indstillinger fra testen herinde, eller er der andre der har et godt bud på en start opsætning ???
Af Colt
#126546
Husk at køb et hdmi stik til mellem BD og TV.. gerne 1.4 hdmi..


http://dennisthomsen.dk/2010/07/samsung ... -settings/


Han viser nogen skide gode setting osv. som du måske bør se på..

Tillykke med dit nye tv!
Af CarstenLP
#129577
Hej,

Jeg har været i den lokale Hifiklub og har haft kig på både UE40C8705 og PS50C7705. Jeg havde halvt på forhånd bestemt mig for PS50C7705, men da jeg stod og kiggede på fjernsynet opdagede jeg at billedet flimrede. Jeg kunne svagt ane det når jeg kigge på fjernsynet direkte, men det var rigtig slemt når jeg kunne se fjernsynet ud af øjenkrogen. Er det normalt for dette tv/plasma teknologi eller er det en opsætningsfejl/fejl i fjernsynet? Fejlen var der ved både afspilning fra Blu-ray og DVB-C DR1 HD. Sælgeren kunne ikke se flimmeret, sagen han.

Jeg kiggede efterfølgende på UE40C8705 og her var ingen flimmer problemer overhovedet.

Nogen der har en forklaring?

På forhånd tak
Af THM
#129592
plasma blinker en smule, jeg kan kun se det hvis der er en stor del af billedet som er hvidt og det er kun fordi jeg har læst om det og kiggede efter det at jeg lægger mærke til det. det er dog ikke noget der genere mig :)
nogen er dog mere dispuneret for at se det end andre, og det ku tyde på at du er en af dem.
på panasonic siges det at det hjælper at slå frame interpolation fra, ved ikk om det også gælder samsung...

rettelse: jeg kan kun se lidt blinken i min blurayafspillers menu billede...
Senest rettet af THM 2. feb 2011, 17:32, rettet i alt 1 gang.
Af CarstenLP
#129600
Vi har nogle LG plasma skærme på mit arbejde, der viser noget telefonkø statistik og jeg har opdaget at de også flimre, så det må være plasma teknologien generelt jeg har et problem med. Oh well, vi ser med de nye modeller om et par måneder.
Af Kopite
#129630
63"-eren er et rigtig godt tv! :)

Det undrer mig dog, at man ikke kan optage ét program mens man ser et andet, da man jo godt kan se to programmer samtidig vha. PIP !:(

Dog oplever jeg lidt sync problemer, når jeg kører lyden via surround-receiveren, men det kan forhåbentlig afhjælpes med en kalibrering af receiveren....hvis jeg blot kan finde mikrofonen :D
#130318
Hej Rasmus! Tak for en god test!

Jeg står nu på trapperne til at købe Samsung PS63C7705

Er der nogen der kan svare på mine 2 spørgsmål:

1) Kan jeg købe fjernsynet i Danmark, og gøre fuld brug af DVB i Sverige? (Både DBV-C og DBV-S2)

2) En svensk forhandler fortalte at Samsung kommer med 8-serien til Sverige om ca. 3 mdr.!
Ved du noget om det, og er der stor forskel i kvaliteten fra 7 serien til 8 serien?
(Ud over at 3-D brillerne kører via blue-tooth - sagde forhandleren)!

PFH tak for hjælpen!

MVH Nikolaj
#130659
DJ_Nimbusus skrev:
2) En svensk forhandler fortalte at Samsung kommer med 8-serien til Sverige om ca. 3 mdr.!
Ved du noget om det, og er der stor forskel i kvaliteten fra 7 serien til 8 serien?
(Ud over at 3-D brillerne kører via blue-tooth - sagde forhandleren)!

MVH Nikolaj
Stor forskel i kvaliteten skal du ikke regne med at der bliver.
Den nye model kommer med en metalramme som den nuværende C8705 serie, og bliver 64" i stedet for 63".
Forskellen i billedkvalitet er ikke overvældende, men der kommer selvfølgelig en række nye internetfunktioner/browser etc.
Til gengæld bliver denok også introduceret til en højere pris, så der kan gå noget længere end 3 måneder før du kan få en 64" til omkring 20K.
Af WhiteDog
#130722
Kopite skrev:Dog oplever jeg lidt sync problemer, når jeg kører lyden via surround-receiveren, men det kan forhåbentlig afhjælpes med en kalibrering af receiveren....hvis jeg blot kan finde mikrofonen :D
Eller justere det delay som er sat standard på tv'et under "lyd". Havde nemlig samme problem, men satte bare alle former for delay til 0ms og så spiller det
Af kaja69
#131658
Når man skal bruge et super slankt TV, der skal monteres fladt på væggen er der så overhovedet nogle fornuftige alternativer til C7705? Både VT20 og LG950 har stik ind i væggen har jeg konstateret.
Af Mysen
#131663
Som nævnt i en anden tråd så kan du finde løsningen i vinklede stik og ledninger. De kan få tv'et næsten lige så tæt ind til væggen.

antenne

HDMI
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13